Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής» by Title
Now showing items 1-20 of 150
-
SNOF: Η συγκρότηση και η δράση του στη Δυτική Μακεδονία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-01)Η περίπτωση της δυτικής Μακεδονίας στην δεκαετία του 40, αποτελεί προνομιακό πεδίο μελέτης για τον φιλόδοξο ερευνητή. Η συνύπαρξη στον χώρο αυτό, μιας ποικιλίας εθνοτικών και κοινωνικών ομάδων κι ενός παρελθόντος που ... -
Ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης των μαθητών της Ε΄-Στ΄Δημοτικού με αξιοποίηση εργαλείων Web2.0: η περίπτωση του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου στη Φλώρινα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06) -
Ανακαλύπτοντας την ιστορία της Κοζάνης: πρόταση διερεύνησης της τοπικής ιστορίας για μαθητές/ τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα διπλωματική έχει ως αντικείμενο τη διδακτική της τοπικής ιστορίας, και ειδικότερα την ιστορία της πόλης της Κοζάνης μέσα από σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους. Πρόκειται για έναν διαφορετικό περίπατο στον αστικό ... -
Αντίποινα των γερμανικών αρχών Κατοχής στο Ζαγόρι (Ιωαννίνων) 1943-1944
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-07)Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τα εκτεταμένα συλλογικά μέτρα καταστολής και βίας (αντίποινα) του γερμανικού στρατού Κατοχής εναντίον του άμαχου πληθυσμού των χωριών του Ζαγορίου Ιωαννίνων, από τον Ιούλιο του 1943 έως τον ... -
Αντίσταση, συνεργασία και εμφύλιες συγκρούσεις στην Πέλλα (1941-1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-01)Ο νομός Πέλλας βρέθηκε στη γερμανική ζώνη κατοχής. Οι ελληνικές αρχές προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τα έντονα προβλήματα (κυρίως επισιτιστικά) που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των Γερμανών. Ταυτόχρονα προσπάθησαν να εξουδετερώσουν ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην παρούσα εργασία μελετώνται οι αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας. Στο πλαίσιο της εργασίας, ... -
Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των ενηλίκων με στόχο την απόκτηση επαγγελματικών προσόντων. Μια μελέτη περίπτωσης στη Δυτική Μακεδονία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της εκπαίδευσης ενηλίκων έχει αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις λόγω οικονομικών, εργασιακών, κοινωνικών, πολιτισμικών, και υγειονομικών παραγόντων. Αυτές οι προκλήσεις έχουν οδηγήσει σε ... -
Από τη δημοκρατία στη δικτατορία των συνταγματαρχών : Η περίπτωση του μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο της υπό τον τίτλο "Από την δημοκρατία στη δικτατορία των συνταγματαρχών: Η περίπτωση του Μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου", μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής ... -
Από την Όλυμπο Καρπάθου στα Πλατανάκια Σερρών: έμμεσες ομοιότητες και μορφοκλασματική αυτο-ομοιότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Το τοπίο είναι αποκαλυπτικό. Μαζί με το ανθρώπινο σώμα είναι η βασική πηγή οντολογικών αληθειών. Η εργασία αυτή είναι ένα ταξίδι στην ιστορία των τόπων (Πλατανάκια Σερρών, Όλυμπος Καρπάθου) και των ανθρώπων, μια εργασία ... -
Από το Εξή Σου στο Ξινό Νερό: Οικονομία, Εκπαίδευση, Πολιτισμικές Ταυτότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία εντάσσεται στο σώμα των εργασιών που σχετίζονται με τη Δημόσια Ιστορία και αφορά την παρουσίαση και ανάδειξη των γεγονότων και στοιχείων που καθόρισαν ιστορικά την πορεία του χωριού Ξινό Νερό στην περιοχή ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολογησή τους από τους επιθεωρητές τη δεκαετία του 1970
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιολόγηση τους από τους επιθεωρητές την δεκαετία του 1970 όντας ένα θέμα που έχει ... -
