Show simple item record

dc.contributor.advisorΒλάχβεη Ασπασία
dc.contributor.authorΤζίμα, Μαργαρίτα
dc.date.accessioned2024-09-20T07:37:38Z
dc.date.available2024-09-20T07:37:38Z
dc.date.issued2024-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4948
dc.description.abstractΗ ηγεσία αποτελεί μια βασική συνιστώσα για την επιτυχία ενός σχολικού οργανισμού. Η άσκηση του ρόλου του ηγέτη είναι σημαντικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Έτσι το πρόσωπο κλειδί αποτελεί ο διευθυντής της σχολικής μονάδας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση του βαθμού εμφάνισης των τριών ηγετικών στυλ: μετασχηματιστική ηγεσία, συναλλακτική ηγεσία, παθητική ηγεσία, καθώς και η διερεύνηση κατά πόσο αισθάνονται οι εκπαιδευτικοί ικανοποιημένοι από την εργασία τους και κατά πόσο θεωρούν ότι αποδίδουν. Αρχικά γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση και παρουσίαση των διάφορων ηγετικών στυλ και θεωριών παρακίνησης εργαζομένων. Έπειτα με την μέθοδο του ερωτηματολογίου εξετάζονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πως επηρεάζονται αυτές από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά καθώς και η σχέση σύνδεσης των ηγετικών στυλ με την εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση των εκπαιδευτικών. Η έρευνα έδειξε ότι ως κυρίαρχο ηγετικό στυλ βλέπουν το Συναλλακτικό. Τέλος τα αποτελέσματα είναι αρκετά ενθαρρυντικά για τους εκπαιδευτικούς καθώς δείχνουν να είναι αρκετά ικανοποιημένοι και να θεωρούν ότι έχουν μεγάλη απόδοση.--------------------------------------------------Leadership is a key component to the success of a school organization. The role of leader is an important factor for school effectiveness. As a result, the key person is the director of the school unit. The purpose of the present research is to examine the degree of appearance of the three leadership styles: transformational leadership, transactional leadership, passive leadership, as well as to investigate whether teachers feel satisfied with their work and whether they think they are performing. First, a bibliographic review and presentation of various leadership styles and employee motivation theories is done. Then, using the questionnaire method, the views of Primary and Secondary education teachers are examined, how they are influenced by their demographic characteristics as well as the relationship between leadership styles and teachers' job satisfaction and performance. In addition, they see Transactional as the dominant leadership style. Finally, the results are quite encouraging as the teachers seem to be quite satisfied and consider that they have a great performance.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.«Δημόσια Διοίκηση» (Master of Science (M.Sc.) in Public Administration)en_US
dc.subjectΗγεσίαen_US
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηen_US
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΘεωρίες παρακίνησηςen_US
dc.subjectΜελέτη περίπτωσηςen_US
dc.titleΗγεσία, εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση στο δημόσιο τομέα. Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record