Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 209
-
Ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής ως οργανωτικό στέλεχος της σχολικής μονάδας από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η παρούσα διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια μικρής έκτασης έρευνα στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον καθηγητή πληροφορικής στην οργάνωση και τη διοίκηση των σχολικών μονάδων των Ελληνικών δημόσιων ... -
Αυτοαξιολόγηση έξι χρόνια μετά: απόψεις , αντιδράσεις και προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Tο ζήτημα της αξιολόγησης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα απουσίαζε παντελώς οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης της εκπαίδευσης ... -
Η συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων στη λήψη αποφάσεων: Κατανεμημένη Ηγεσία ή διοικητική πρακτική;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταγράψει το βαθμό ετοιμότητας των εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν τις διαστάσεις της Κατανεμημένης Ηγεσίας. Καταγράφει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών για το περιβάλλον ... -
Η επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: η περίπτωση της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η ραγδαία εξέλιξη της σύγχρονης κοινωνίας κυρίως στο επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων, επηρεάζει διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής μεταξύ των οποίων και ο χώρος της εκπαίδευσης. Άλλωστε, οι αλλαγές στην κοινωνία και ... -
: Επαγγελματισμός διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον επαγγελματισμό των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού στις ... -
Διεύθυνση Σχολικής Μονάδας και Διαχείριση Συγκρούσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Κάθε άνθρωπος ακολουθεί την προσωπική του πορεία μεταφέροντας και εφαρμόζοντας τις εμπειρίες του, τις γνώσεις του, τις πεποιθήσεις του. Στο διάβα αυτής της πορείας του, συνυπάρχει μ’ άλλους ανθρώπους όπου συνδιαλέγεται, ... -
Ηγεσία για την κοινωνική δικαιοσύνη και εκπαίδευση προσφύγων στο ελληνικό Δημοτικό Σχολείο›
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η υποδοχή των προσφύγων στην ελληνική επικράτεια αποτελεί μια σύνθετη πρόκληση, όχι μόνο για την ελληνική κοινωνία, αλλά επίσης για το εκπαιδευτικό της σύστημα. Το ελληνικό Δημοτικό σχολείο στην προσπάθεια του να ... -
Εισαγωγή και διαχείριση αλλαγής: το παράδειγμα της εξ’αποστάσεως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Θέμα αυτής της μεταπτυχιακής μελέτης είναι οι στάσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εισαγωγή εκπαιδευτικής αλλαγής αναφορικά με τους λόγους αντίστασης στην αλλαγή, την τηλεκπαίδευση και στοιχεία ... -
Οι Απόψεις των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τον ρόλο του Διευθυντή ΕΠΑΛ ως ηγέτη Κοινωνικής Δικαιοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας έχει να αντιμετωπίσει πολλα-πλές προκλήσεις, όπως η ανέχεια μέρους του μαθητικού δυναμικού, οι δυσκολίες μα-θητών που προέρχονται από πληθυσμιακές ομάδες οι οποίες υφίστανται ... -
Τα κίνητρα και οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) κατά την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα ποσοτική μελέτη εξέτασε τα κίνητρα και τις ανησυχίες 103 εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) σχετικά με την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση, η οποία βασίστηκε στην θεωρία της αυτοπραγμάτωσης του Garl ... -
Το σχολικό κλίμ α στο Δημοτικό Σχολείο: διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα μελέτη ερευνά το σχολικό κλίμα στο δημοτικό σχολείο, εστιάζοντας στ ις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Το σχολικό κλίμα ορίζεται ως το σύνολο των αξιών, πεποιθήσεων και αντιλήψεων που επικρατούν σε ένα σχολείο ... -
Η εισαγωγή καινοτομιών στην Α΄θμια εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η εισαγωγή καινοτομιών στην α’ βάθμια εκπαίδευση, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό επίκεντρο συζήτησης στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι καινοτομίες αυτές επιδιώκουν να αναδείξουν νέες προσεγγίσεις και μεθόδους που θα ενισχύσουν ... -
Η δέσμευση και η ενσυνειδητότητα των εκπαιδευτικών: διασυνδέσεις και προεκτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η δέσμευση των εκπαιδευτικών αποτελεί δείκτη εργασιακής ευημερίας των ίδιων και παράγοντα μαθησιακής αποτελεσματικότητας για τους μαθητές των σχολείων τους. Η δέσμευση δύναται να αφορά στο ρόλο των εκπαιδευτικών και γίνεται ... -
Τα χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο του «οράματος» των διευθυντών πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας (ειδικής και γενικής) εκπαίδευσης. Η συμβολή του στην ικανοποίηση των εμπλεκόμενων μερών και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του σχολείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να προσδιοριστεί ο βαθμός κατανόησης του οράματος των διευθυντών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής των Νομών Πιερίας, Ημαθίας και Θεσσαλονίκης, ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ηθική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η ηθική ηγεσία επηρεάζει τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εργαζομένων, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ηθικοί ηγέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της εργασιακής ικανοποίησης. Επιπλέον, η ικανοποίηση από ... -
Ο ρόλος των διευθυντών-ηγετών στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος για την αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-01)Οι ανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσονται σε έναν χώρο είναι αποτέλεσμα των αλληλεπιδράσεων των προσώπων που συναναστρέφονται μεταξύ τους στο χώρο αυτό. Η ενασχόληση μου με την εκπαίδευση και η επαφή μου με τον εκπαιδευτικό ... -
Ο συμβουλευτικός ρόλος των διευθυντριών στη διαχείριση συγκρούσεων των εκπαιδευτικών σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό – η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Οι συγκρούσεις των εκπαιδευτικών σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό είναι καθημερινό φαινόμενο στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι ο συμβουλευτικός ρόλος του/της Διευθυντή/-ντριας ... -
«Οι ιδιότητες επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και η συμβολή του διευθυντή-ηγέτη ως πρότυπο: Μια διερευνητική προσέγγιση του Νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η δυναμική έννοια του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών συνδέεται στενά με το κοινωνικό πλαίσιο και αποτελεί ένα πολύπλοκο θέμα. Στην παρούσα διπλωματική έρευνα διερευνώνται οι αντιλήψεις των δέκα εκπαιδευτικών προσχολικής ... -
“Μηχανισμοί υποστήριξης του διευθυντή για την αποτελεσματική λειτουργία μιας σχολικής μονάδας" η περίπτωση του e-wall
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώθηκε στη μελέτη των ψηφιακών μηχανισμών υποστήριξης διευθυντών, στη μελέτη της κατάρτισής τους όταν αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης και στο πώς μέσω των μηχανισμών υποστήριξης αλλά και ... -
Ο ρόλος του διευθυντή στην συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στη σχολική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως θέμα την διερεύνηση του ρόλου και των απόψεων των διευθυντών / τριών σχετικά με τους συνεισφέροντες παράγοντες και προκλήσεις που αποτελούν κλειδί για την δημιουργία ...