Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Browse by
Collections in this community
Recent Submissions
-
Μνημεία στον Χρόνο και Ιστορική Σκέψη: Αντιλήψεις και Νοηματοδοτήσεις Μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από Εκπαιδευτικές Δράσεις στα Μάλια και στην Πόλη του Ηρακλείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Οι σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδακτική της Ιστορίας αναδεικνύουν την εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων προσέγγισης του μαθήματος, με αποτέλεσμα να βρίσκουν ολοένα και γονιμότερο έδαφος στην ελληνική εκπαίδευση, μιας και ... -
Μουσειακή εκπαίδευση, συμπερίληψη και κοινωνική δικαιοσύνη: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Σύγχρονες θεωρίες για τον κοινωνικό και εκπαιδευτικό ρόλο του μουσείου, εξελίξεις στο πεδίο της μουσειοπαιδαγωγικής, καθώς και οι μεταβαλλόμενες συνθήκες στις μετανεωτερικές κοινωνίες, έχουν οδηγήσει τις τελευταίες ... -
Η εκπαίδευση από την τελευταία πρωθυπουργία του Ελευθερίου Βενιζέλου (1928-1932) έως την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά (1933-1936)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-09)Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιαστεί και να αναλυθεί η κατάσταση που επικρατούσε στην ελληνική εκπαίδευση κατά την περίοδο 1928-1936. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναλυτική αναφορά στην ... -
Ο Εμφύλιος πόλεμος στην Κοζάνη, μέσα από τον τοπικό τύπο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-12)Ο Εμφύλιος Πόλεμος στην Κοζάνη (1946-1949) αποτέλεσε μια από τις πιο δραματικές περιόδους της νεότερης ιστορίας της περιοχής, επηρεάζοντας την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου. Η περιοχή της Κοζάνης ... -
Η στάση του ΚΚΕ στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο: Από την υπογραφή του γερμανοσοβετικού συμφώνου μη επιθέσεως μέχρι την επίθεση της Γερμανίας στη Σοβιετική Ένωση `(1939-1941) και από την έναρξη της γερμανικής επίθεσης μέχρι το τέλος του πολέμου (1941-1945
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η εργασία πραγματεύεται τη διερεύνηση των εναλλαγών στη στάση του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, διερεύνηση που εκτείνεται σε δύο χρονικές περιόδους: από την υπογραφή του γερμανοσοβετικού συμφώνου μη ... -
Ο τοπικός τύπος στην Καστοριά την περίοδο 1943-1949: σκιαγραφώντας τον Εμφύλιο Πόλεμο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η εν λόγω εργασία αποτελεί μια διατριβή της τοπικής ιστορίας της Καστοριάς την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου 1943-1949, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου. Αφού εντοπίστηκε και επιλέχθηκε ... -
Η εκπαιδευτική πολιτική του Ελευθερίου Βενιζέλου την περίοδο 1916 – 1917 Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-09)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της εκπαιδευτικής πολιτικής του Ελευθερίου Βενιζέλου κατά το έτος 1916 – 1917. Πρόκειται για μια περίοδο ιδιαίτερα σημαντική για την Ελλάδα, καθώς βρίσκεται εν μέσω ... -
Η Ξεχασμένη Μνήμη της Ιταλικής Κατοχής στην Καστοριά Η Υπόθεση του Τζιοβάννι Ραβάλλι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-10)Η κατοχή της Ελλάδας από τις δυνάμεις του Άξονα ξεκίνησε τον Απρίλιο του 1941 και διήρκεσε έως ότου η Γερμανία και η σύμμαχός της Βουλγαρία αποχώρησαν στις αρχές Οκτωβρίου 1944. Το ελληνικό έδαφος χωρίστηκε σε ζώνες ... -
Ο Δικομματισμός και ο Ειρηνοπόλεμος του 1886
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η Μεγάλη Ιδέα υπήρξε κεντρικό ιδεολόγημα της πολιτικής σκέψης του ελληνικού λαού, αν και ασαφές και αόριστο, προσδίδοντας πνευματική υπεροχή στον ελληνισμό. Παρά τις αντιστάσεις και τις θυσίες των Ελλήνων, η ιδέα αυτή ... -
Τα πρόσωπα της Εθνικής Άμυνας Θεσσαλονίκης μέσα από το αρχείο του Ελευθερίου Βενιζέλου Το βιογραφικό τους , η δράση τους και οι αναφορές του Τύπου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Στo πλαίσιο του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών της κατεύθυνσης «Ανθρωπιστικές Σπουδές: Ζητήματα Ιστορίας, ιστορικής εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου ... -
