dc.description.abstract | Τα πολυμέσα στην εκπαίδευση παρέχουν σημαντικά οφέλη ως προς τη βελτίωση της
μαθησιακής διαδικασίας και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Τα χαρακτηριστικά
σχεδιασμού των εκπαιδευτικών πολυμέσων συμβάλλουν ώστε να δημιουργούνται
κίνητρα για τους μαθητές σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παρέχονται εναλλακτικοί
τρόποι αξιοποίησης των πληροφοριών από τους μαθητές. Σκοπός της παρούσας
διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου για μαθητές
Α΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Φυσικής, μέσω της χρήσης διανυσματικών γραφικών και
animation. Για τη δημιουργία του εκπαιδευτικού προγράμματος χρησιμοποιήθηκαν τα
λογισμικά Animaker, Moovly και WeVideo. Τα βίντεο αποτελούνταν από 16 και 5
επιμέρους επεξηγηματικές σκηνές οι οποίες περιλάμβαναν συνδυασμό εικόνας, ήχου, εφέ κίνησης, διαλόγου/αφήγησης και κειμένου. Μέσα από την αξιολόγηση του
οπτικοακουστικού προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι πληρούνται κριτήρια που
σχετίζονται με τις τεχνικές προδιαγραφές και τις παιδαγωγικές αρχές των πολυμέσων
στην εκπαίδευση. Γενικότερα, ικανοποιούνται κριτήρια σχετικά με τη σύνδεση εικόνων
με λέξεις, την ύπαρξη τεχνικών στοιχείων, την οπτικοακουστική γλώσσα που
χρησιμοποιείται, τη δομή, το περιεχόμενο και τις τεχνικές αλληλεπίδρασης στα βίντεο. Παράλληλα, η χρήση του οπτικοακουστικού προγράμματος θα συμβάλει στην
προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών, την ενεργή συμμετοχή τους στην τάξη, καθώς και την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Λόγω του ότι τα πολυμέσα
στην εκπαίδευση χαρακτηρίζονται αποτελεσματικά και χρησιμοποιούνται ολοένα και
περισσότερο, προτείνεται η εφαρμογή τους και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Πέρα
από τους κανόνες των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, η αποτελεσματική
εφαρμογή τους στην εκπαίδευση προϋποθέτει και την ύπαρξη θετικής στάσης από την
πλευρά των εκπαιδευτικών.__________________________________________________________________________________________________________________Multimedia in education provides significant benefits in terms of improving the learning
process and achieving learning goals. The design features of educational multimedia
help to create motivation for students in combination with the fact that it provides
alternative ways for students to utilize the information. The aim of the master thesis is
the creation of audio-visual content for 1st High School students in the Physics course, through the use of vector graphics and animation. Animaker, Moovly and WeVideo
software were used to create the educational program. The videos consisted of 16 and 5
individual explanatory scenes which included a combination of image, sound, animation, dialogue/narration and text. Through the evaluation of the audio-visual program, it was
found that existed criteria related to the technical specifications and pedagogical
principles of multimedia in education. More generally, criteria are met regarding the
linking of images to words, the presence of technical elements, the audiovisual language
used, the structure, content and interaction techniques of the video. At the same time, the
use of the audio-visual program will contribute to the attraction of students’ interest, their active participation in the classroom, as well as the development of cooperation
between students. Due to the fact that multimedia in education is characterized as
effective and used increasingly, it is proposed to apply it to both levels of education. Beyond the rules of the detailed curricula, their effective application in education also
requires the existence of positive attitude on the part of | en_US |