Show simple item record

dc.contributor.authorΓεωργιοπούλου, Σταυρούλα
dc.date.accessioned2024-11-26T13:48:20Z
dc.date.available2024-11-26T13:48:20Z
dc.date.issued2024-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5100
dc.description.abstractΗ σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας με τον τομέα των Α/Κ να αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Η λειτουργία ενός τέτοιου κινητήρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια απαιτητική χορογραφία, όπου κάθε συνιστώσα του, αν εκτελέσει με ακρίβεια όλα τα βήματα, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένας αδιάλειπτος χορός ρέοντος αέρα και εξωτικών κραμάτων μετάλλου. Στο τέλος, θα πρέπει να αξιολογηθεί και είτε να βελτιωθεί είτε να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό. Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι ακριβώς η αξιολόγηση αυτής της χορογραφίας, με την κατασκευή ενός αλγορίθμου, ο οποίος θα δέχεται τις εξαχθείσες, από την διαδικασία εκτίμησης της αποδοτικότητάς του, τιμές και εκτελώντας τις απαιτούμενες διορθώσεις αυτών, θα εξάγει το τελικό αποτέλεσμα. Είναι απόλυτα κρίσιμο να αντιληφθεί κανείς, την σπουδαιότητα της λεγόμενης διόρθωσης των μετρήσεων. Τα δεδομένα που λαμβάνονται στην διάρκεια εξαγωγής του επονομαζόμενου και ως Performance, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρούνται ενδεικτικά της υγείας του κινητήρα, καθότι είναι άμεσα εξαρτώμενα από τις συνθήκες περιβάλλοντος του χώρου στον οποίον λαμβάνει χώρα η δοκιμή. Οι ατμοσφαιρικές συνθήκες δεν χαρακτηρίζονται από σταθερότητα αλλά μεταβάλλονται με μεγάλη συχνότητα. Για παράδειγμα, υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος αέρα επιδρούν αρνητικά στην αποδιδόμενη ισχύ ενός αεριοστρόβιλου, ενώ αντίθετα, χαμηλές τιμές διευκολύνουν την λειτουργία του. Για την αντιμετώπιση αυτών των διακυμάνσεων, συνηθίζεται να γίνεται αναγωγή των αποτελεσμάτων σε συνθήκες τυπικής μέρας το οποίο συνεπάγεται θερμοκρασία 15°C, ατμοσφαιρική πίεση 101,325 Pa και σχετική υγρασία 0%. Η αναγωγή αυτή πραγματοποιείται με την εφαρμογή συγκεκριμένων εξισώσεων στα μεγέθη ενδιαφέροντος ,τα οποία απαρτίζονται από την ειδική κατανάλωση καυσίμου, την αποδιδόμενης ισχύ και την ροή του καυσίμου. Ο αλγόριθμος αυτός, αναπτύχθηκε με την βοήθεια του εργαλείου App Designer, το οποίο περιλαμβάνεται στα προσφερόμενα σχεδιαστικά εργαλεία της γλώσσας προγραμματισμού Matlab. Υποστηρίζεται η δυνατότητα εξαγωγής της απόδοσης τριών τύπων Α/Κ της οικογένειας Allison T56, των Τ56-Α-15, Τ56-Α-14 και Τ56-Α-7Β. Δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί η πιστοποίηση των αποτελεσμάτων, συγκρίνοντάς τα με αυτά που προκύπτουν από το υπάρχον χρησιμοποιούμενο πρόγραμμα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ). Τέλος, πραγματοποιήθηκε παραμετρική μελέτη με αντικείμενο την μεταβολή είτε μεμονωμένη είτε σε συνδυασμό, όλων των ειδών των παραμέτρων που συμμετέχουν στο Performance, με στόχο τον εντοπισμό των μεγεθών εκείνων που επηρεάζουν σημαντικά τις τελικές επιδόσεις του Α/Κ. Για τον σκοπό αυτό παρατέθηκε πληθώρα 2D και 3D διαγραμμάτων, που καταδεικνύουν την ασκούμενη επιρροή κάθε μεγέθους και αποτυπώνουν την σημαντικότητα η μη της επιρροής αυτής. Για την υλοποίηση της παραμετρικής ανάλυσης, διενεργήθηκε αυξομείωση όλων των στοιχείων κατά 5% της αρχικής τους τιμής και αποτύπωση της ποσοστιαίας μεταβολής στην συμπεριφορά των διορθωμένων τιμών των s.f.c., TMHP και FF με την βοήθεια διαγραμμάτων. Προχωρώντας την μελέτη ένα βήμα παραπέρα, εντοπίστηκαν τα σημαντικότερα εξ αυτών μετρούμενα μεγέθη και συνδυαστικά, διατηρώντας την αυξομείωση σε ποσοστό 5%, εξετάστηκε εκ νέου η επίδρασή τους.en_US
dc.description.sponsorshipΕπιβλέπων καθηγητής : Τουρλιδάκης Αντώνιοςen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΓεωργιοπούλου, Σταυρούλαen_US
dc.subjectΕλικοστρόβιλος κινητήραςen_US
dc.subjectΕυαισθησία Μετρήσεωνen_US
dc.subjectΑλγόριθμοι προσομοίωσηςen_US
dc.titleΑνάπτυξη Αλγορίθμου Προσομοίωσης Δοκιμής Ελικοστρόβιλου Κινητήρα - Καταγραφή Επεξεργασία και Ανάλυση Ευαισθησίας των Μετρήσεωνen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record