Show simple item record

dc.contributor.authorΝτούντα, Μαρία
dc.date.accessioned2024-07-03T12:37:18Z
dc.date.available2024-07-03T12:37:18Z
dc.date.issued2024-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4800
dc.description.abstractΗ εργασία επιχειρεί μια επισκόπηση της παιδαγωγικής σκέψης του Paulo Freire, αναλύοντας το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο που διαμόρφωσε τη θεωρία του, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγγραμματισμού και κοινωνικής αλλαγής που ανέπτυξε κατά τη δεκαετία του 1950, καθώς και τις θεμελιώδεις αρχές του έργου του. Επίσης, εξετάζονται τα κεντρικά θέματα της παιδαγωγικής σκέψης του, όπως η τραπεζική αντίληψη της εκπαίδευσης, η προβληματίζουσα-αναστοχαστική εκπαίδευση, ο διάλογος, η κριτική συνειδητοποίηση, η praxis και η φαντασία, καθώς και ο ρόλος του δασκάλου και γίνεται μια αναφορά στη σημασία της τραπεζικής αντίληψης και της προβληματίζουσας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της σύγχρονης εποχής. Εν συνεχεία εξετάζεται η δημιουργική γραφή, παρουσιάζοντας τον όρο και τις αρχές της και επισημαίνεται ο ρόλος της δημιουργικής έκφρασης στην εκπαίδευση, ενώ δίνεται έμφαση στο στοιχείο της φαντασίας στη δημιουργική γραφή. Συζητείται επίσης η ενσωμάτωση της δημιουργικής γραφής στην κριτική παιδαγωγική και παρουσιάζεται η ερευνητική προσέγγιση του έργου. Αναλύονται ο σκοπός, οι ερευνητικές ερωτήσεις, η μεθοδολογία, η περίπτωση που μελετήθηκε, οι πηγές δεδομένων και το θεωρητικό πλαίσιο ανάλυσης και παρουσιάζεται η ανάλυση των δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων και των προτεινόμενων λύσεων, και συζητούνται τα συμπεράσματα της έρευνας και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. ABSTRACT This paper attempts an overview of Paulo Freire's pedagogical thought, analyzing the socio-political context that shaped his theory, the educational program of literacy and social change he developed in the 1950s, and the fundamental principles of his work. It also examines the central themes of his pedagogical thought, such as the banking conception of education, reflective education, dialogue, critical consciousness, praxis and imagination, and the role of the teacher, and discusses the importance of banking conception and reflective education in the context of the educational reality of the modern era. Next, creative writing is discussed, introducing the term and its principles and highlighting the role of creative expression in education, while the element of imagination in creative writing is emphasized. The integration of creative writing into critical pedagogy is also discussed and the research approach of the project is presented. The purpose, research questions, methodology, case study, data sources and theoretical framework for analysis are discussed and the analysis of the data, including problems and proposed solutions, are presented, and the conclusions of the research and suggestions for further research are discussed.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectπαιδαγωγική σκέψη, Paulo Freire, κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο, κεντρικά θέματα, δημιουργική γραφή, κριτική παιδαγωγική, Futuropolis, pedagogical thinking, Paulo Freire, socio-political context, central themes, creative writing, critical pedagogy, Futuropolisen_US
dc.titleΔημιουργική γραφή και κριτική παιδαγωγική σκέψη του Paulo Freire: μια νέα προσέγγισηen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record