Τα κίνητρα και οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) κατά την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα ποσοτική μελέτη εξέτασε τα κίνητρα και τις ανησυχίες 103 εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) σχετικά με την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση, η οποία βασίστηκε στην θεωρία της αυτοπραγμάτωσης του Garl Rogers. Η δειγματοληψία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με τυχαία δειγματοληψία. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν, ομαδοποιήθηκαν και αναλύθηκαν με στόχο την κατανόηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαδικασία εισαγωγής και διαχείρισης καινοτομιών. Όσον αφορά τα κίνητρα των εκπαιδευτικών για την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση, η έρευνα έδειξε ότι πολλοί εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τη συμβολή των καινοτομιών ως πηγή υψηλού επαγγελματικού κύρους, αν και λίγοι θεωρούν ότι αυτό επηρεάζει σημαντικά την επαγγελματική τους εξέλιξη. Επιπλέον, η θετική στάση των εκπαιδευτικών προς τη συνεργασία με την τοπική κοινωνία αποδεικνύει την ανάγκη για σύνδεση και συνεργασία με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Αναφορικά με τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών, πολλοί εκφράζουν ανησυχία για τη στάση των καταρτιζόμενων απέναντι στην καινοτομία και την έλλειψη χρόνου για την οργάνωση των καθημερινών δραστηριοτήτων λόγω των νέων προσθηκών. Επιπλέον, υπάρχει ανάγκη για περισσότερη υποστήριξη και εκπαίδευση σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και μεθόδους διδασκαλίας. Η έλλειψη πληροφοριών, η απομόνωση από άλλες εκπαιδευτικές μονάδες και η δυσκολία εστίασης στην καινοτομία λόγω άλλων προτεραιοτήτων είναι επίσης ανησυχητικά για πολλούς εκπαιδευτικούς. Τέλος σημειώθηκαν κάποιες συσχετίσεις ανάμεσα στην ηλικία και τα έτη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών με τα κίνητρα και τις ανησυχίες τους._______________________________________________________________________________________________________________________The present quantitative study examined the motivations and concerns of 103 SAEK (formerly DIEK) educators regarding the introduction of innovations in education, which was based on Garl Rogers' theory of self-actualization. Sampling was done online using random sampling. The data were collected, grouped and analyzed with the aim of understanding the teachers' views on the process of introducing and managing innovations. Regarding educators' motivations for introducing innovations in education, the survey showed that many educators recognize the contribution of innovations as a source of high professional prestige, although few consider this to significantly affect their professional development. In addition, the positive attitude of the trainers towards cooperation with the local community demonstrates the need for connection and cooperation with the wider social environment. In terms of instructor concerns, many express concern about trainees attitudes toward innovation and the lack of time to organize daily activities due to the new additions. In addition, there is a need for more support and training on new technologies and teaching methods. Lack of information, isolation from other educational units and difficulty focusing on innovation due to other priorities are also concerns for many educators. Finally, some correlations were noted between the age and years of service of the instructors and their motivations and concerns.