Διερεύνηση των στάσεων του διοικητικού και διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Αιγαίου ως προς τη χρήση συστημάτων εξ αποστάσεως συνεδριάσεων/συναντήσεων
Abstract
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση των στάσεων του διοικητικού και διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Αιγαίου απέναντι στη χρήση συστημάτων εξ αποστάσεως συνεδριάσεων και συναντήσεων, διερευνώντας τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εμπλεκομένων μελών, την προγραμματισμένη συμπεριφορά τους και κατ’ επέκταση τις επιπτώσεις στη δημόσια διοίκηση. Μέσα από εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση και μελέτη των σχετικών αρθρογραφικών κυρίως πηγών και με την πραγματοποίηση πρωτογενούς έρευνας ποσοτικής μεθοδολογίας μεταξύ του προσωπικού του Πανεπιστημίου αιγαίου, ολοκληρώθηκε η συγκεκριμένη έρευνα και ικανοποιήθηκε ο σκοπός της. Σύμφωνα με την ενδελεχή στατιστική ανάλυση που ακολουθήσε, τόσο από τα γενικευμένα ευρήματα όσο και από επιμέρους απαντήσεις ότι οι θέσεις των ερωτώμενων είναι εναρμονισμένες με τη διεθνή βιβλιογραφία στο θέμα – συγκεκριμένα οι ανταποκρινόμενη εκφράζουν υψηλά θετικές δηλώσεις και ως προς τους τρεις παράγοντες του μοντέλου προγραμματισμένης συμπεριφοράς, δηλαδή στάσεις, υποκειμενικές νόρμες και αντιλαμβανόμενος έλεγχος της χρήσης των συστημάτων. Ένα πρόσθετο συμπεράσματα που αξίζει αναφοράς απορρέει από την συσχέτιση των ευρημάτων της συγκεκριμένης έρευνας, με ανάλογα ευρήματα που βασίζονταν σε θεωρητικό πλαίσιο ανάλογο του δικού μας και οι οποίες απευθύνοντας σε φοιτητές. Έχει ενδιαφέρον ότι υπάρχει αντιστοίχιση και παραλληλισμός τόσο σε προκλήσεις που αναφέρονται όσο και σε ευρύτερες στάσεις, αντιλήψεις και εν τέλει συμπεριφορές. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι έρευνες όπως η συγκεκριμένη, αποτελούν εξαιρετικά χρήσιμο διοικητικό εργαλείο στη λήψη σχετικών αποφάσεων, τόσο από τη Διοίκηση του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου, όσο και ευρύτερα ανάλογων δομών του Δημοσίου Τομέα.------------------------------------------ The present study aims to investigate the attitudes of the administrative and teaching staff of the University of the Aegean towards the use of remote conference and meeting systems, investigating the factors that influence the perceptions of the members involved, their planned behavior and by extension the effects on public administration. Through an extensive bibliographic review and study of the relevant academic articles and by carrying out a primary research of quantitative methodology among the staff of the University of the Aegean, the specific research was completed and its purpose was satisfied. According to the thorough statistical analysis that followed, both from the generalized findings and from individual responses that the positions of the respondents are in line with the international literature on the subject – specifically the respondents express highly positive statements regarding all three factors of the Theory of planned behavior as well as the parameters of UTAUT that were examined over the use of the systems. Additionally, it worth mentioning that the findings of this particular research are in accordance with similar findings that were based on a theoretical framework similar to ours and which addressed to students. Interestingly, there is matching and paralleling both in challenges mentioned and in wider attitudes, perceptions and ultimately behaviours. From the above one should conclude that research such as the particular is an extremely useful administrative tool in making relevant decisions, both by the Administration of the specific University, and more broadly by the Administration bodies of similar structures of the Public Sector.