Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεφτοδήμος, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΣαρρή, Παρθένα
dc.contributor.authorSarri, Parthena
dc.date.accessioned2025-01-20T08:20:06Z
dc.date.available2025-01-20T08:20:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5303
dc.description.abstractΗ έρευνα αυτή εξετάζει την ανάπτυξη της ψηφιακής πολιτειότητας και την καλλιέργεια ασφαλών διαδικτυακών συμπεριφορών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω της παιχνιδοποίησης. Οι δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν κατά την παρέμβαση σχεδιάστηκαν για να ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή των παιδιών, περιλαμβάνοντας διαδραστικά παιχνίδια και κουίζ. Ο στόχος της έρευνας ήταν να εξεταστεί πώς η παιχνιδοποίηση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να κατανοήσουν και να υιοθετήσουν ασφαλείς διαδικτυακές συμπεριφορές και να αναπτύξουν ψηφιακή πολιτειότητα. Τα ερευνητικά ερωτήματα περιλάμβαναν την αποτελεσματικότητα της παιχνιδοποίησης στην εκμάθηση κανόνων ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου και πώς αυτή επηρεάζει την ενεργή συμμετοχή και τη συμπεριφορά των μαθητών. Η προβληματική της έρευνας επικεντρώνεται στην ανάγκη ανάπτυξης αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας για την προώθηση της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου και της ψηφιακής πολιτειότητας σε νεαρή ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν 8 μαθητές από το νηπιαγωγείο Παναγίτσας της Έδεσσας και η μέθοδος δειγματοληψίας που χρησιμοποιήθηκε ήταν η σκόπιμη δειγματοληψία. Η παρέμβαση περιλάμβανε τη χρήση ιστοριών, διαδραστικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων που σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν την κατανόηση των μαθητών σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου. Αξιολογήθηκαν οι γνώσεις των μαθητών μέσω δραστηριοτήτων στην πλατφόρμα LearningApps, όπου όλοι οι μαθητές κατάφεραν να αναγνωρίσουν τους κανόνες ασφαλούς συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μια θετική αλλαγή στη διαδικτυακή συμπεριφορά των μαθητών, με όλους τους συμμετέχοντες να παρουσιάζουν αυξημένη κατανόηση και τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε όλες τις φάσεις της παρέμβασης ενίσχυσε την εκπαιδευτική τους εμπειρία και τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Συνολικά, η έρευνα υποδεικνύει ότι η παιχνιδοποίηση είναι μια αποτελεσματική διδακτική μέθοδος για την ανάπτυξη όχι μόνο ακαδημαϊκών γνώσεων, αλλά και σημαντικών δεξιοτήτων και στρατηγικών συμπεριφοράς στον ψηφιακό κόσμο. Η επιτυχία του προγράμματος παρέχει ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της ευρύτερης εφαρμογής παιχνιδοποιημένων προγραμμάτων στο εκπαιδευτικό σύστημα, προκειμένου να ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να προετοιμαστούν οι νεότερες γενιές για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Η προσέγγιση αυτή όχι μόνο καθιστά τη μάθηση πιο ελκυστική και διασκεδαστική για τα παιδιά, αλλά και καλλιεργεί τις απαραίτητες δεξιότητες για ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας από πολύ νεαρή ηλικία, αναπτύσσοντας την ψηφιακή τους πολιτειότητα.___________________________________________________________________________________________________________________________This research examines the development of digital citizenship and the cultivation of safe online behaviors in preschool children through gamification. The activities implemented during the intervention were designed to encourage active participation from the children, including interactive games and quizzes. The objective of the research was to explore how gamification can help preschool children understand and adopt safe online behaviors and develop digital citizenship. The research questions included the effectiveness of gamification in learning internet safety rules and how it affects student engagement and behavior. The study's focus is on the need to develop effective teaching methods to promote safe internet use and digital citizenship at a young age. Eight students from the Panagitsa kindergarten in Edessa participated in the study, and the sampling method used was purposive sampling. The intervention included stories, interactive games, and activities designed to enhance students’ understanding of internet risks. The students' knowledge was assessed through activities on the LearningApps platform, where all participants were able to recognize the rules of safe online behavior. The results of the research showed a positive change in the students' online 6 behavior, with all participants demonstrating an increased understanding and adherence to safety rules. The students' active participation in all phases of the intervention enriched their educational experience and digital skills. Overall, the research indicates that gamification is an effective teaching method for developing not only academic knowledge but also essential skills and behavioral strategies in the digital world. The success of the program provides strong arguments for the broader implementation of gamified programs in the educational system to enhance the learning process and prepare younger generations for the challenges of the digital age. This approach not only makes learning more engaging and fun for children but also fosters the necessary skills for safe and responsible technology use from an early age, developing their digital citizenship.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectψηφιακή πολιτειότηταen_US
dc.subjectασφαλές διαδίκτυοen_US
dc.subjectπαιχνιδοποίησηen_US
dc.subjectενεργή συμμετοχήen_US
dc.subjectdigital stateen_US
dc.subjectsafe interneten_US
dc.subjectgamificationen_US
dc.subjectactive participationen_US
dc.titleΑνάπτυξη της ψηφιακής πολιτειότητας για ένα ασφαλές Διαδίκτυο σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω της παιχνιδοποίησηςen_US
dc.title.alternativeDeveloping digital citizenship for a safe internet in preschool children through gamificationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record