Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των ενηλίκων με στόχο την απόκτηση επαγγελματικών προσόντων. Μια μελέτη περίπτωσης στη Δυτική Μακεδονία
View/ Open
Date
2024Author
Σπανδωνίδου, Ελευθερία
Spandonidou, Eleftheria
Metadata
Show full item recordAbstract
Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της εκπαίδευσης ενηλίκων έχει αντιμετωπίσει πολλές
προκλήσεις λόγω οικονομικών, εργασιακών, κοινωνικών, πολιτισμικών, και υγειονομικών
παραγόντων. Αυτές οι προκλήσεις έχουν οδηγήσει σε αποδιοργάνωση του τομέα και στην ανάγκη
αναθεώρησης του με νέους όρους και νέες συνθήκες. Η υγειονομική κρίση, ειδικά, υποχρέωσε τον
τομέα της εκπαίδευσης να υιοθετήσει εξ αποστάσεως προγράμματα τόσο στην τυπική όσο και στη
μη τυπική εκπαίδευση. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε διάφορα ΚΕΚ των πόλεων Φλώρινας,
Κοζάνης και Καστοριάς της Δυτικής Μακεδονίας και συμμετείχαν 220 ενήλικοι εκπαιδευόμενοι.
Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, που βασίστηκε σε ανάλογες
έρευνες. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι, τον ελεύθερο
χρόνο τους συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά σεμινάρια με απώτερο σκοπό και στόχο την εύρεση
εργασίας ή τη καλυτέρευση της θέσης εργασίας που ήδη κατέχουν. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι
την περίοδο της κρίσης η συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά σεμινάρια μειώθηκε καθώς δεν υπήρχαν
οι πόροι για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν. Τα περισσότερα σεμινάρια είναι επι πληρωμή
ενώ αυτά που διοργανώνονται από δημόσιους φορείς δεν υλοποιούνταν από το 2006 μέχρι και το
2020. Το 2020 ο ΟΑΕΔ νυν Δ.ΥΠ.Α. ανακοίνωσε την συνεργασίας τη με την microsoft και άλλους
οργανισμούς με απώτερο σκοπό την εκπαίδευση των ενεργών νέων σε τομείς καίριους που θα του
βοηθήσουν στην άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________- In recent years the adult learning sector has faced many challenges due to economic, labour, social,
cultural and health factors. These challenges have led to a disorganisation of the sector and the need
to revise it under new conditions. In particular, the health crisis has forced the education sector to
introduce distance learning programmes in both formal and non-formal education.The survey was
conducted in various KEKs in the cities of Florina, Kozani and Kastoria in Western Macedonia and
220 adult learners participated. A questionnaire based on similar surveys was used for data
collection. The results of the survey show that adult learners attend educational seminars in their
free time with the aim and purpose of finding a job or improving the job they already have. In
addition, it was found that their participation in training seminars decreased during the crisis period,
as there were no resources to enable them to attend. Most of the seminars are paid, while those
organised by public bodies were not implemented from 2006 to 2020. In 2020, the current DYPA
(Former OAED) announced its collaboration with Microsoft and other organisations, with the
ultimate aim of training active young people in key areas that will help them directly access the
labour market.