Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Browse by
Collections in this community
Recent Submissions
-
Μαθηματική εκπαίδευση και ανάπτυξη πολιτειότητας. Η περίπτωση της κλιματικής αλλαγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Ο σημερινός κόσμος μαστίζεται από μια σειρά από κρίσεις: η οικονομική, περιβαλλο-ντική, υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Οι πόλεμοι, οι αντιμεταναστευτικές ... -
Αλγεβρική σκέψη στην πρωτοσχολική ηλικία: η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Πρόσφατες έρευνες από το πεδίο της πρώιμης άλγεβρας υποστηρίζουν πως μαθητές νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας, έπειτα από διδασκαλία στοχευμένων δραστηριοτήτων, είναι σε θέση να κατανοήσουν και να αναπαραστήσουν συμβολικά ... -
Μια ανάλυση εμπειρικών ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας σύμφωνα με το μοντέλο Van Hiele
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η παρούσα εργασία εστιάζει στο μοντέλο Van Hiele για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας και στα αποτελέσματα από εμπειρικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα σχετικά με το μοντέλο αυτό. Αναλύονται τα βασικά ... -
Οι Απόψεις των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τον ρόλο του Διευθυντή ΕΠΑΛ ως ηγέτη Κοινωνικής Δικαιοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας έχει να αντιμετωπίσει πολλα-πλές προκλήσεις, όπως η ανέχεια μέρους του μαθητικού δυναμικού, οι δυσκολίες μα-θητών που προέρχονται από πληθυσμιακές ομάδες οι οποίες υφίστανται ... -
Τα κίνητρα και οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) κατά την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα ποσοτική μελέτη εξέτασε τα κίνητρα και τις ανησυχίες 103 εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) σχετικά με την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση, η οποία βασίστηκε στην θεωρία της αυτοπραγμάτωσης του Garl ... -
Το σχολικό κλίμ α στο Δημοτικό Σχολείο: διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα μελέτη ερευνά το σχολικό κλίμα στο δημοτικό σχολείο, εστιάζοντας στ ις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Το σχολικό κλίμα ορίζεται ως το σύνολο των αξιών, πεποιθήσεων και αντιλήψεων που επικρατούν σε ένα σχολείο ... -
Η εισαγωγή καινοτομιών στην Α΄θμια εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η εισαγωγή καινοτομιών στην α’ βάθμια εκπαίδευση, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό επίκεντρο συζήτησης στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι καινοτομίες αυτές επιδιώκουν να αναδείξουν νέες προσεγγίσεις και μεθόδους που θα ενισχύσουν ... -
Η δέσμευση και η ενσυνειδητότητα των εκπαιδευτικών: διασυνδέσεις και προεκτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η δέσμευση των εκπαιδευτικών αποτελεί δείκτη εργασιακής ευημερίας των ίδιων και παράγοντα μαθησιακής αποτελεσματικότητας για τους μαθητές των σχολείων τους. Η δέσμευση δύναται να αφορά στο ρόλο των εκπαιδευτικών και γίνεται ... -
Τα χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο του «οράματος» των διευθυντών πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας (ειδικής και γενικής) εκπαίδευσης. Η συμβολή του στην ικανοποίηση των εμπλεκόμενων μερών και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του σχολείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να προσδιοριστεί ο βαθμός κατανόησης του οράματος των διευθυντών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής των Νομών Πιερίας, Ημαθίας και Θεσσαλονίκης, ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ηθική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η ηθική ηγεσία επηρεάζει τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εργαζομένων, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ηθικοί ηγέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της εργασιακής ικανοποίησης. Επιπλέον, η ικανοποίηση από ... -
Ο ρόλος των διευθυντών-ηγετών στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος για την αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-01)Οι ανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσονται σε έναν χώρο είναι αποτέλεσμα των αλληλεπιδράσεων των προσώπων που συναναστρέφονται μεταξύ τους στο χώρο αυτό. Η ενασχόληση μου με την εκπαίδευση και η επαφή μου με τον εκπαιδευτικό ... -
Ο συμβουλευτικός ρόλος των διευθυντριών στη διαχείριση συγκρούσεων των εκπαιδευτικών σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό – η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Οι συγκρούσεις των εκπαιδευτικών σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό είναι καθημερινό φαινόμενο στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι ο συμβουλευτικός ρόλος του/της Διευθυντή/-ντριας ... -
«Οι ιδιότητες επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και η συμβολή του διευθυντή-ηγέτη ως πρότυπο: Μια διερευνητική προσέγγιση του Νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η δυναμική έννοια του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών συνδέεται στενά με το κοινωνικό πλαίσιο και αποτελεί ένα πολύπλοκο θέμα. Στην παρούσα διπλωματική έρευνα διερευνώνται οι αντιλήψεις των δέκα εκπαιδευτικών προσχολικής ... -
“Μηχανισμοί υποστήριξης του διευθυντή για την αποτελεσματική λειτουργία μιας σχολικής μονάδας" η περίπτωση του e-wall
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώθηκε στη μελέτη των ψηφιακών μηχανισμών υποστήριξης διευθυντών, στη μελέτη της κατάρτισής τους όταν αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης και στο πώς μέσω των μηχανισμών υποστήριξης αλλά και ... -
Ο ρόλος του διευθυντή στην συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στη σχολική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως θέμα την διερεύνηση του ρόλου και των απόψεων των διευθυντών / τριών σχετικά με τους συνεισφέροντες παράγοντες και προκλήσεις που αποτελούν κλειδί για την δημιουργία ... -
Οι απόψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης του Ν. Θεσσαλονίκης σχετικά με τη συνεργασία με τις/τους γενικούς εκπαιδευτικούς στο δημοτικό και την εφαρμογή της συνδιδασκαλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των απόψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τη συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που ... -
Ο ρόλος του σχολικού συμβούλου στην εκπαίδευση. Γνώσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου θεωρείται ότι αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης, ενώ διακρίνεται για την ηγετική θέση του σε αυτήν. Η προσφορά του θεσμού αυτού είναι σημαντική για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη με ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση δασκάλων του Νομού Φλώρινας: παράγοντες επίδρασης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι/ες εργάζονται σε δημοτικά σχολεία του Δήμου Φλώρινας. Η εργασία διαρθρώνεται σε ... -
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο Δημοτικό Σχολείο για το φαινόμενο της σαύρας Γκέκο με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εισαγωγή του φαινομένου της σαύρας Γκέκο στο Δημοτικό σχολείο. Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, αξιοποιώντας τη διερευνητική μέθοδο ... -
Χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών περιβαλλοντικών εκπαιδευτών: Μια ποιοτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά το επιστημονικό πεδίο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και εστιάζει ιδιαίτερα στον ρόλο των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματικότητά της. Σκοπό έχει να διερευνήσει τα χαρακτηριστικά ενός/μιας ...