dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας πραγματεύεται την συμβολή του παραμυθιού στην προδημοτική εκπαίδευση. Είναι γεγονός πως το παιδί από πολύ μικρή ηλικία έρχεται σε επαφή με το παραμύθι. Μέσα από την αφήγησή του, τα νήπια είναι εφικτό να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους ικανότητα. Επιπλέον, το παραμύθι συμβάλλει στην ηθική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, προσφέροντας πρότυπα συμπεριφοράς και λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, ακόμη και μέσα σε μια τάξη νηπιαγωγείου κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το πρώτο κεφάλαιο σχετίζεται με το παραμύθι. Γίνεται αναφορά, για τους ορισμούς που του έχουν αποδοθεί με τον καιρό, τις θεωρίες, τις λειτουργίες που το περικλείουν σύμφωνα με τον Propp και την βασική διάκριση του σε λαϊκό και έντεχνο. Ακολουθεί η ενδελεχή ανάλυση του καθενός και οι βασικές διαφορές τους, όσον αφορά την θεματολογία, την διάκριση, την προέλευση και τους συγγράφεις. Το δεύτερο κεφάλαιο εξετάζει την Δημιουργική Γραφή. Αναλυτικότερα, επισημαίνονται οι ορισμοί που σχετίζονται με αυτήν, η ιστορική εξέλιξη της μέσα από την πάροδο των χρόνων και τέλος ο ρόλος της στην Εκπαιδευτική πρακτική μέσα σε μια τάξη νηπιαγωγείου, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Στο τρίτο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί και το εμπειρικό μέρος της εργασίας, αφορά ένα διδακτικό πλάνο με δέκα δραστηριότητες βασισμένες στο παραμύθι «Η Βαλίτσα». Ακολουθεί η λεπτομερής ανάλυση του περιεχόμενού του, καθώς και οι εκφραστικοί τρόποι και τα εκφραστικά μέσα, σύμφωνα με τα οποία αναπτύσσεται. Ταυτόχρονα, μέσα από την παράθεση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων προσπαθώ να προσεγγίσω και να αναδείξω την ευφάνταστη πλευρά της Δημιουργικής γραφής. Στο τελευταίο κεφάλαιο ακολουθεί ο επίλογος με τα συμπεράσματα.
The topic of this postgraduate thesis addresses the contribution of fairy tales in early childhood education. It is a fact that children come into contact with fairy tales from a very young age. Through storytelling, it is possible for preschoolers to develop their imagination and cultivate their language skills. Moreover, fairy tales contribute to the moral education of children, offering behavioral models and solutions to everyday problems, even within a kindergarten classroom during the educational process.
The first chapter is related to fairy tales. It refers to the definitions that have been attributed to them over time, the theories, and the functions that surround them, according to Propp, as well as the main distinction between folk and literary tales. This is followed by an in-depth analysis of each type and their main differences in terms of themes, classification, origin, and authorship. The second chapter examines Creative Writing. Specifically, it highlights the definitions related to it, its historical development over the years, and finally its role in educational practice within a kindergarten classroom, in accordance with the Curriculum Guidelines. The third chapter, which constitutes the empirical part of the thesis, involves a teaching plan with ten activities based on the fairy tale "The Suitcase". A detailed analysis of its content follows, as well as the expressive methods and means through which it is developed. At the same time, through the presentation of these activities, I aim to approach and showcase the imaginative side of Creative Writing. The final chapter concludes with the summary and conclusions. | en_US |
dc.subject | παραμύθι, Δημιουργική Γραφή, προσχολική ηλικία, νηπιαγωγείο, αφήγηση, fairy tale, Creative Writing, pre-school age, kindergarten, storytelling | en_US |