dc.description.abstract | Στο πλαίσιο του μαθήματος «Σχεδίαση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού» μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με το πρόγραμμα scratch και την πλατφόρμα makey-makey. Χρησιμοποιώντας το scratch στη δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών και αξιοποιώντας το makey-makey σε διεπαφές αντικειμένων αποφάσισα να ασχοληθώ με τις φυσικές διεπαφές μεταξύ των ανθρώπων.
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία ασχοληθήκαμε με την εξοικείωση φοιτητών μέσω των παιχνιδιών φυσικής διεπαφής. Ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το θέμα είναι γιατί θεώρησα αρκετά ενδιαφέρον να ερευνήσω την αποτελεσματικότητα της φυσικής διεπαφής μεταξύ ανθρώπων που δεν γνωρίζονται. Το παιχνίδι της φυσικής διεπαφής είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος που μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός ευνοϊκού κλίματος γνωριμίας και συνεργασίας. Μέσα από την προσωπική μου εμπειρία σε σχολικές τάξεις γνωρίζω ότι είναι αρκετά δύσκολο να συνεργαστούν παιδιά που δεν έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους ή δεν κάνουν παρέα. Όμως η ενσώματη επαφή συμβάλλει στην ευχάριστη γνωριμία μεταξύ τους και αναπτύσσεται μεγαλύτερη οικειότητα ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να συνεργαστούν σε μια πιθανή ομαδική εργασία εντός και εκτός σχολικής αίθουσας. Προκειμένου να ελέγξω την οικειότητα και την συνεργασία που μπορεί να αναπτυχθεί μέσω της φυσικής διεπαφής πραγματοποίησα την συγκεκριμένη εργασία σε πρωτοετείς φοιτητές, οι οποίοι δεν γνωρίζονται μεταξύ τους.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθώ ότι η παρούσα εργασία δε θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς τη βοήθεια κάποιων ανθρώπων και γι αυτό τους ευχαριστώ θερμά όλους όσους στήριξαν τη μελέτη της εργασίας μου και συμμετείχαν στην ερευνητική μου προσπάθεια. Πιο συγκεκριμένα τον επόπτη της εργασίας, Λέκτορα καθηγητή Παλαιγεωργίου Γιώργος για την συμπαράσταση και καθοδήγηση στην πτυχιακή μου εργασία και τους πρωτοετείς φοιτητές που συμμετείχαν στο πρακτικό μέρος της έρευνας μου και με βοήθησαν στην εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων.
This research is about the effectiveness of toys for familiarizing young children within groups with physical interfaces.
That is why I designed and implemented an interactive and experiential intervention. Intervention included an interactive game with scratch and makey-makey, an experiential collaboration game with simple objects of our everyday life (spaghetti, sweets, adhesive tape, rope) and an interview in the end to produce results. The participants were first year students of the pedagogical department of elementary education at the University of Western Macedonia. The number of participants was 32 and was divided into 8 heterogeneous groups (based on their acquaintance and gender). The intervention was planned for 8 hours and was held from 10am to 5pm in the office of Mr Palegeorgiou. At the beginning, the participants played two games (tetris, pac-man) through the physical interface and their body functioned as a means of play. They were then split into duplicates to co-operate with the macaroni and candy and after the completion of the toys and the construction were invited to participate in the show. The effectiveness of this intervention was assessed by the collection of data through the answers given to the interview by the first year students who participated. Research data has shown that natural dressing games have helped students get to know each other and work together. It was a constructive and fun way to feel more intimate. | en_US |