Από το Εξή Σου στο Ξινό Νερό: Οικονομία, Εκπαίδευση, Πολιτισμικές Ταυτότητες
Abstract
Η παρούσα εργασία εντάσσεται στο σώμα των εργασιών που σχετίζονται με τη Δημόσια Ιστορία και αφορά την παρουσίαση και ανάδειξη των γεγονότων και στοιχείων που καθόρισαν ιστορικά την πορεία του χωριού Ξινό Νερό στην περιοχή του Αμυνταίου, μέσα από τις αναμνήσεις των κατοίκων του. Οι βασικοί θεματικοί άξονες που καθόρισαν και τη δομή της παρούσας εργασίας αφορούν πτυχές των τομέων της εκπαίδευσης, της οικονομίας και του πολιτισμού, ενώ δίνονται στοιχεία για βασικές περιόδους που έμειναν στη μνήμη των κατοίκων είτε μέσα από διηγήσεις είτε ως πρόσωπα που τα ίδια έζησαν τα γεγονότα (γαλλοκρατία, γερμανική κατοχή και εμφύλιος) και που σε μεγάλο βαθμό επηρέασαν και, ίσως ακόμα, επηρεάζουν τις αντιλήψεις των ανθρώπων – κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας – του χωριού. Βασικό εργαλείο διεξαγωγής της έρευνας υπήρξε η συνέντευξη (ημιδομημένη). Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 9 συνεντεύξεις. Η μεθοδολογία που υιοθετήθηκε για την εκπόνηση του θεωρητικού τμήματος της εργασίας ήταν η ιστορική ερμηνευτική μέθοδος (ποιοτική μέθοδος έρευνας), ενώ το ερευνητικό μέρος ακολούθησε πάλι ποιοτική προσέγγιση με εργαλείο τις ημι-δομημένες συνεντεύξεις και την επακόλουθη ανάλυση περιεχομένου._______________________________________________________________________________________________________________________This work concerns the presentation and highlighting of facts and elements that historically determined the course of the village of Xino Nero in the area of Amyntaio, through the memories of its inhabitants. The main thematic areas that determined the structure of this work concern aspects of the fields of education, economy and culture, while data are given on key periods that remained in the memory of the inhabitants either through stories or as persons who experienced the events themselves (French rule, German occupation and civil war) and which to a large extent influenced and, perhaps still influence, the perceptions of the people - mainly older people - of the village. The basic tool for conducting the research was the interview (semi-structured). Specifically, 9 interviews were conducted. The methodology adopted for the elaboration of the theoretical part of the work was the historical interpretation method (qualitative research method), while the research part followed a qualitative approach with semi-structured interviews.