dc.description.abstract | Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) αποτελεί μια σύγχρονη τεχνολογική καινοτομία,
η οποία χρησιμοποιώντας ένα υπάρχον φυσικό περιβάλλον - αντικείμενο, προσθέτει
ψηφιακές πληροφορίες πάνω σε αυτό. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σταδιακή
αύξηση στη χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) και των tablets
στην μαθησιακή διαδικασία, τηρώντας πάντα βασικούς παιδαγωγικούς όρους.
Συνιστώσα αυτής της χρήσης είναι οι AR εφαρμογές στην καθημερινή διδακτική
πρακτική, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας προς όφελος
της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσω των AR εφαρμογών, αναβαθμίζεται η διδακτική
φαρέτρα των εκπαιδευτικών και ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών – φοιτητών.
Η παρούσα εργασία διερευνά το συγκεκριμένο πεδίο σε θεωρητικό και πρακτικό
επίπεδο με την δημιουργία επαυξήσεων σε γεωμετρικές έννοιες.
Συγκεκριμένα, επιχειρείται αρχικά η περιγραφή των κατηγοριών AR και
χαρτογραφείται το πεδίο εφαρμογών της AR, πρώτα σε διάφορους τομείς της
ανθρώπινης δραστηριότητας και στη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσω
βιβλιογραφικής ανασκόπησης, γίνεται προσπάθεια τεκμηρίωσης της βελτίωσης των
στάσεων των μαθητών για τα γνωστικά αντικείμενα με την προστιθέμενη αξία της AR.
Παρουσιάζονται ενδεικτικές διδακτικές προσεγγίσεις στις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με
την χρήση AR εφαρμογών, οι οποίες εμπίπτουν στην κονστρουκτιβιστική θεωρία
μάθησης. Παράλληλα, πραγματοποιείται επαύξηση, η οποία αφορά επιλεγμένες
ενότητες από τα Κεφάλαια 3 και 4 του σχολικού βιβλίου της Ευκλείδειας Γεωμετρίας
της Α΄ Τάξης Λυκείου. Ο στόχος ήταν η διαδραστική αναπαράσταση ορισμένων
Γεωμετρικών Θεωρημάτων και Δραστηριοτήτων, κατά τρόπο που συμβάλει σε μια
ποιοτικότερη παρουσίαση και κατανόηση των εννοιών και των αποδείξεων,
αναδεικνύοντας την τεράστια δυναμική που διαθέτουν τα γεωμετρικά σχήματα.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Augmented Reality (AR) is a modern technological innovation, which adds digital
information on a natural environment or object. In recent years there has been a gradual
increase in the use of smartphones and tablets in the learning process, always adhering
to basic pedagogical terms. AR applications are used in daily learning practice, utilizing
technology for the benefit of the educational process. By using AR applications, the
educational resources that teachers possess are upgraded and the students’ interest is
reinforced. The present dissertation investigates the field of AR in education in both
theoretical and practical level with the creation of an Augmented Reality application
for teaching geometrical concepts.
In the beginning of this dissertation an attempt is made to define AR categories and
then AR applications are mapped, firstly in various sectors of human activity and then
in sectors of the educational process. Through a literature review, an attempt is made to
document the improvement of students' attitudes towards the cognitive subjects with
the added value of AR. Indicative didactic approaches are presented in the educational
levels, using AR applications, which fall into the constructivist theory of learning. At
the same time, augmentations are created for selected lessons from Chapters 3 and 4 of
the school book of Euclidian Geometry in the 10th Grade. The aim of this task was the
interactive representation of certain Geometric Theorems and Activities, in a way that
contributes to a better presentation and understanding of the concepts and proofs,
highlighting the enormous dynamics of geometric shapes | en_US |