dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια συγκριτική μελέτη μεταξύ της κλασικής
και της σύγχρονης λογοτεχνίας. Ο προβληματισμός που τίθεται έγκειται στο κατά πόσο τα
κλασικά παραμύθια είναι κατάλληλα ως προς το περιεχόμενο, την αισθητική, το παιδί, το
γονιό και τoν εκπαιδευτικό, σε σχέση με τα σύγχρονα παραμύθια που διαφοροποιούνται ως
προς τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν να
προσπαθήσουμε να αντιστοιχίσουμε τα μηνύματα, τα στερεότυπα και τα περιγραφικά
στοιχεία των κλασικών με των σύγχρονων παραμυθιών, τα αποτελέσματα των οποίων
μπορούν να αξιοποιηθούν διδακτικά. Πιο συγκεκριμένα, αποφαίνεται πως στα κλασικά
παραμύθια η θέση της γυναίκας είναι υποβαθμισμένη, ο θάνατος και η ορφάνια ενυπάρχουν
στην πλειοψηφία των βιβλίων, ο λόγος είναι υπερπεριγραφικός, η μαγεία, η αγριότητα και η
εκδίκηση αποτελούν βασικά στοιχεία, επίσης. Όμως, παρόλο που τα περισσότερα από τα
κλασικά παραμύθια σήμερα έχουν αξιολογηθεί ως ακατάλληλα, αξίξει να αναφερθεί πως
γράφτηκαν κάτω από τις συνθήκες μιας άλλης, πιο σκληρής εποχής, όπως του Β’
Παγκοσμίου Πολέμου και άρα, επηρεασμένοι οι παραμυθάδες από τις κοινωνικοπολιτικές
συνθήκες αποτύπωσαν αυτές τις εκδοχές. Τέλος, στο δημιουργικό κομμάτι της εργασίας
γίνεται προσπάθεια να ξαναγραφτεί το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας με μια σύγχρονη,
παιδαγωγική σκοπιά, στην οποία η Κοκκινοσκουφίτσα ζει με την οικογένειά της στο
αγρόκτημα και επειδή φθινοπωριάζει απότομα πηγαίνει μερικά καλούδια στον παππού και
στην γιαγιά, την ώρα που η αγέλη των λύκων πλησιάζει.
Abstract
This thesis is a comparative study between classical and modern literature. The question
raised is whether classic fairy tales are appropriate in terms of content, aesthetics, the child,
the parent and the teacher, in relation to modern fairy tales that differ in terms of the
aforementioned characteristics. The methodology followed was to try to match the messages,
stereotypes and descriptive elements of the classics with the modern fairy tales, the results of
which can be used didactically. More specifically, it is shown that in classic fairy tales the
position of women in society is degraded, death and orphanhood are inherent in the majority
of books, speech is hyper-descriptive, magic, ferocity and revenge are key elements, too. But,
although most of the classic fairy tales today have been evaluated as inappropriate, it is worth
mentioning that they were written under the conditions of another, harsher era, such as the
Second World War, and therefore, influenced by the socio-political conditions, the storytellers
captured these fairy tales. Finally, in the creative part of this thesis, an attempt is made to
rewrite the fairy tale of Little Red Riding Hood from a modern, pedagogical point of view, in
which Little Red Riding Hood lives with her family on the farm and because it is suddenly
autumn, she takes some goodies to her grandparents, while a pack of wolves approaches. | en_US |