Το Κίνημα της Εθνικής Άμυνας του 1915-1916 στη Μακεδονία μέσα από τον Τύπο των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα εργασία εντάσσεται χρονολογικά στον Εθνικό Διχασμό που ξέσπασε στην Ελλάδα το 1915 και έστρωσε το έδαφος για το εκδηλωθέν Κίνημα της Εθνικής Άμυνας το 1916. Ο βασικός ερευνητικός σκοπός είναι η παρουσίαση του ... -
Σιωπηρά γνωστικά σχήματα για την ηγεσία και την αποτελεσματικότητα στο σχολείο. Διερεύνηση της σχέσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-11)Η ηγεσία απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα για περισσότερο από έναν αιώνα, ωστόσο μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η μελέτη της υπό το πρίσμα της ακολούθησης. H παρούσα πτυχιακή διερευνά τη σχέση μεταξύ των άρρητων γνωστικών ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών των μαθηματικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την επαγγελματική τους ταυτότητα και την συγκρότησή της: μια μεικτή ερευνητική προσέγγιση της
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η έννοια της ταυτότητας εμπεριέχει τις γνώσεις, τις αξίες, τις πεποιθήσεις, τις επιθυμίες, τα κίνητρα και τους αυτοπροσδιορισμούς μας, τις αντιλήψεις άλλων για εμάς, τις αντιλήψεις μας για τις αντιλήψεις των άλλων για ... -
Διερεύνητη τακτικών - τρόπων βελτίωσης του έργου των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)
(Δόκου, Μαρία, 2018-02)Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι Τεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) μπορούν να βελτιώσουν το έργο των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια διερεύνηση βασισμένη ... -
Ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής ως οργανωτικό στέλεχος της σχολικής μονάδας από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η παρούσα διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια μικρής έκτασης έρευνα στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον καθηγητή πληροφορικής στην οργάνωση και τη διοίκηση των σχολικών μονάδων των Ελληνικών δημόσιων ... -
Αυτοαξιολόγηση έξι χρόνια μετά: απόψεις , αντιδράσεις και προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Tο ζήτημα της αξιολόγησης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα απουσίαζε παντελώς οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης της εκπαίδευσης ... -
Η διαχείριση του Μακεδονικού Αγώνα στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Ως Μακεδονικός Αγώνας χαρακτηρίζεται η ένοπλη σύγκρουση και η μάχη προπαγάνδας μεταξύ Ελλήνων και Βούλγαρων κατά τα έτη 1904 έως 1908 στην περιοχή της Μακεδονίας, που τότε αποτελούσε τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. ... -
Η χρήση της αφήγησης στη διδασκαλία των Μαθηματικών από μελλοντικούς και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ένα σημαντικό ζήτημα στον χώρο της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Το ζήτημα αυτό αφορά την επίδραση που έχει η χρήση της αφήγησης στους μαθητές, τα οφέλη ... -
Η Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης μέσω της καλλιέργειας δεξιοτήτων Επιχειρηματολογίας. Μια έρευνα δράσης σε μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Καθώς η ενίσχυση της ΚΣ των εκπαιδευομένων αποτελεί βασική επιδίωξη του Αναλυτικού Προγράμματος όλων των βαθμίδων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια πιο συστηματική και οργανωμένη ... -
ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΣΑΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Τα τελευταία χρόνια, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες διερεύνησης του ζητήματος της σχολικής τσάντας από πολλές χώρες συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Οι περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι το βάρος της σχολικής τσάντας ...