Απομακρυσμένες περιηγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους με τη χρήση drones
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Αδιαφιλονίκητα η μαθησιακή εμπειρία ενός ταξιδιού πεδίου μπορεί να ασκήσει σημαίνουσα επίδραση στο ζήτημα των στάσεων και των πεποιθήσεων των μαθητών ανεξάρτητα από τον προορισμό τους. Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω η παρούσα ... -
Αρχαιολογία, Τοπική Ιστορία και Σχολείο: Ένας Εκπαιδευτικός Φάκελος για τον Προϊστορικό Οικισμό του Αρμενοχωρίου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας, αποτελεί η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού φακέλου για τον αρχαιολογικό χώρο του Αρμενοχωρίου στη Φλώρινα, ο οποίος απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. ... -
"Αυτόπτης Μάρτυς". Το Φωτογραφικό και Κινηματογραφικό Τμήμα του Γαλλικού Στρατού και οι Αιχμάλωτοι Πολέμου στο Μακεδονικό Μέτωπο (1915-1919), μέσα από τη μελέτη του φωτογραφικού αρχείου της Βιβλιοθήκης Πολυμέσων Αρχιτεκτονικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς (Μ.Α.Ρ.) του Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην περίοδο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και ειδικότερα στην περιοχή του Μακεδονικού Μετώπου. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη δύο περιπτώσεων. Η πρώτη μελέτη επικεντρώνεται στην παρουσίαση ... -
Βασίλισσα Αμαλία: Απόψεις για την εκπαίδευση, την θρησκεία, την γυναίκα, την κοινωνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποτυπώσει τα βασικά στοιχεία της προσωπικότητας της βασίλισσας Αμαλίας, μέσα από τέσσερις άξονες: κοινωνία, θρησκεία, εκπαίδευση, γυναίκα. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκε ως αφετηριακή ... -
Δημόσιες χρήσεις και διδακτική αξιοποίηση μνημείων του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μελέτες περίπτωσης: ρίψη ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα και το Ναγασάκι (1945)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη μελέτη των δημοσίων χρήσεων καθώς και της δυνατότητας διδακτικής αξιοποίησης μνημείων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που αφορούν το τραυματικό και επίμαχο ιστορικό γεγονός της ρίψης της ... -
Διαθλάσεις του αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α. στον αθηναϊκό τύπο (1955-1959). Το παράδειγμα της αθηναϊκής εφημερίδας "Ελευθερία"
(2024)Η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις αναφορές της εφημερίδας «Ελευθερία» στο τελευταίο μέρος των φύλλων κατά το χρονικό διάστημα 1955-1959 για τον κυπριακό απελευθερωτικό αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α. εναντίον των Άγγλων και ... -
Διδακτική πρόταση αναφορικά με τα μεταβυζαντινά μνημεία της πόλης της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα εργασία καταπιάνεται επιλεκτικά με μεταβυζαντινά και οθωμανικά μνημεία της πόλης της Φλώρινας. Έχουμε συμπεριλάβει μνημεία νεοκλασικά. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε ενδεχομένως κάπως καταχρηστικά, προκειμένου να ... -
Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και συμπερίληψης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η διδασκαλία των συγκρουσιακών ή τραυματικών γεγονότων, ανέκαθεν ήταν δύσκολη για τους/τις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες θα έπρεπε να τη διαχειριστούν με κατάλληλο τρόπο και συγχρόνως να μην αφήσουν τις δικές τους ... -
Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων για της έμφυλες διαστάσεις στις σχολικές αυλές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η σχολική αυλή ως χώρος δύναται να αξιοποιηθεί στην καλλιέργεια των γνωστικών, κοινωνικών, ψυχοκινητικών και αναπτυξιακών δεξιοτήτων των παιδιών. Για να συμβεί όμως αυτό υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Αρχικά, η σχολική ...