dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια σύνδεσης της Δημιουργικής Γραφής με την διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας. Για να επιτευχθεί ο παραπάνω σκοπός πραγματοποιήθηκε εκτενής αναφορά σχετικά με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας και τον ρόλο τους. Έπειτα, αναδείχθηκε η εμπλοκή της Δημιουργικής Γραφής στο ήδη υπάρχον ΑΠΣ ενώ παράλληλα φάνηκε πως μπορεί να καλλιεργηθεί – αναπτυχθεί η δημιουργικότητα.
Σε επόμενο κεφάλαιο εξετάστηκε η εμπλοκή της Δημιουργικής Γραφής σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, κυρίως θεωρητικού περιεχομένου. Ακόμα, συσχετίστηκε με την έννοια της διαθεματικότητας και τονίστηκε η ποικιλία μαθημάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα για να διδαχθεί μια έννοια. Έπειτα, παρουσιάστηκαν ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής οι οποίες είναι ειδικά διαμορφωμένες για το μάθημα της Ιστορίας, χωρίς να αναιρείται η χρήση τους σε άλλα γνωστικά αντικείμενα.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε θεωρητική τεκμηρίωση του διδακτικού πλάνου που προτείνεται. Επίσης, έγινε ανάλυση των δομικών μερών του πλάνου, τα οποία είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση κάθε διδασκαλίας και παρουσιάζουν τα βήματα, που πρέπει να ακολουθηθούν για να ολοκληρωθεί.
Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται και προτείνονται τέσσερα διδακτικά πλάνα, τα οποία είναι βασισμένα σε ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής και προωθούν το μαθητοκεντρικό μοντέλο μάθησης. Κάθε ένα αντιστοιχεί στα μαθήματα της πρώτης ενότητας «Η δημιουργία του κόσμου».
Abstract
In this paper, an attempt was made to connect Creative Writing with the teaching of the academic subject of History. To achieve this goal, a comprehensive report was conducted concerning the Curriculum of History and its role. Subsequently, the involvement of Creative Writing in the existing curriculum was highlighted, and it was shown how creativity could be cultivated and developed.
In the next chapter, the integration of Creative Writing into various academic subjects, primarily of theoretical content, was examined. It was also associated with the concept of interdisciplinarity and emphasized the variety of courses that can be used simultaneously to teach a concept. Then, Creative Writing exercises specifically tailored for the subject of History were presented, without negating their use in other academic subjects.
Subsequently, a theoretical documentation of the proposed teaching plan was carried out. Also, an analysis of the structural parts of the plan was made, which are necessary for the implementation of any teaching and present the steps that must be followed for completion.
In the final chapter, four teaching plans are presented and proposed, which are based on Creative Writing exercises and promote the student-centered learning model. Each corresponds to the lessons of the first unit "The creation of the world." | en_US |
dc.subject | Δημιουργική Γραφή, Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ), Διδακτικό Πλάνο, Ιστορία, Creative Writing, Curriculum, Teaching Plan, History | en_US |