Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 201
-
Αντιλήψεις διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο των ΤΠΕ, ως υποστηρικτικό μέσο, στην οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων πριν και μετά την πανδημία COVID-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία διερευνά το θέμα σχετικά με τον τις ΤΠΕ. Τα τελευταία χρόνια οι ΤΠΕ αναπτύχθηκαν ραγδαία και στον χώρο της εκπαίδευσης. Ειδικότερα οι ΤΠΕ έχουν ενταχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τόσο στην ... -
Επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και παράγοντες ενδυνάμωσής της
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δηλαδή των εκπαιδευτικών εκτός των ΠΕ60, ΠΕ70), αλλά και τα επίπεδα επαγγελματικής ... -
Διερεύνηση της επίδρασης της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντικών στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη διαχείρηση των συγκρούσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η συναισθηματική νοημοσύνη συνιστά ένα χρήσιμο εργαλείο των διευθυντικών στελεχών και συνδέεται με τη δημιουργία καλών διαπροσωπικών σχέσεων. Η ύπαρξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων σε μία εκπαιδευτική μονάδα δημιουργεί ένα ... -
Η οργανωσιακή κουλτούρα και η εργασιακή ικανοποίηση του εκπαιδευτικού ως προβλεπτικοί παράγοντες της αποτελεσματικότητας του σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του φαινομένου της σχολικής αποτελεσματικότητας μέσα από τους παράγοντες της οργανωσιακής κουλτούρας και εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος, ... -
Διερεύνηση των απόψεων των προϊσταμένων νηπιαγωγών αναφορικά με τον ρόλο τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας: Μια πιλοτική έρευνα διερευνώντας την αστάθεια, την αβεβαιότητα, την πολυπλοκότητα και την ασάφεια (VUCA ηγεσία)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Στις αρχές του 2020, όλος ο κόσμος αντιμετώπισε την άγνωστη κατάσταση που προκάλεσε ο COVID-19, προκαλώντας ένα ασταθές, αβέβαιο, περίπλοκο και διφορούμενο περιβάλλον (VUCA). Τα σχολεία, στις περισσότερες χώρες, κλήθηκαν ... -
Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση: απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Εξαιτίας της συνεχούς μεταβολής των δεδομένων της σημερινής εποχής, προκύπτει ως αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός τομέας να τείνει σε βελτίωση των παραδοσιακών πρακτικών εντάσσοντας νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Οι καινοτόμες ... -
Η επίδραση της κατανεμημένης ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στα δημόσια δημοτικά σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-02)Η κατανεμημένη ηγεσία είναι μια συλλογική μορφή ηγεσίας που μπορεί να συμβάλλει θετικά στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την επίδραση της κατανεμημένης ... -
Η Σκοτεινή Πλευρά της Ηγεσίας. Η Καταστροφική Ηγεσία και η επίδρασή της στην Αποτελεσματικότητα του Σχολικού Οργανισμού.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-02)Στην σύγχρονη έρευνα για την ηγεσία, κάνει την εμφάνισή της μια προσέγγιση που στοχεύει στη μελέτη της σκοτεινής πλευράς της. Στον εκπαιδευτικό χώρο και κυρίως της Ελλάδας, μια τέτοια προοπτική είναι ακόμα στα πρώτα της ... -
Η επίδραση της μετασχηματιστικής ηγεσίας στο σχολικό κλίμα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει την επίδραση της μετασχηματιστικής ηγεσίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος. Η εργασία ασχολείται με το σχολικό κλίμα καθώς αυτό αποτελεί την προσωπικότητα του σχολείου ... -
Η επίδρασή των ηγετικών, διοικητικών και οργανωτικών δεξιοτήτων του διευθυντή στην ευημερία των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Σύμφωνα με τον Fisher (2014) η ευημερία στο χώρο εργασίας είναι στενά συνδεδεμένη με την εργασιακή απόδοση, ενώ ταυτόχρονα φαίνεται να είναι ένδειξη υγείας τόσο σωματικής όσο και πνευματικής. Στο χώρο της εκπαίδευσης η ... -
Διερεύνηση του επιπέδου της Επαγγελματικής Εξουθένωσης και της Επαγγελματικής Ικανοποίησης Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης και ικανοποίησης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο , ηλικία , οικογενειακή ... -
Η συμβολή της Ψυχολογικής Ροής & της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στη νοηματοδότηση του έργου του εκπαιδευτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ψυχολογική ροή είναι το είδος της εμπειρίας που ενεργοποιεί την απόλυτη συμμετοχή και αυτενέργεια του ατόμου στο παρόν της δράσης του που διαρθρώνεται γύρω από έναν προσωπικό στόχο, την αίσθηση ακινητοποίησης του χρόνου, ... -
Μελέτη αποτύπωσης της εργασιακής ικανοποίησης και του βαθμού ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: απόψεις μελών του διοικητικού προσωπικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Σκοπός της μελέτης: Ο σκοπός της παρούσας μελέτης υπήρξε η αποτύπωση της εργασιακής ικανοποίησης και του βαθμού ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας μέσα από τις απόψεις του διοικητικού πρ ... -
Διερεύνηση της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η σχέση σχολείου-οικογένειας αποτελεί μια διαδικασία με αναπτυξιακό χαρακτήρα στην οποία αντανακλόνται οι εκάστοτε κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές συνθήκες. Οι αντιλήψεις που καθορίζουν τους ρόλους και τις αλληλεπιδράσεις ... -
Διεύθυνση σχολικής μονάδας και αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων : διερεύνηση απόψεων διευθυντών δημοτικών σχολείων για την εντιμοτητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσία», επικεντρώνεται στην πραγμάτευση του θέματος της διεύθυνσης σχολικών μονάδων και ... -
Τα πληροφοριακά συστήματα στην διοίκηση της εκπαίδευσης και η συμβολή τους στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στις εκπαιδευτικές μονάδες: μελέτη περίπτωσης Myschool
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Τα πληροφοριακά συστήματα έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην διοίκηση της εκπαίδευσης κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών, στους τομείς της ηγεσίας, της λήψης αποφάσεων, του φόρτου εργασίας, της διαχείρισης ανθρώπινων ... -
Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης του Διευθυντή και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Ο ερευνητικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή με την οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, αναλύεται ο βαθμός συσχέτισης της ΣΝ του ... -
«Η δυναμική της ομάδας του Συλλόγου Διδασκόντων και η εμπιστοσύνη προς τον διευθυντή ως μεταβλητές του σχολικού κλίματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η επιτυχημένη πορεία μιας σχολικής μονάδας καθορίζεται από διάφορους παράγοντες όπως είναι η διοίκηση, το σχολικό κλίμα, η επικοινωνία και η σχέση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, η δυναμική του Συλλόγου Διδασκόντων κ.ά. ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη διευθυντών σχολικών μονάδων και εκπαιδευτική ηγεσία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Ο ρόλος ενός σχολικού ηγέτη είναι πολύ σημαντικός καθώς είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την επιτυχία ή την αποτυχία του σχολικού οργανισμού. Ο σχολικός ηγέτης πρέπει να είναι σε θέση να διοικεί αποτελεσματικά και να ... -
Μεντορική σχέση και καθοδήγηση: οφέλη και προκλήσεις για το σύγχρονο σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Εισαγωγή: Μέσα από τη διαδικασία του mentoring και της καθοδήγησης είναι δυνατό να ενισχυθούν και να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις του απαιτητικού και σύνθετου έργου ...