dc.description.abstract | Με την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας στους υπολογιστές και τα πολυμέσα, η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλία και τη μάθηση θεωρείται πλέον σχεδόν αναγκαία. Αυτό που κάποτε ήταν μια παραδοσιακή, δασκαλοκεντρική προσέγγιση, με την βοήθεια των υπολογιστών έχει πλέον μετατοπιστεί προς μια μαθητοκεντρική μέθοδο (Κόμης Β., 2008, σσ. 261-262). Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής της Επικοινωνίας) παρέχουν εργαλεία που ενισχύουν τη χρήση της τεχνολογίας για να κάνουν τη μαθησιακή διαδικασία πιο αποτελεσματική.
Στο πρώτο θεωρητικό μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας γίνεται μία προσπάθεια της εννοιολογικής προσέγγισης της σημασίας αλλά και της σπουδαιότητας της Δημιουργικής Γραφής. Η Δημιουργική Γραφή αναφέρεται στη δημιουργία κειμένων που δίνουν έμφαση στην αισθητική και όχι αποκλειστικά στην πληροφόρηση, τη δομή ή τον ρεαλισμό. Από τα κυριότερα και σημαντικότερα χαρακτηριστικά της είναι η παιγνιώδης αφοσίωση στη γλώσσα, η οποία πειραματίζεται με τους γλωσσικούς κανόνες σε ένα περιβάλλον όπου ο κίνδυνος του λάθους θεωρείται μέρος της διαδικασίας (Maley A., 2009)
Θεωρείται σημαντικό στη συνέχεια, να διασαφηνιστεί ο τρόπος με τον οποίο η Δ.Γ μπορεί να διεγερθεί τους μαθητές στην εκμάθηση της γλώσσας, μέσα από τα ψηφιακά περιβάλλοντα και την χρήση πολυμεσικών εφαρμογών, εστιάζοντας στη ψηφιακή αφήγηση, πεδίο που αποτελεί το δεύτερο κομμάτι της εργασίας μας. Το τρίτο και τελευταίο κομμάτι της διπλωματική μας περιλαμβάνει καλές πρακτικές και παραδείγματα τα οποία συμπεριλήφθηκαν από την έρευνα που διεξάχθηκε στο διαδίκτυο καθώς και τη παρουσίαση των συμπερασμάτων αλλά και πιθανών προς μελλοντική έρευνα προτάσεων.
Τα κυριότερα ερευνητικά ερωτήματα που εξετάζουμε στο σύνολο της εργασίας είναι: α) η σύνδεση μεταξύ Δημιουργικής Γραφής και ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία, εξετάζοντας παράλληλα τα οφέλη της Δημιουργικής Γραφής, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διδασκαλία της γλώσσας,
β)στο ρόλο που διαδραματίζει ο δάσκαλος στη σύνδεση των ανωτέρω στη βαθμίδα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και
γ) πως όλο αυτό επηρεάζει τη μαθητική κοινότητα κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας της γλώσσας
Abstract
Creative Writing refers to the creation of texts that emphasize aesthetics rather than solely information, structure, or realism. Of the main and most important? It is characterized by a playful commitment to language, which experiments with linguistic rules in an environment where the risk of error is considered part of the process (Maley A., n.r).
Moreover, with the rapid development of technology in computers and multimedia, the integration of these technologies in teaching and learning has become possible. What was once a traditional, teacher-centered approach has now shifted toward a student-centered method. ICT (Information Communication Technologies) provides tools that enhance the use of technology to make the learning process more effective.
In the first theoretical part of this thesis, an attempt is made to conceptually approach the meaning and importance of Creative Writing. Creative Writing refers to the creation of texts that emphasize aesthetics rather than solely information, structure, or realism. Of the main and most important? It is characterized by a playful commitment to language, which experiments with linguistic rules in an environment where the risk of error is considered part of the process (Maley A., 2009)
It is considered important to clarify the way in which D.C can stimulate students in language learning, through digital environments and the use of multimedia applications, focusing on digital storytelling, a field that constitutes the second part of our work. The third and final part of our dissertation includes good practices and examples that were included from the research conducted on the internet as well as the presentation of the conclusions and possible suggestions for future research.
The main research questions we examine in the whole paper are: a) the connection between Creative Writing and ICT in the learning process, while examining the benefits of Creative Writing, especially in terms of language teaching,
b) in the role played by the teacher in the connection of the above at the level of primary education and
c) how all this affects the student community during the language learning process. | en_US |