Show simple item record

dc.contributor.advisorΒαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΤσούμπρη, Αριστέα
dc.contributor.authorTsoumpri, Aristea
dc.date.accessioned2025-01-15T09:09:14Z
dc.date.available2025-01-15T09:09:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5253
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία με τίτλο: «Αναπαραστάσεις ιστορικότητας και θρησκευτικότητας στο εγχειρίδιο Θρησκευτικών της Δ΄ δημοτικού», έχει ως αντικείμενο τον εντοπισμό των αναπαραστάσεων ιστορικότητας και θρησκευτικότητας στο εγχειρίδιο Θρησκευτικών της Δ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου, ώστε να αναδειχθεί σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο αποτυπώνονται στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός είναι να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο εκλαμβάνονται και αναπαρίστανται ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζονται οι θρησκευτικές πεποιθήσεις και πρακτικές και γενικότερα ο τρόπος με τον οποίο εκφράζουν την πίστη τους τα μέλη διαφορετικών θρησκειών. Αυτό, επιχειρείται μέσα από σημειωτικά εργαλεία ανάλυσης, ώστε να διαπιστωθεί η σχέση των εικόνων με τους τίτλους των ενοτήτων στις οποίες ανήκουν και να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται και παρουσιάζονται οι εικόνες μέσα στο εγχειρίδιο. Ένα ακόμα ζητούμενο της παρούσας έρευνας, είναι να πραγματοποιηθεί μια κριτική αξιολόγηση των εικόνων του εγχειριδίου, ώστε να εξεταστεί το κατά πόσο μπορούν να επιτελέσουν τον λειτουργικό ρόλο για τον οποίο έχουν επιλεγεί και το αν έχουν αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο διδακτικό τρόπο, ώστε να αποτελέσουν σημαντικό και ενεργό κομμάτι της διδασκαλίας. Παράλληλα, εξετάζεται και το εάν το εγχειρίδιο παρέχει γνωσιοκεντρική και ουδέτερη θρησκευτική παιδεία, ακολουθώντας μια πολυπολιτισμική προσέγγιση ή εάν κινείται προς μια κατεύθυνση με στόχο την κατήχηση των μαθητών/τριών, στην επίσημα θεσμοθετημένη θρησκεία στην Ελλάδα, το χριστιανισμό...............................................................................................................................................................................................................................This paper entitled: "Representations of Historicity and Religiosity in the 4th grade Religious Education Textbook" aims to identify the representations of historicity and religiosity, in order to show to what extent and in what way they are reflected in this textbook. In particular, the aim is to highlight the way in which historical events and persons are perceived and represented, but also the way in which religious beliefs and practices are depicted and, more generally, the way in which members of different religions express their faith. This is attempted through semiotic tools of analysis, in order to establish the relationship of the images to the titles of the sections to which they belong and to highlight the way in which the images are presented within the textbook. A further aim of the present research, is to carry out a critical evaluation of the images in the textbook, in order to examine whether they can perform the functional role for which they have been selected and if they have been used in an appropriate way, so that they become an important and active part of the teaching. At the same time, it is also examined whether the textbook provides a knowledge-centred and neutral religious education and follows a multicultural approach through the images that have been selected or moves in a direction aiming at the indoctrination of students in the officially institutionalized religion in Greece, Christianityen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectιστορικότηταen_US
dc.subjectθρησκευτικότηταen_US
dc.subjectσχολικό εγχειρίδιοen_US
dc.subjectεικόναen_US
dc.subjectσημειωτικά εργαλείαen_US
dc.subjecthistoricityen_US
dc.subjectreligiosityen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectsemiotic toolsen_US
dc.titleΑναπαραστάσεις ιστορικότητας και θρησκευτικότητας στο σχολικό εγχειρίδιο θρησκευτικών τετάρτης τάξης δημοτικού (2017)en_US
dc.title.alternativeRepresentations of historicity and religiosity in the fourth grade religion textbook (2017)en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record