Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚουκούλη, Ελπίδα
dc.contributor.authorKoukouli, Elpida
dc.date.accessioned2025-01-27T13:30:59Z
dc.date.available2025-01-27T13:30:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5357
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ερευνά το «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» και δομείται σε δύο βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος αφορά κυρίως τον αναγνώστη και τη διαδικασία αντίληψης – πρόσληψης νοηματικά και ερμηνευτικά ενός σημαντικού μέρους του βιβλίου, που αφορά τις ενδοοικογενειακές σχέσεις των μελών της οικογένειας Φρανκ, μέσα πάντα από την εφηβική ματιά της πρωταγωνίστριας. Ο δεύτερος αφορά κυρίως τον δάσκαλο και τη διαδικασία της διδασκαλίας αξιοποιώντας διαφορετικά κομμάτια του ημερολογίου με τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών μέσων σε μια προσπάθεια να γίνει επεξεργασία όσο το δυνατόν περισσοτέρων πλευρών του πολυποίκιλου υλικού που προσφέρει το βιβλίο. Συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος ο ερευνητής ξεκινά με την καταγραφή των ιστορικών και κοινωνικών στοιχείων της εποχής της συγγραφής του εν λόγω βιβλίου. Στη συνέχεια ακολουθεί το θεωρητικό μέρος με το οποίο γίνεται προσπάθεια αποσαφήνισης βασικών αναγνωστικών, κειμενοκεντρικών κυρίως, μοντέλων. Ακολουθεί η μέθοδος ανάλυσης και η επιλογή του ερευνητικού υλικού. Στο κύριο ερευνητικό κομμάτι του πρώτου μέρους καταγράφονται και αξιολογούνται τα μέρη του ημερολογίου και συνοδεύονται από τους ανάλογους πίνακες. Το πρώτο μέρος κλείνει με τα σχεδιαγράμματα, τα γραφήματα και τα σχετικά συμπεράσματα του ερευνητή – εξεταστή. Το δεύτερο μέρος αφορά την εκπόνηση σχετικού διδακτικού σεναρίου με την παράλληλη χρήση ψηφιακών μέσων για χρήση του κυρίως από εκπαιδευτικούς. Στο θεωρητικό κομμάτι αναλύονται ιστορικά οι κυριότερες διδακτικές μέθοδοι φτάνοντας μέχρι το σήμερα και τεκμηριώνονται οι θεωρητικές βάσεις του παρόντος σεναρίου. Στη συνέχεια καταγράφονται τα ψηφιακά μέσα που αξιοποιούνται στη συγκεκριμένη πρόταση. Ακολουθεί ο αναλυτικός προγραμματισμός και η καταγραφή των σταδίων της ολοκλήρωσης του σεναρίου. Τέλος, παρατίθενται τα φύλλα εργασιών και οδηγιών για τους μαθητές. Η πολυπλοκότητα των νοημάτων, η διαχρονικότητα των μηνυμάτων, η πολυεπίπεδη δυνατότητα ανάγνωσης και ερμηνείας, καθώς και η διαθεματικότητα του ημερολογίου επιβάλλουν στον ερευνητή να χωρίσει την εργασία – έρευνά του σε δύο μέρη, ώστε να εκπονήσει τελικά ένα προϊόν μόχθου πρακτικό και ωφέλιμο, όπως προσδοκά, για τη διευκόλυνση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών κυρίως αλλά και κάθε πιθανού εραστή – αναγνώστη του βιβλίου αυτού._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________--The present work investigates the "Diary of Anne Frank " and is structured into two main pillars. The first concerns mainly the reader and the perception - recruitment process of a semantically and interpretively important part of the book that concerns the relationships of the Frank family members, always through the adolescent gaze of the protagonist. The second mainly concerns the teacher and the teaching process by utilizing different parts of the diary in an attempt to process as many aspects of the varied material offered by the book as possible. Specifically, in the first part the researcher begins by recording the historical and social data of the writing era of the book in question. Then follows the theoretical part which attempts to clarify basic reading, mainly text - centric, models. Next is the method of analysis and the selection of the research material. In the main research piece of the first part, the parts of the diary are recorded and evaluated and are accompanied by the corresponding tables. The first part closes with the blueprints, graphs and relevant conclusions of the researcher - examiner. The second part concerns the elaboration of a relevant didactic scenario for use by teachers and not only them. In the theoretical part, the main didactic methods are analyzed historically, reaching up to today, and the theoretical bases of the present scenario are documented. The detailed planning and recording of the stages of the scenario completion follows. Finally, the worksheets and instructions for the students are listed. The complexity of the meanings, the timelessness of the messages, the multilevel ability to read and interpret, as well as the interdisciplinarity nature of the diary forces the researcher  to divide his work - research into two parts, in order to finally prepare a product of hardwork practical and useful, as expected, to facilitate the teaching work of mainly teachers but also of every potential lover - reader of this book.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectενδοοικογενειακές σχέσειςen_US
dc.subjectεφηβείαen_US
dc.subjectολοκαύτωμαen_US
dc.subjectεγκλεισμόςen_US
dc.subjectfamily relationshipsen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectholocausten_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.titleΕρμηνευτική ανάλυση και διδακτικό σενάριο με χρήση ψηφιακών μέσων του ημερολογίου της Άννας Φρανκen_US
dc.title.alternativeInterpretative analysis and teaching proposal using digital media of Anna Frank's diaryen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record