Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία» by Title
Now showing items 1-20 of 201
-
Aκαδημαϊκή και Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή του φοιτητικού πληθυσμού Η συμβολή των ατομικών και οργανωσιακών παραγόντων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η φοιτητική ζωή και η μετάβαση από το σχολείο στο Πανεπιστήμιο, συνδέεται με πολλές αλλαγές και νέες προκλήσεις, όπως η διαχείριση των νέων ακαδημαϊκών απαιτήσεων αλλά και η διαχείριση των νέων διαστάσεων κοινωνικής και ... -
Brain Drain κατά την Οικονομική κρίση: Οπτικές και Προσδοκίες αδιόριστων Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η ελληνική οικονομική κρίση και ο αντίκτυπός της στην κοινωνία έχει δημιουργήσει μια μαζική έξοδο ταλαντούχων και εξαιρετικά ειδικευμένων επιστημόνων όπως οι εκπαιδευτικοί σε αναζήτηση εργασίας σε άλλες χώρες (φαινόμενο ... -
Teacher Leadership as an approach to Distributed Leadership: evidence, practices and prospects in Greek high schools
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η σύνδεση της ηγεσίας με επίσημες θέσεις ευθύνης και η ηγεσία των εκπαιδευτικών αμφισβητήθηκαν και μια νέα αντίληψη σχετικά με την ηγεσία προέκυψε, η οποία πρότεινε την άσκηση της κατανεμημένης ηγεσίας ως μια αποτελεσματική ... -
Αντιλήψεις & Πρακτικές των Νηπιαγωγών για τη Διαχείριση της Πολιτισμικής Ετερότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η διαμόρφωση των σύγχρονων κοινωνιών και οι γρήγοροι ρυθμοί αναπροσαρμογής τους μας οδηγούν στην ανάγκη δημιουργίας ένα διαπολιτισμικού πλαισίου, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη του την ετερότητα. Ένα τέτοιο πλαίσιο θα πρέπει ... -
Αντιλήψεις διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο των ΤΠΕ, ως υποστηρικτικό μέσο, στην οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων πριν και μετά την πανδημία COVID-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία διερευνά το θέμα σχετικά με τον τις ΤΠΕ. Τα τελευταία χρόνια οι ΤΠΕ αναπτύχθηκαν ραγδαία και στον χώρο της εκπαίδευσης. Ειδικότερα οι ΤΠΕ έχουν ενταχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τόσο στην ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ηθική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η ηθική ηγεσία επηρεάζει τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εργαζομένων, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ηθικοί ηγέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της εργασιακής ικανοποίησης. Επιπλέον, η ικανοποίηση από ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στην τεχνική εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία ασχολείται με το ζήτημα της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην τεχνική εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι οι διαρκείς μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. ... -
Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικό: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία με τίτλο: «Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικού: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη» εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού ... -
Από την θεωρία της επικοινωνίας, στην πράξη της συνεργασίας μεταξύ των διευθυντών των σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Στο σύγχρονο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο που χαρακτηρίζεται από αλλαγές, στο εκπαιδευτικό του περιεχόμενο ( λόγω πολιτικών αλλαγών ), στο διδακτικό του προσωπικό, στον τρόπο αντιμετώπισης των κρίσεων στην σχολική κοινότητα, ... -
Απόψεις γονέων για το Ολοήμερο σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών. Μια συγκριτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση και η σύγκριση των απόψεων των γονέων για το Ολοήμερο Σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.). Αρχικά, το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται ... -
Απόψεις διευθυντών και προσωπικού για το θεσμό, τη λειτουργία και το ρόλο του Ειδικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να διερευνήσει τις απόψεις του προσωπικού αλλά και των διευθυντών ειδικών σχολικών μονάδων σχετικά με ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία, το ρόλο και το θεσμό των ειδικών σχολείων. Προκειμένου ... -
Απόψεις των διευθυντών δημοτικών σχολείων για τις συγκρούσεις στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας: η περίπτωση διευθυντών της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-02)Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε το φαινόμενο των σχολικών συγκρούσεων, γιατί, όπως και σε όλους τους οργανισμούς, έτσι και στις σχολικές μονάδες εμφανίζονται συγκρούσεις. Έγινε προσπάθεια μέσω της ποιοτικής έρευνας να ... -
Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ετοιμότητα του σχολείου τους σε περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-02-25)Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση, με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της ετοιμότητας των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση κρίσεων (κρίσεις όπως θεομηνίες, σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες, ... -
Αποτίμηση της ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση: απόψεις νηπιαγωγών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-03)Πλήθος ερευνών διεθνώς συνδέουν την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης με βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα στη μετέπειτα σχολική πορεία των παιδιών. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η αποτίμηση της ποιότητας των ... -
Αυτοαξιολόγηση και ανάπτυξη κουλτούρας εμπιστοσύνης στο σχολείο: σχέση προϋποθέσεις και περιορισμοί στο ελληνικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με την αυτοαξιολόγηση στα πλαίσια της σχολικής μονάδας. Για την ανάδειξη των ... -
Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και αποτελεσματικότητα: Διερεύνηση της σχέσης στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας αποτελεί διαρκές ζητούμενο στις σύγχρονες κοινωνίες που επενδύουν τεράστια ποσά προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο και απαιτητικό στίβο της παγκοσμιοποίησης. Καίριας σημασίας ... -
Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων – κριτική άποψη διευθυντών ΠΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο περιβάλλον η αναβάθμιση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προβάλλει ως επιτακτικό αίτημα. Η έννοια της αποτελεσματικότητας του σχολείου είναι συνυφασμένη με τη λειτουργία και το βαθμό ... -
Αυτονομία σχολικής μονάδας: απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αυτονομία, ώστε η σχολική μονάδα να αποτελεί αυτόνομο εκπαιδευτικό οργανισμό που να μπορεί να παράγει ... -
Αυτοπροσδιορισμός της ηγετικής θέσης των Προϊσταμένων της Προσχολικής Αγωγής μέσω Α.Σ.Υ.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση του αυτοπροσδιορισμού της ηγετικής θέσης των προϊσταμένων Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευση μέσω Ψηφιακής Αφηγηματικής Συμβουλευτικής Υποβοήθησης. Η Αφηγηματική ... -
Βαθμός ετοιμότητας των εκπαιδευτικών – διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της εξέλιξης της πανδημίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε με σκοπό να διερευνήσει την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών απέναντι στα νέα δεδομένα διδασκαλίας που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών και ...