Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος αυτόματης αξιολόγησης και βαθμολόγησης εργαστηριακών ασκήσεων
Abstract
Η επιτακτική ανάγκη εφαρμογής ενός συστήματος αξιολόγησης βασισμένου σε κείμενο προκύπτει
από τη διαρκώς αυξανόμενη πολυπλοκότητα της σύγχρονης εκπαίδευσης και την ανάγκη για
εργαλεία που μπορούν να διαχειριστούν και να ενισχύσουν αποτελεσματικά τη διαδικασία
αξιολόγησης. Οι παραδοσιακές μέθοδοι αξιολόγησης των απαντήσεων των μαθητών μπορεί να είναι
χρονοβόρες και μπορεί να μην καταγράφουν όλο το φάσμα των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών.
Σε αυτήν την ταχύρυθμη ψηφιακή εποχή, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν την πρόκληση της
αποτελεσματικής αξιολόγησης μιας ποικιλίας δεξιοτήτων, από την κριτική σκέψη και τον αναλυτικό
συλλογισμό έως τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία. Ένα καλά σχεδιασμένο σύστημα
αξιολόγησης βάσει κειμένου όχι μόνο επιταχύνει τη διαδικασία βαθμολόγησης αλλά επιτρέπει επίσης
μια πιο λεπτή κατανόηση της κατανόησης και της εφαρμογής της γνώσης από τους μαθητές.
Επιπλέον, ένα τέτοιο σύστημα αντιμετωπίζει τη ζήτηση για εξατομικευμένη και έγκαιρη
ανατροφοδότηση, δίνοντας τη δυνατότητα στους δασκάλους να προσαρμόσουν τις εκπαιδευτικές
στρατηγικές τους για να ανταποκρίνονται στις ατομικές μαθησιακές ανάγκες. Στην παρούσα εργασία
παρουσιάζεται η ανάπτυξη ενός τέτοιου πληροφοριακού συστήματος με σκοπό την αξιολόγηση και
τη βαθμολόγηση εργαστηριακών ασκήσεων, αυτόματα με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.