Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα. Η περίπτωση της «Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων»
Abstract
Το ανθρώπινο δυναμικό των δημοσίων υπηρεσιών, έχει αναγνωριστεί, ως ο κρισιμότερος παράγοντας για την αποδοτικότητα την αποτελεσματικότητα και την εξέλιξη του δημοσίου τομέα. Με αυτή την οπτική στις μέρες μας, το ανθρώπινο κεφάλαιο αποτελεί το κέντρο μεταρρυθμίσεων που αφορούν στη διαχείρισή του, προκειμένου να καταστεί ικανό στην επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων.
Στη χώρα μας, την τελευταία δεκαετία, όλο και περισσότερο στις δημόσιες υπηρεσίες, επιχειρείται η μετάβαση από παραδοσιακά τυπικά γραφειοκρατικά μοντέλα σε μοντέλα ανθρωποκεντρικής εστίασης. Τα σκήπτρα στα πεδία αυτών των μεταρρυθμίσεων κρατάει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, που από την αρχή της λειτουργίας της σχεδίασε και υλοποίησε ένα νέο Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, με σκοπό αυτό να υπηρετήσει το όραμά της, που είναι σύμφωνα με τον στρατηγικό της σχεδιασμό να σχηματιστεί σε έναν πρότυπο δημόσιο οργανισμό, ισάξιο των προεξάρχων φορολογικών και τελωνειακών διοικήσεων σε διεθνές επίπεδο .
Στην παρούσα εργασία, μελετάται το Νέο Σύστημα Διαχείρισης του Ανθρώπινου δυναμικού της ΑΑΔΕ, με εκτενή αναφορά στους πυλώνες που αυτό στηρίζεται, επιπλέον αναλύονται βασικά πεδία του νέου συστήματος όπως τα ΠΘΕ, η αξιολόγηση, το προφίλ ικανοτήτων, η μέτρηση αποδόσεων, η στοχοθεσία, το βαθμολόγιο, ενώ πραγματοποιείται εκτενής αναφορά στο πρωτοπόρο σύστημα εκπαίδευσης της ΑΑΔΕ με τη λειτουργία της Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας. Στόχος της εργασίας αποτελεί η διαπίστωση των αποτελεσμάτων της εφαρμογής του νέου Συστήματος Ανθρώπινου Δυναμικού της ΑΑΔΕ στην ανάπτυξη και στην αποδοτικότητα των εργαζομένων της.