Η σημασία της δια βίου μάθησης και διαρκούς κατάρτισης στην ενίσχυση του έργου των δημοσίων υπαλλήλων: μελέτη περίπτωσης
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τις στάσεις και τις απόψεις των υπαλλήλων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με την δια βίου μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση. Να καταγράψει τις επιμορφωτικές ανάγκες των υπαλλήλων τα κίνητρα που τους ωθούν στην επιμόρφωση καθώς και να παρουσιάσει την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της επιμόρφωσης στην Ελλάδα γενικότερα και στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ειδικότερα.
Για την διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική προσέγγιση με βασικό εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα των ερωτώμενων αποτελούν οι υπάλληλοι της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας προερχόμενοι από διάφορα τμήματα και από όλες τις βαθμίδες.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι σύγχρονοι Δημόσιοι Υπάλληλοι της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας διατηρούν μια πολύ θετική στάση απέναντι στην επαγγελματική επιμόρφωση και την δια βίου μάθηση. Αναφορικά με την επαγγελματική επιμόρφωση κρίνεται απαραίτητη δεδομένου ότι το εργασιακό αντικείμενο των περισσότερων τμημάτων του φορέα είναι δυναμικό με διαρκείς αλλαγές στην νομοθεσία και τις λοιπές διαδικασίες ενώ τα κίνητρα για τους περισσότερους είναι προσωπικά και αφορούν την αυτοβελτίωση όσο και την εκπλήρωση προσωπικών επαγγελματικών στόχων.
Η πρωτοτυπία της παρούσας εργασίας έγκειται στο ότι δεν έχουν διερευνηθεί στο παρελθόν οι απόψεις και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των υπαλλήλων του συγκεκριμένου φορέα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η αλλαγή της κουλτούρας του Οργανισμού θεωρείται επιβεβλημένη καθώς και η καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών των υπαλλήλων για τον καλύτερο και αποτελεσματικό σχεδιασμό των επιμορφωτικών προγραμμάτων. Τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για την βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης μπορούν να αξιολογηθούν από τους αρμόδιους φορείς οργάνωσης Επιμορφωτικών προγραμμάτων. ----------------------------------------------------- The purpose of this thesis is to present the attitudes and opinions of the employees of the Region of Western Macedonia regarding lifelong learning and professional training. To record the training needs of employees, the motivations that push them to training as well as to present the situation that prevails in the field of training in Greece in general and in the region of Western Macedonia in particular.
In order to carry out the research, the qualitative approach was chosen, with the main data collection tool being the questionnaire. The sample of respondents is the employees of the Western Macedonia region coming from various departments and from all ranks.
According to the findings of the research, the modern Civil Servants of the Region of Western Macedonia maintain a very positive attitude towards professional training and lifelong learning. With regard to professional training, it is deemed necessary given that the work scope of most departments of the organization is dynamic with constant changes in legislation and other procedures, while the motivations for most are personal and concern self-improvement as well as the fulfillment of personal professional goals.
The originality of this work lies in the fact that the opinions and educational needs of the employees of the specific organization have not been investigated in the past. According to the results, the change of the Organization's culture is considered imperative as well as the recording of the training needs of the employees for the best and effective planning of the training programs. The conclusions and proposals for the improvement of the existing situation can be evaluated by the competent bodies organizing Training programs.