Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»
Browse by
Recent Submissions
-
Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών: Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου για την υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του νόμου 4823/2021
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2025-01)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας για την εκπαιδευτική αξιολόγηση τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα, έπειτα από μια μακροσκελή περίοδο δίχως εκπαιδευτική ... -
Ηθική ηγεσία: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη σχέση της με την Ενσυναίσθηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2025)Η ηθική ηγεσία στην εκπαίδευση παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός θετικού και δίκαιου σχολικού περιβάλλοντος. Ακεραιότητα, διαφάνεια και δίκαιη αντιμετώπιση τόσο εκπαιδευτικού προσωπικού όσο και των μαθητών είναι ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2025)Έχει κατά καιρούς διεξαχθεί πλειάδα ερευνών για την εξέταση του φαινομένου της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού με ... -
Συνεργασία και επικοινωνία των εκπαιδευτικών στην σχολική κοινότητα: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2025)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ συνεργασίας και επικοινωνίας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν αυτές τις διαδικασίες, συμβάλλοντας στη ... -
Σιωπηρά γνωστικά σχήματα για την ηγεσία και την αποτελεσματικότητα στο σχολείο. Διερεύνηση της σχέσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-11)Η ηγεσία απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα για περισσότερο από έναν αιώνα, ωστόσο μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η μελέτη της υπό το πρίσμα της ακολούθησης. H παρούσα πτυχιακή διερευνά τη σχέση μεταξύ των άρρητων γνωστικών ... -
Ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής ως οργανωτικό στέλεχος της σχολικής μονάδας από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η παρούσα διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια μικρής έκτασης έρευνα στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον καθηγητή πληροφορικής στην οργάνωση και τη διοίκηση των σχολικών μονάδων των Ελληνικών δημόσιων ... -
Αυτοαξιολόγηση έξι χρόνια μετά: απόψεις , αντιδράσεις και προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Tο ζήτημα της αξιολόγησης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα απουσίαζε παντελώς οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης της εκπαίδευσης ... -
Η συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων στη λήψη αποφάσεων: Κατανεμημένη Ηγεσία ή διοικητική πρακτική;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταγράψει το βαθμό ετοιμότητας των εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν τις διαστάσεις της Κατανεμημένης Ηγεσίας. Καταγράφει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών για το περιβάλλον ... -
Η επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: η περίπτωση της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η ραγδαία εξέλιξη της σύγχρονης κοινωνίας κυρίως στο επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων, επηρεάζει διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής μεταξύ των οποίων και ο χώρος της εκπαίδευσης. Άλλωστε, οι αλλαγές στην κοινωνία και ... -
: Επαγγελματισμός διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον επαγγελματισμό των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού στις ... -
Διεύθυνση Σχολικής Μονάδας και Διαχείριση Συγκρούσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Κάθε άνθρωπος ακολουθεί την προσωπική του πορεία μεταφέροντας και εφαρμόζοντας τις εμπειρίες του, τις γνώσεις του, τις πεποιθήσεις του. Στο διάβα αυτής της πορείας του, συνυπάρχει μ’ άλλους ανθρώπους όπου συνδιαλέγεται, ... -
Ηγεσία για την κοινωνική δικαιοσύνη και εκπαίδευση προσφύγων στο ελληνικό Δημοτικό Σχολείο›
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η υποδοχή των προσφύγων στην ελληνική επικράτεια αποτελεί μια σύνθετη πρόκληση, όχι μόνο για την ελληνική κοινωνία, αλλά επίσης για το εκπαιδευτικό της σύστημα. Το ελληνικό Δημοτικό σχολείο στην προσπάθεια του να ... -
Εισαγωγή και διαχείριση αλλαγής: το παράδειγμα της εξ’αποστάσεως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Θέμα αυτής της μεταπτυχιακής μελέτης είναι οι στάσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εισαγωγή εκπαιδευτικής αλλαγής αναφορικά με τους λόγους αντίστασης στην αλλαγή, την τηλεκπαίδευση και στοιχεία ... -
Οι Απόψεις των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τον ρόλο του Διευθυντή ΕΠΑΛ ως ηγέτη Κοινωνικής Δικαιοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας έχει να αντιμετωπίσει πολλα-πλές προκλήσεις, όπως η ανέχεια μέρους του μαθητικού δυναμικού, οι δυσκολίες μα-θητών που προέρχονται από πληθυσμιακές ομάδες οι οποίες υφίστανται ... -
Τα κίνητρα και οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) κατά την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα ποσοτική μελέτη εξέτασε τα κίνητρα και τις ανησυχίες 103 εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) σχετικά με την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση, η οποία βασίστηκε στην θεωρία της αυτοπραγμάτωσης του Garl ... -
Το σχολικό κλίμ α στο Δημοτικό Σχολείο: διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα μελέτη ερευνά το σχολικό κλίμα στο δημοτικό σχολείο, εστιάζοντας στ ις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Το σχολικό κλίμα ορίζεται ως το σύνολο των αξιών, πεποιθήσεων και αντιλήψεων που επικρατούν σε ένα σχολείο ... -
Η εισαγωγή καινοτομιών στην Α΄θμια εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η εισαγωγή καινοτομιών στην α’ βάθμια εκπαίδευση, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό επίκεντρο συζήτησης στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι καινοτομίες αυτές επιδιώκουν να αναδείξουν νέες προσεγγίσεις και μεθόδους που θα ενισχύσουν ... -
Η δέσμευση και η ενσυνειδητότητα των εκπαιδευτικών: διασυνδέσεις και προεκτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η δέσμευση των εκπαιδευτικών αποτελεί δείκτη εργασιακής ευημερίας των ίδιων και παράγοντα μαθησιακής αποτελεσματικότητας για τους μαθητές των σχολείων τους. Η δέσμευση δύναται να αφορά στο ρόλο των εκπαιδευτικών και γίνεται ... -
Τα χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο του «οράματος» των διευθυντών πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας (ειδικής και γενικής) εκπαίδευσης. Η συμβολή του στην ικανοποίηση των εμπλεκόμενων μερών και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του σχολείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να προσδιοριστεί ο βαθμός κατανόησης του οράματος των διευθυντών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής των Νομών Πιερίας, Ημαθίας και Θεσσαλονίκης, ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ηθική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η ηθική ηγεσία επηρεάζει τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εργαζομένων, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ηθικοί ηγέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της εργασιακής ικανοποίησης. Επιπλέον, η ικανοποίηση από ...