Ευκαιρίες ψηφιακού μετασχηματισμού στη δημόσια διοίκηση. Μελέτη περίπτωσης ΕΛΤΑ
Abstract
Η παρούσα έρευνα εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό που λαμβάνει χώρα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση του αντίκτυπου που έχει η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών και εφαρμογών στον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού.
Αρχικά, πραγματοποιείται μια εκτεταμένη επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας εστιάζοντας στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Στόχος είναι η χαρτογράφηση των υφιστάμενων τάσεων, προκλήσεων και βέλτιστων πρακτικών στον δημόσιο τομέα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Στο κύριο μέρος της έρευνας, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας έρευνας που διεξήχθη στους υπαλλήλους των ΕΛΤΑ. Η έρευνα εστιάζει στο βαθμό προσαρμογής των υπαλλήλων στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και στην εμπειρία της ενσωμάτωσής τους στην καθημερινή εργασία.
Η έρευνα λαμβάνει υπόψη δημογραφικά κριτήρια, όπως ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο, χρόνο προϋπηρεσίας και επίπεδο γνώσης χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στόχος είναι να εντοπιστούν οι ομάδες που υιοθετούν ευκολότερα ή δυσκολότερα τις ψηφιακές υπηρεσίες και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.
Επιπλέον, η έρευνα εστιάζει στην ανάλυση των οφελών και των πλεονεκτημάτων που προκύπτουν από την υιοθέτηση των ψηφιακών εργαλείων από τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ.
Συνοψίζοντας, η παρούσα έρευνα φιλοδοξεί να συμβάλει στην κατανόηση του ρόλου που διαδραματίζει η ψηφιακή μετάβαση στην εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Η έρευνα και η ανάλυση των δεδομένων προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τις τάσεις υιοθέτησης των ψηφιακών υπηρεσιών, τις εμπειρίες των εργαζομένων και τα οφέλη που δύναται να προκύψουν για την εταιρεία και τους πελάτες της.------------------------------------------------ This research focuses on the digital transformation taking place at Hellenic Post (ELTA). The aim of the research is to investigate the impact of the adoption of digital technologies and applications on the organization's way of working.
Initially, an extensive review of the international literature is conducted, focusing on e-government. The goal is to map existing trends, challenges, and best practices in the public sector, taking into account the specificities of postal services.
In the main part of the research, the results of a survey conducted among ELTA employees are presented. The survey focuses on the degree of adaptation of employees to the new digital services and the experience of integrating them into their daily work.
The survey takes into account demographic criteria such as age, educational level, years of service, and level of computer literacy. The aim is to identify the groups that adopt digital services more or less easily and to draw useful conclusions.
In addition, the research focuses on analyzing the benefits and advantages of adopting digital tools by ELTA employees.
In summary, this research aims to contribute to the understanding of the role that digital transformation plays in the modernization of Hellenic Post. The research and data analysis offer valuable information on the adoption trends of digital services, employee experiences, and the benefits that can arise for the company and its customers.