dc.description.abstract | Η πανδημία του κορονοϊού, εκτός από πρωτοφανείς επιπτώσεις στον υγειονομικό τομέα,
έχει επιφέρει μεγάλης εμβέλειας καταστροφές στην οικονομία. Με το εκτεταμένο κλείσιμο
βιομηχανιών, επιχειρήσεων, τόπων λατρείας, θεάτρων και γκαλερί, αθλητικών χώρων, μπαρ,
εστιατορίων και πάρκων, η παγκόσμια οικονομία περιέπεσε σε βαθιά ύφεση. Εντούτοις, εν μέσω
της κοινωνικής και οικονομικής αναστάτωσης που προκλήθηκε, ξεχώρισε η ανθρώπινη ανάγκη
για επικοινωνία. Σε αντίθεση με προηγούμενες πανδημίες, οι άνθρωποι αναζήτησαν ενεργά τη
μεταξύ τους διασύνδεση μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν ευρέως
όχι μόνο για τη διάδοση πληροφοριών και τη διατήρηση της επαφής ανάμεσα στα μέλη
οικογενειών και ανάμεσα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις αλλά και για την παροχή διεξόδου,
παρηγοριάς και έμπνευσης στα εκατομμύρια των ανθρώπων που έμειναν στα σπίτια τους κατ’
εντολή των κυβερνήσεων στα πλαίσια των μέτρων ελέγχου της πανδημίας. Πάνω από ένα χρόνο
μετά, η κατάσταση παραμένει ακόμη ρευστή και μεταβάλλεται συνεχώς, ωστόσο ακόμη και από
τις πρώτες εβδομάδες της πανδημίας, ήταν προφανές ότι εκείνοι που εργάζονταν στον Πολιτιστικό
και Δημιουργικό Τομέα (ΠΔΤ) παρείχαν όσα πολλοί θεωρούν ως βασικές υπηρεσίες. Κυβερνή σεις, πολίτες, καλλιτέχνες, πολιτιστικοί φορείς, εργαζόμενοι στον ΠΔΤ και απλοί πολίτες αντέ δρασαν στις πρωτοφανείς συνθήκες της πανδημίας Covid-19 με διάφορους τρόπους και την
πολύτιμη αρωγή των ψηφιακών μέσων, γεγονός το οποίο υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο ότι, η
δημιουργική δραστηριότητα ήταν σημαντική σε πολλά επίπεδα. Η αξία του πολιτισμού ήταν
εμφανής στον οικονομικό τομέα, αλλά αντικατοπτρίστηκε επίσης σε δράσεις που στοχεύουν στην
ενίσχυση του κοινωνικού και δημοκρατικού ιστού της κοινωνίας. Η παρούσα εργασία διερευνά
τις επιπτώσεις των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς της πανδημίας COVID-19 στον
πολιτισμό και ειδικότερα στον Πολιτιστικό και Δημιουργικό Τομέα (ΠΔΤ), τις εναλλακτικές
λύσεις με τη χρήση ψηφιακών μέσων, καθώς και το μέλλον του πολιτισμού μετά την πανδημία._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The coronavirus pandemic, in addition to unprecedented repercussions to the global health
sector, has wreaked havoc on the economy. With the widespread lockdown of industries,
businesses, places of worship, theaters and galleries, sports venues, bars, restaurants and parks, the
global economy has fallen into a deep recession. However, in the midst of the social and economic
disruptions caused by COVID-19, the human need for communication stood out. Unlike previous
pandemics, people actively sought to connect with each other through digital technologies, which
were widely used not only to convey information and maintain contact between family members
and between consumers and businesses but also to provide creative ways-out, consolation and
inspiration to the millions of people who stayed in their homes as part of the governmental
pandemic-control measures. More than a year later, the situation is still unstable and constantly
changing, but even from the first weeks of the pandemic, it was obvious that those working in the
Cultural and Creative Sector (CCS) provided what many consider to be basic services.
Governments, citizens, artists, cultural institutions, CCS workers and citizens have responded to
the unprecedented conditions of the COVID-19 pandemic in a variety of ways and with the
valuable help of digital media, which further emphasizes that creativity was particularly significant
in these turbulent times. The value of culture was evident in the economic sphere, but it was also
reflected in actions aimed at strengthening the social and democratic fabric of society. This paper
explores the implications of measures to reduce the spread of the COVID-19 pandemic in culture
and in particular in the Cultural and Creative Sector (CMD), digital media alternatives, and the
future of post-pandemic culture. This paper examines the implications of the measures taken to
reduce the spread of the COVID-19 pandemic on culture and in particular on the Cultural and
Creative Sector (CCS), the digital media alternatives and the future of post-pandemic culture. | en_US |