dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία πραγματεύεται την επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος δρομολόγησης καυσίμων σε σταθμούς ανεφοδιασμού βενζίνης και άλλων πετρελαϊκών προϊόντων με τη χρήση ενός εξειδικευμένου αλγορίθμου που στην βιβλιογραφία ονομάζεται «προσομοίωση ανόπτησης». Ειδικότερα, λαμβάνονται αληθινά δεδομένα από μια εταιρεία που εδρεύει στην Ελλάδα για τις ζητήσεις αυτών, καθώς και για τη δυναμικότητα του στόλου των βυτιοφόρων, τις αποστάσεις μεταξύ των πρατηρίων και για τα γενικότερα κόστη που σχετίζονται με τη μεταφορά του κάθε καυσίμου. Το κάθε βυτιοφόρο διαχωρίζεται σε επιμέρους διαμερίσματα, των οποίων ο όγκος και το πλήθος διαφέρει, ενώ παράλληλα λαμβάνονται υπόψη ο κανονισμός του ADR για την πληρότητα των διαμερισμάτων και λοιποί περιορισμοί που σχετίζονται με την διάρκεια εργασίας του κάθε οδηγού, ώστε να μην υπερβεί το οκτάωρο.
Στο πραγματευόμενο πρόβλημα μικτού ακέραιου/ γραμμικού προγραμματισμού έχουν ήδη προταθεί μερικές λύσεις που περιλαμβάνουν δυάδες φορτηγών με συμβατικά λογισμικά επίλυσης τέτοιου είδους μοντέλων. Παρόλα αυτά, το μέγεθος αυτού το καθιστά αδύνατο να επιλυθεί ολόκληρο σε εύλογο χρονικό διάστημα και για αυτόν τον λόγο αξιοποιείται η προσομοίωση ανόπτησης. Κατόπιν περιγραφής του αλγορίθμου και του τρόπου λειτουργίας του, παρατίθενται οι αρχικές προτεινόμενες λύσεις των υποπροβλημάτων με συμβατικά λογισμικά και συγκρίνονται με αυτές του αλγορίθμου. Τέλος, παρουσιάζονται ορισμένες λύσεις ολόκληρου του προβλήματος, σημειώνοντας ταυτόχρονα την ανάγκη εφαρμογής αυτών για κάθε κόμβο όλων των εφοδιαστικών αλυσίδων μιας που η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων που προκύπτουν ταυτίζεται ή διαφέρει ελάχιστα από αυτά των συμβατικών εργαλείων. | en_US |