Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεφτοδήμος, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΣκοτίδας, Σωτήριος
dc.contributor.authorSkotidas, Sotirios
dc.date.accessioned2025-01-22T15:49:22Z
dc.date.available2025-01-22T15:49:22Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5348
dc.description.abstractΗ Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) αποτελεί μια σύγχρονη τεχνολογική καινοτομία, η οποία χρησιμοποιώντας ένα υπάρχον φυσικό περιβάλλον - αντικείμενο, προσθέτει ψηφιακές πληροφορίες πάνω σε αυτό. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση στη χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) και των tablets στην μαθησιακή διαδικασία, τηρώντας πάντα βασικούς παιδαγωγικούς όρους. Συνιστώσα αυτής της χρήσης είναι οι AR εφαρμογές στην καθημερινή διδακτική πρακτική, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσω των AR εφαρμογών, αναβαθμίζεται η διδακτική φαρέτρα των εκπαιδευτικών και ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών – φοιτητών. Η παρούσα εργασία διερευνά το συγκεκριμένο πεδίο σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με την δημιουργία επαυξήσεων σε γεωμετρικές έννοιες. Συγκεκριμένα, επιχειρείται αρχικά η περιγραφή των κατηγοριών AR και χαρτογραφείται το πεδίο εφαρμογών της AR, πρώτα σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και στη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, γίνεται προσπάθεια τεκμηρίωσης της βελτίωσης των στάσεων των μαθητών για τα γνωστικά αντικείμενα με την προστιθέμενη αξία της AR. Παρουσιάζονται ενδεικτικές διδακτικές προσεγγίσεις στις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με την χρήση AR εφαρμογών, οι οποίες εμπίπτουν στην κονστρουκτιβιστική θεωρία μάθησης. Παράλληλα, πραγματοποιείται επαύξηση, η οποία αφορά επιλεγμένες ενότητες από τα Κεφάλαια 3 και 4 του σχολικού βιβλίου της Ευκλείδειας Γεωμετρίας της Α΄ Τάξης Λυκείου. Ο στόχος ήταν η διαδραστική αναπαράσταση ορισμένων Γεωμετρικών Θεωρημάτων και Δραστηριοτήτων, κατά τρόπο που συμβάλει σε μια ποιοτικότερη παρουσίαση και κατανόηση των εννοιών και των αποδείξεων, αναδεικνύοντας την τεράστια δυναμική που διαθέτουν τα γεωμετρικά σχήματα.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Augmented Reality (AR) is a modern technological innovation, which adds digital information on a natural environment or object. In recent years there has been a gradual increase in the use of smartphones and tablets in the learning process, always adhering to basic pedagogical terms. AR applications are used in daily learning practice, utilizing technology for the benefit of the educational process. By using AR applications, the educational resources that teachers possess are upgraded and the students’ interest is reinforced. The present dissertation investigates the field of AR in education in both theoretical and practical level with the creation of an Augmented Reality application for teaching geometrical concepts. In the beginning of this dissertation an attempt is made to define AR categories and then AR applications are mapped, firstly in various sectors of human activity and then in sectors of the educational process. Through a literature review, an attempt is made to document the improvement of students' attitudes towards the cognitive subjects with the added value of AR. Indicative didactic approaches are presented in the educational levels, using AR applications, which fall into the constructivist theory of learning. At the same time, augmentations are created for selected lessons from Chapters 3 and 4 of the school book of Euclidian Geometry in the 10th Grade. The aim of this task was the interactive representation of certain Geometric Theorems and Activities, in a way that contributes to a better presentation and understanding of the concepts and proofs, highlighting the enormous dynamics of geometric shapesen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότηταen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectΓεωμετρίαen_US
dc.subjectλογισμικόen_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectGeometryen_US
dc.subjectsoftwareen_US
dc.titleΕπαυξημένη πραγματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μελέτες περίπτωσης και δημιουργία πιλοτικής εφαρμογής»en_US
dc.title.alternativeAugmented Reality in the educational process. Case studies and the creation of a pilot applicationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record