Η επίδραση των κοινωνικών ρομπότ στις δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας των παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Abstract
Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος ( είναι μια νευροαναπτυξιακή
κατάσταση που χαρακτηρίζεται από προκλήσεις στην κοινωνική
επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και την παρουσία περιορισμένων ή
επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών. Τα παιδιά με αυτισμό συχνά
παρουσιάζουν δυσκολίες στην κατανόηση των κοινωνικών συνθημάτων,
στην έναρξη και διατήρηση συνομιλιών και στη συμμετοχή σε
αμοιβαίες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, 1 στα
68 παιδιά θα προσβληθεί στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος αυτή ς της
δεκαετίας και 1 στα 100 άτομα παγκοσμίως. Τα άτομα με αυτισμό
μπορεί επίσης να έχουν διαφορετικούς τρόπους μάθησης, κίνησης ή
προσοχής. Παρόλο που δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία για τη διαταραχή
του φάσματος του αυτισμού, διάφορες θεραπείες, συμπεριλαμβανομένων
των συμπεριφορικών, έχουν αποδειχθεί επιτυχείς. Με την ταχεία
ανάπτυξη της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης ( τα
τελευταία χρόνια, οι ερευνητές έχουν διερευνήσει τα πιθανά
θεραπευτικά οφέλη των κοινωνικών ρομπότ ή των κοινωνικά βοηθητικών
ρομπότ ( στα παιδιά με ΔΑΦ. Για να βοηθηθούν τα παιδιά με ΔΦΑ
που δυσκολεύονται να εκφραστούν σε κοινωνικές καταστάσεις λόγω των
υπανάπτυκτων επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων τους, η SAR
έχει γίνει ένα μέσο διδασκαλίας ή επίδειξης κοινωνικά επιθυμητής
συμπεριφοράς. Αυτή η εργασία στοχεύει στην ανασκόπηση της
υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών ρομπότ
στη βελτίωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και των επικοινωνιακών
δεξιοτήτων των παιδιών με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού.