Υγρή Αναγέννηση
Date
2024Author
Χατζηνικολάου, Κωνσταντίνος
Chatginikolaou, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η διπλωµατική µου εργασία διαπραγµατελυεται µια εικαστική δράση, χρησιµοποιώντας ένα αντικείµενο
που προέρχεται από το πεδίο του υγρού στοιχείου µεταφραζοντας το σε αντικείµενο τέχνης. Η
περιήγηση µου στο µουσείο βαν γκονγκ ήταν η αφορµή να γεννηθεί η ιδέα για το µεταπτυχιακό µου
έργο. Συγκεκριµένα το έργο Seascape at Saintes-Maries ηταν το ερέθισµα για την σύλλυψη. Ο στόχος
µου ήταν να αποδώσω την αίσθηση της κίνησης µε τη βοήθεια του αέρα στο νερό σε άλλο τόπο και
χρόνο. Σκοπός µου είναι να µεταφέρω τη συνδιαλλακτική µοναδικότητα της φύσης και του
περιβάλλοντος στον θεατή µέσω µιας διαδικασίας δράσης, αναδεικνύοντας τη σχέση ενός άψυχου
βιοµηχανοποιηµένου "Ready Made" προϊόντος ως "εισιτήριο" για την επαφή µε τη φύση.
Πειραµατίστηκα µε ιστιοφόρα, wind foil στράφηκα στο kite surf, παρόλο που το kite surf προσέφερε
έντονη δράση, είχε σηµαντικά µειονεκτήµατα σε αυτο που ήθελα να κάνω. Έτσι, η προσοχή µου
επικεντρώθηκε στο windsurf foil, που µε την υδροπτέρυγα ιστιοσανίδα πρόσφερε το καδράρισµα και τη
σταθερότητα που επιθυµούσα. Η ιδέα ήταν να συνθέσω στατικά ένα σετ µε την ιστιοσανίδα, το πτερύγιο
ανύψωσης και το χρωµατιστό ιστίο σε έναν χώρο που αντιτίθεται µε το υγρό στοιχείο, αναδεικνύοντας
την µοναδικότητα του αντικειµένου και του χώρου ως συµπληρωµατική διάδραση. Η βιντεοπροβολή της
δράσης σε συνδυασµό µε τις οπτικοακουστικά ερεθίσµατα επιτυγχάνει να συνδιαλλαγεί µε το
σύµπλεγµα του έργου, προσδίδοντας µια άλλη οπτική και αισθητηριακή βαρύτητα. Στην έρευνά µου,
εστιάζω στην αποτύπωση της δράσης στο πεδίο, τοποθετώντας την ιστιοσανίδα στο επίκεντρο του
θέµατος και καλώντας τον θεατή να ενταχθεί στον δικό µου µακρόκοσµο. Η δυναµική κινητική
ρευστότητα και η ταυτόχρονη δυναµική στατικότητα βρίσκονται πιο κοντά σε αυτό που αντιλαµβάνοµαι
ως "ζωντανός χώρος", προκύπτοντας µηχανικά και αναγκάζοντας τον θεατή να αντιδράσει κατά
συνείδηση. Η όλη εγκατάσταση παρατίθεται και λειτουργεί ως εκπαιδευτική διαδικασία για τον θεατή
αναδυκνίωντας την φύση.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________My bachelor deals with visual action, using an object that comes from the field of the liquid element
translating it into an art object. My purpose is to convey the feeling of movement with the help of air in
water in another placed time. My purpose is to convey the interactive uniqueness of nature and
environment to the viewer through a process of action, highlighting the relationship of a lifeless
industrialized “Ready Made”product as a “ticket” to contact with nature . I experimented with sailboat,
wing foil, turned to kite surfing offered intense action, it had significant drawbacks for what wanted to
do. So my attention was focused on the windsurfing foil, which with the hydrofoil offered the framing
and stability I wanted. The idea was to statically compose a set with the windsurfing board, the lifting fin
and the colored sail in the space that contrasts with the liquid element, highlighting the uniqueness the object and the space as a complementary interaction.The video projection of the action combined with
the audio-visual stimuli manages to interact with the complex of the work, giving it another visual and
sensory weight. In my research, I focus on capturing the action in the field, placing the surfboard at the
center of the subject and inviting the viewer to join my own macrocosm. The dynamic kinetic fluidity
and simultaneous dynamic staticity are closer to what I perceive as "living space", arising mechanically
and forcing the viewer to consciously react. The entire installation is listed and functions as an
educational process for the viewer, bringing nature to ligh