Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεφτοδήμος, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΒαρελά, Ειρήνη
dc.contributor.authorVarela, Eirini
dc.date.accessioned2025-01-16T09:51:56Z
dc.date.available2025-01-16T09:51:56Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5274
dc.description.abstractΤα πολυμέσα στην εκπαίδευση παρέχουν σημαντικά οφέλη ως προς τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού των εκπαιδευτικών πολυμέσων συμβάλλουν ώστε να δημιουργούνται κίνητρα για τους μαθητές σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παρέχονται εναλλακτικοί τρόποι αξιοποίησης των πληροφοριών από τους μαθητές. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου για μαθητές Α΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Φυσικής, μέσω της χρήσης διανυσματικών γραφικών και animation. Για τη δημιουργία του εκπαιδευτικού προγράμματος χρησιμοποιήθηκαν τα λογισμικά Animaker, Moovly και WeVideo. Τα βίντεο αποτελούνταν από 16 και 5 επιμέρους επεξηγηματικές σκηνές οι οποίες περιλάμβαναν συνδυασμό εικόνας, ήχου, εφέ κίνησης, διαλόγου/αφήγησης και κειμένου. Μέσα από την αξιολόγηση του οπτικοακουστικού προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι πληρούνται κριτήρια που σχετίζονται με τις τεχνικές προδιαγραφές και τις παιδαγωγικές αρχές των πολυμέσων στην εκπαίδευση. Γενικότερα, ικανοποιούνται κριτήρια σχετικά με τη σύνδεση εικόνων με λέξεις, την ύπαρξη τεχνικών στοιχείων, την οπτικοακουστική γλώσσα που χρησιμοποιείται, τη δομή, το περιεχόμενο και τις τεχνικές αλληλεπίδρασης στα βίντεο. Παράλληλα, η χρήση του οπτικοακουστικού προγράμματος θα συμβάλει στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών, την ενεργή συμμετοχή τους στην τάξη, καθώς και την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Λόγω του ότι τα πολυμέσα στην εκπαίδευση χαρακτηρίζονται αποτελεσματικά και χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο, προτείνεται η εφαρμογή τους και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Πέρα από τους κανόνες των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, η αποτελεσματική εφαρμογή τους στην εκπαίδευση προϋποθέτει και την ύπαρξη θετικής στάσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών.__________________________________________________________________________________________________________________Multimedia in education provides significant benefits in terms of improving the learning process and achieving learning goals. The design features of educational multimedia help to create motivation for students in combination with the fact that it provides alternative ways for students to utilize the information. The aim of the master thesis is the creation of audio-visual content for 1st High School students in the Physics course, through the use of vector graphics and animation. Animaker, Moovly and WeVideo software were used to create the educational program. The videos consisted of 16 and 5 individual explanatory scenes which included a combination of image, sound, animation, dialogue/narration and text. Through the evaluation of the audio-visual program, it was found that existed criteria related to the technical specifications and pedagogical principles of multimedia in education. More generally, criteria are met regarding the linking of images to words, the presence of technical elements, the audiovisual language used, the structure, content and interaction techniques of the video. At the same time, the use of the audio-visual program will contribute to the attraction of students’ interest, their active participation in the classroom, as well as the development of cooperation between students. Due to the fact that multimedia in education is characterized as effective and used increasingly, it is proposed to apply it to both levels of education. Beyond the rules of the detailed curricula, their effective application in education also requires the existence of positive attitude on the part ofen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιανυσματικά γραφικάen_US
dc.subjectκινούμενα σχέδιαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό βίντεοen_US
dc.subjectκύκλος του νερούen_US
dc.subjectvector graphicsen_US
dc.subjectanimationen_US
dc.subjecteducation videoen_US
dc.subjectwater cycleen_US
dc.titleΠολυμέσα και εκπαίδευση. Δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου για την παρουσίαση του Κύκλου του Νερού (Φυσική Α΄ Γυμνασίου) με τη χρήση διανυσματικών γραφικών και animationen_US
dc.title.alternativeMultimedia and education. Creation of audio-visual content for the presentation of the Water Cycle (Graduate School Physics) using vector graphics and animationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record