dc.description.abstract | Ο όρος «Δημιουργική Γραφή» είναι ένας ξενόφερτος όρος που προσπαθεί να αποδώσει τον αγγλοσαξωνικό όρο «Creative Writing». Λόγω της πολλαπλής χρήσης του όρου και των αξιολογικών κρίσεων που δέχεται, παρατηρείται σύγχυση ως προς την εννοιολογική νοηματοδότησή του. Η «Γραφή» ως όρος μπορεί να αποτελεί κάτι συγκεκριμένο, αντιθέτως η έννοια «Δημιουργική» και «Δημιουργικότητα» αφορά στην ικανότητα του ατόμου να διαχειρίζεται τις δημιουργικές του σκέψεις και να τις μετουσιώνει σε γραφή, αλλά και στα γνωρίσματα που κάνουν ένα άτομο δημιουργικό ή μη όπως και στις συνθήκες εκείνες που το άτομο γίνεται ή αισθάνεται δημιουργικό. Είναι κοινώς αποδεκτή τον 21ο αιώνα η αντίληψη ότι η σύγχρονη νοοτροπία τροφοδοτείται και στηρίζεται σε ένα δίκτυο οπτικών ερεθισμάτων και μέσων. Η τέχνη και ειδικότερα η Ζωγραφική ανέκαθεν αποτελούσε ένα τέτοιο μέσο επικοινωνίας και έκφρασης της κοινωνίας. Μελέτες έχουν αναδείξει ότι η τέχνη της Ζωγραφικής και συγκεκριμένα οι πίνακες ζωγραφικής αποτελούν ερέθισμα για δραστηριότητες και προτάσεις Δημιουργικής Γραφής και παραγωγής πρωτότυπου γραπτού λόγου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει προσπάθεια η Δημιουργική Γραφή να ενταχθεί στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών στον χώρο της ελληνικής πραγματικότητας. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στοχεύει στη σύνδεση της Δημιουργικής Γραφής με την τέχνη της Ζωγραφικής μέσα από διδακτικές προτάσεις πινάκων ζωγραφικής που σχετίζονται και αφορούν σε θεματικές ενότητες γνωστικών αντικειμένων της Ε’ Δημοτικού.
Ο όρος «Δημιουργική Γραφή» είναι ένας ξενόφερτος όρος που προσπαθεί να αποδώσει τον αγγλοσαξωνικό όρο «Creative Writing». Λόγω της πολλαπλής χρήσης του όρου και των αξιολογικών κρίσεων που δέχεται, παρατηρείται σύγχυση ως προς την εννοιολογική νοηματοδότησή του. Η «Γραφή» ως όρος μπορεί να αποτελεί κάτι συγκεκριμένο, αντιθέτως η έννοια «Δημιουργική» και «Δημιουργικότητα» αφορά στην ικανότητα του ατόμου να διαχειρίζεται τις δημιουργικές του σκέψεις και να τις μετουσιώνει σε γραφή, αλλά και στα γνωρίσματα που κάνουν ένα άτομο δημιουργικό ή μη όπως και στις συνθήκες εκείνες που το άτομο γίνεται ή αισθάνεται δημιουργικό. Είναι κοινώς αποδεκτή τον 21ο αιώνα η αντίληψη ότι η σύγχρονη νοοτροπία τροφοδοτείται και στηρίζεται σε ένα δίκτυο οπτικών ερεθισμάτων και μέσων. Η τέχνη και ειδικότερα η Ζωγραφική ανέκαθεν αποτελούσε ένα τέτοιο μέσο επικοινωνίας και έκφρασης της κοινωνίας. Μελέτες έχουν αναδείξει ότι η τέχνη της Ζωγραφικής και συγκεκριμένα οι πίνακες ζωγραφικής αποτελούν ερέθισμα για δραστηριότητες και προτάσεις Δημιουργικής Γραφής και παραγωγής πρωτότυπου γραπτού λόγου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει προσπάθεια η Δημιουργική Γραφή να ενταχθεί στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών στον χώρο της ελληνικής πραγματικότητας. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στοχεύει στη σύνδεση της Δημιουργικής Γραφής με την τέχνη της Ζωγραφικής μέσα από διδακτικές προτάσεις πινάκων ζωγραφικής που σχετίζονται και αφορούν σε θεματικές ενότητες γνωστικών αντικειμένων της Ε’ Δημοτικού. | en_US |