dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη Δημιουργική Γραφή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αποτελεί μία διδακτική πρόταση για το έργο «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον» του Γ. Βιζυηνού σε μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Αρχικά, αποσαφηνίζεται ο όρος «Παιδική Λογοτεχνία» και πραγματοποιείται μία σύντομη ιστορική αναδρομή, αναλύοντας τα είδη, τη θεματολογία και την αξία της Λογοτεχνίας στη ζωή του παιδιού. Ακόμη, γίνεται εκτενής αναφορά στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών, με ειδική μνεία στη Λογοτεχνία, στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, καθώς και στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, παρουσιάζοντας τις καινοτομίες του νέου προγράμματος. Στη συνέχεια, εξετάζεται η Δημιουργική Γραφή ως επιστήμη και η σύνδεσή της με το μάθημα της Λογοτεχνίας στα πλαίσια της ελληνικής εκπαίδευσης, εστιάζοντας στον ρόλο του εκπαιδευτικού. Τέλος, μελετάται η ζωή, το έργο και τα χαρακτηριστικά γραφής του διηγηματογράφου Γ. Βιζυηνού και αναλύεται το έργο του «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον». Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων κι ακολουθεί το δημιουργικό κομμάτι που αφορά μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης σε σχολείο του νομού Θεσσαλονίκης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό έτος 2023.
This thesis deals with Creative Writing in Primary Education and is a didactic proposal for the work "The only life of the taxi" by G. Vizyinos for 5th and 6th grade students. First, the term "Children's Literature" is clarified and a brief historical review is carried out, analyzing the genres, thematics and the value of Literature in the life of the child. Also, extensive reference is made to the Interdisciplinary Unified Curriculum Framework, with special mention to Literature, the Analytical Program, as well as the New Curriculum, presenting the innovations of the new program. Then, Creative Writing as a science is examined and its connection with the course of Literature in the context of Greek education, focusing on the role of the teacher. Finally, the life, work and writing characteristics of the short story writer G. Vizyinos are studied and his work "The only life of the taxi" is analyzed. The theoretical part is completed with the drawing of useful conclusions, followed by the creative part concerning 5th and 6th grade students in a school in the prefecture of Thessaloniki. The survey was conducted in the year 2023. | en_US |
dc.subject | Δημιουργική Γραφή, Γεώργιος Βιζυηνός, Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών, Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, Παιδική Λογοτεχνία, Creative Writing, George Vizyinos, Interdisciplinary Unified Curriculum Framework, New Curriculum, Analytical Curriculum, Children's Literature | en_US |