Show simple item record

dc.contributor.authorΚΟΒΑΝΙΔΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ
dc.date.accessioned2024-12-03T06:21:59Z
dc.date.available2024-12-03T06:21:59Z
dc.date.issued2022-11-29
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5126
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ασχολείται με τη σχέση της δημιουργικής γραφής με τη θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση και επιχειρεί να αναδείξει τη χρησιμότητα της σύγκλισής τους μέσα από μία διδακτική προσέγγιση παραγωγής ενός νέου θεατρικού κειμένου με τη χρήση δραστηριοτήτων θεατρικού παιχνιδιού. Στις δύο αυτές παιδαγωγικές διαδικασίες οι έννοιες της δημιουργίας, της ομαδικότητας, της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης αποτελούν κοινούς πυλώνες, παρέχοντας σημαντικές δεξιότητες στα παιδιά για τη μετέπειτα ενήλικη ζωή τους. Η δημιουργική γραφή στην τυπική εκπαίδευση στη χώρα μας αποτελεί αυτοτελές μάθημα μόνο στα καλλιτεχνικά σχολεία, στα οποία και η θεατρική αγωγή εντάσσεται στο μάθημα του θεάτρου. Η θεατρική αγωγή αποτελεί αυτοτελές μάθημα στις τέσσερις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου, ωστόσο μπορεί και να εφαρμόζεται στα πλαίσια άλλων μαθημάτων, όπως και η δημιουργική γραφή. Στην παρούσα εργασία αναπτύσσεται ένα μοντέλο διδακτικής προσέγγισης στο μάθημα της θεατρικής αγωγής στην Δ τάξη Δημοτικού σχολείου. Αυτή αποτελεί μία πρόταση του συγγραφέα μέσα από τη σύνθεση διαφορετικών εμπειριών του ως εκπαιδευτικού και επαγγελματία του θεατρικού χώρου και την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Είναι μια διδακτική προσέγγιση δημιουργικής γραφής και συγκεκριμένα παραγωγής θεατρικού κειμένου, με τη χρήση δραστηριοτήτων θεατρικού παιχνιδιού, στο πλαίσιο του αυτοτελούς μαθήματος της θεατρικής αγωγής. Στο διδακτικό σενάριο παρουσιάζεται η ιδέα του πώς ένα ζήτημα, που μπορεί να υπάρχει και να το εντοπίσει μέσα από την παρατήρηση ο/η εκπαιδευτικός, μπορεί να προσεγγιστεί και να επεκταθεί δημιουργικά με τη χρήση της δημιουργικής γραφής μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Στην παρούσα πρόταση τα παιδιά καλούνται να συνεχίσουν το μύθο του Αισώπου «Η χελώνα και ο λαγός». Οι μαθητές/τριες παίζοντας προσεγγίζουν ενεργά ζητήματα όπως ο ανταγωνισμός, η φιλία, η δικαιοσύνη, μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες που αναφέρονται, μέσα στις οποίες ο συγγραφέας εκθέτει τις παρατηρήσεις του, βάσει της δικής του εμπειρίας και της βιβλιογραφίας και παρατίθεται ενδεικτικά ένα τελικό κείμενο. This paper deals with the relationship between creative writing and theater education in education and attempts to highlight the usefulness of their convergence through a didactic approach to the production of a new theatrical text using theatrical game activities. In these two pedagogical processes, the concepts of creation, teamwork, personal and social development are common pillars, providing important skills to children for their later adult life. Creative writing in formal education in our country is an independent subject only in art schools, in which theater education is also part of the theater course. Theater education is an independent subject in the first four grades of Primary school, however it can also be applied in the context of other subjects, just like creative writing. In this work, a teaching approach model is developed in the theater education course in the 4th grade of Primary School. This is a proposal of the author through the synthesis of his different experiences as an educator and professional in the theater field and the existing literature. It is a didactic approach to creative writing and specifically the production of a theatrical text, using theatrical play activities, in the context of the independent course of theater education. The teaching scenario presents the idea of how an issue, which may exist and be identified through observation by the teacher, can be approached and expanded creatively through the use of creative writing through play. In this proposal, the children are asked to continue Aesop's fable "The Tortoise and the Hare". By playing, students actively approach issues such as competition, friendship, justice, through group activities mentioned, in which the author presents his observations, based on his own experience and the literature, and a final text is cited indicatively.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΔημιουργική Γραφή, Θεατρική Αγωγή, Δημοτικό Σχολείο, Θεατρικό Παιχνίδι, Θεατρικό Κείμενο, Creative writing, Theatre Education, Primary School, Theatrical Game, Theatrical Texten_US
dc.titleΑπό τον μύθο στο θέατρο: Διδακτική πρόταση θεατρικής γραφής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record