Show simple item record

dc.contributor.authorΛαζαρίδης, Βασίλειος
dc.contributor.authorΛέγκας, Νικόλαος
dc.date.accessioned2016-04-04T06:33:28Z
dc.date.available2016-04-04T06:33:28Z
dc.date.issued2013-07
dc.identifier.other4041
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/60
dc.description.abstractΣτην παρούσα Διπλωματική Εργασία γίνεται μελέτη 17 φυσικοχημικών παραμέτρων άρρηκτα συνδεδεμένων με την ποιότητα του αέρα, σε 2 δημοτικά σχολεία και 1 νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, μελετώνται οι τιμές των CO2, ρυθμού αερισμού, θερμοκρασίας, σχετική υγρασίας, PM2.5, συνολικών PM, VOCs (βενζόλιο, τριχλωροαιθυλένιο, τετραχλωροαιθυλένιο, α-πινένιο, d-λιμονένιο, ναφθαλένιο), φορμαλδεΰδης, NO2, O3, ραδονίου και CΟ. Αρχικά, στο Θεωρητικό Μέρος, ορίζονται η ποιότητα του αέρα και η αέρια ρύπανση, και καταδεικνύεται η σημασία της μελέτης τους, με την παράθεση πληροφοριών για τους αέριους ρύπους που μελετώνται, τους τρόπους και τις πηγές εκπομπής τους και τις ανώτατες επιτρεπόμενες συγκεντρώσεις τους, σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. και την Ε.Ε.. Επιπλέον, γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω σε παρόμοιες έρευνες της επιστημονικής κοινότητας, εστιάζοντας σε έρευνες σε παιδία μικρής ηλικίας που αποτελούν μια από τις ευπαθέστερες κοινωνικές ομάδες, όσον αφορά την αέρια ρύπανση. Στο Πειραματικό Μέρος, γίνεται εκτενής ανάλυση του πειραματικού εξοπλισμού που χρησιμοποιήθηκε, τόσο κατά τη δειγματοληψία, όσο και στην εργαστηριακή ανάλυση των δειγμάτων, παρουσιάζοντας τις γενικές αρχές λειτουργίας τους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Έπειτα, παρατίθενται πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα SINPHONIE, στα πλαίσια του οποίου εκπονήθηκε αυτή η μελέτη. Σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν από το πρόγραμμα αυτό, επιλέχθηκαν τα σχολεία και οι τάξεις όπου έλαβαν χώρα οι δειγματοληψίες. Τα σχολεία βρίσκονταν σε διαφορετικές τοποθεσίες, στην πόλη της Κοζάνης, με στόχο την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ τους. Οι μετρήσεις έλαβαν χώρα σε 3 αίθουσες και στον εξωτερικό χώρο κάθε σχολείου, σε 2 περιόδους δειγματοληψίας, την Περίοδο Χωρίς Θέρμανση (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2011) και την Περίοδο Με Θέρμανση (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2012), η κάθε μία από τις οποίες διήρκησε 1 εβδομάδα για το εκάστοτε σχολείο. Επιπλέον, επεξηγήθηκε η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τα στάδια της δειγματοληψίας, των εργαστηριακών αναλύσεων και του τελικού υπολογισμού των τιμών των 17 φυσικοχημικών παραμέτρων. Στο τελευταίο μέρος, Αποτελέσματα – Συμπεράσματα, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων και συγκρίνονται οι τιμές των συγκεντρώσεων των ρύπων με τις ανώτατες επιτρεπόμενες συγκεντρώσεις του Π.Ο.Υ., της Ε.Ε. και της ASHRAE. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ASHRAE, προέκυψε ότι οι συγκεντρώσεις CO2 ήταν υψηλότερες των συνιστώμενων, οπότε αναμενόμενα παρουσιάστηκαν πολύ χαμηλοί ρυθμοί αερισμού. Επιπλέον, οι θερμοκρασίες της χειμερινής περιόδου ήταν χαμηλές. Όσον αφορά τα PM2.5, βενζόλιο, NO2, και CO οι οριακές τιμές των Οδηγιών της Ε.Ε. ξεπεράστηκαν σε αρκετές περιπτώσεις, τόσο σε εσωτερικούς, όσο και εξωτερικούς χώρους, ενώ δε συνέβη το ίδιο για το Ο3. Οι οριακές τιμές του Π.Ο.Υ. για τα VOCs, ξεπεράστηκαν κατά πολύ στην περίπτωση του ναφθαλενίου, ενώ ελάχιστα για το τριχλωροαιθυλένιο. Τετραχλωροαιθυλένιο δεν ανιχνεύτηκε σε κανέναν χώρο και οι τιμές φορμαλδεΰδης και ραδονίου ήταν χαμηλότερες των οριακών του Π.Ο.Υ.. Στη συνέχεια, επιχειρείται η ερμηνεία αυτών των αποτελεσμάτων, λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία των σχολείων, τις ενδεχόμενες πηγές ρύπων στους εξωτερικούς και τους εσωτερικούς χώρους τους, καθώς επίσης και τις κλιματικές συνθήκες, κατά τη διάρκεια των 2 δειγματοληψιών. Τέλος, γίνονται προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στο σχολικό περιβάλλον.el_GR
dc.description.sponsorshipΜπάρτζης Ιωάννηςel_GR
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΛαζαρίδης Βασίλειος, Λέγκας Νικόλαοςel_GR
dc.relation.ispartofseriesΑριθμός Εισαγωγής;4041
dc.subjectΣχολικά κτίρια, σχολικό περιβάλλον, φυσικές/χημικές μετρήσειςel_GR
dc.titleΑξιολόγηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του σχολικού περιβάλλοντος και συγκεκριμένα χαρακτηρισμός των σχολικών κτιρίων, Φυσικές και Χημικές μετρήσειςel_GR
dc.typeThesisel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record