Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 201
-
Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών για την εισαγωγή και την διαχείριση των καινοτομιών στις σχολικές μονάδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Ένα από τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων αποτελεί η εισαγωγή και η εφαρμογή των καινοτομιών. Ο εκπαιδευτικός τομέας πρέπει να προσαρμοστεί στα ισχύοντα δεδομένα και η παροχή εκπαίδευσης να συμβαδίσει ... -
Η διαδικασία λήψης αποφάσεων στη σχολική μονάδα: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη λήψη αποφάσεων στις σχολικές τους μονάδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει τον βαθμό κατά τον οποίο τα διοικητικά στελέχη των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας υιοθετούν κάποιο συγκεκριμένο στυλ ... -
Καινοτόμες Πρακτικές και Επιχειρηματικότητα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Θεωρητικό πλαίσιο: Οι εκπαιδευτικές καινοτομίες που δρομολογήθηκαν τα τελευταία χρόνια από την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική είναι απόλυτα εναρμονισμένες με τον μαθητοκεντρικό προσανατολισμό της νέας γνώσης. Κατά τη ... -
Οι λογοδοτήσεις για τη σχέση με τον/την διευθυντή/-τρια του σχολείου στον λόγο των αναπληρωτών/ριών εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τον λόγο των αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών σχετικά με τη σχέση τους με τον/τη διευθυντή/ρια του σχολείου. Όπως θα τεκμηριωθεί στη βιβλιογραφική ανασκόπηση παρακάτω, παρά το ... -
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης περιγράφουν της συναισθηματική πλευρά της εμπειρίας της οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής καθημερινότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη καταγραφή και την ανάλυση της υποκειμενικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τα συναισθήματά τους καθώς αυτοί αλληλεπιδρούν με τους συναδέλφους ... -
Οι απόψεις των γονέων για το ολοήμερο νηπιαγωγείο και το ολοήμερο δημοτικό σχολείο: Μια συγκριτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Στην σημερινή εποχή γίνεται διαρκώς δημόσια συζήτηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό, η έρευνα που εκπονήσαμε και παρουσιάζουμε πραγματεύεται τις απόψεις των γονέων ... -
Ηθική ηγεσία και επαγγελματική ικανοποίηση στην ιδιωτική εκπαίδευση: Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση σχετικά με την επαγγελματική τους ικανοποίηση και την ύπαρξη ηθικής ηγεσίας στον χώρο εργασίας τους ... -
Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την υποστήριξη παιδιών που βιώνουν τραυματικά συμβάντα ζωής.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Λαμβάνοντας υπόψη το συγκείμενο της σύγχρονης πραγματικότητας, οι περιπτώσεις όπου ένα παιδί μπορεί να βιώσει τραυματικές εμπειρίες είναι πολύ συχνές (Παπαδάτου- Πάστου & Τουλουμάκου, 2020). Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευτικοί ... -
Διερεύνηση των απόψεων των φιλολόγων εκπαιδευτικών Γυμνασίων για την εφαρμογή της ισότιμης πρόσβασης και συμπεριληπτικής διδασκαλίας και μάθησης των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, δεν υπάρχουν αρκετά ευρήματα για τη συμπερίληψη στο Γυμνάσιο, στα γλωσσικά μαθήματα για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των ... -
Σχολική ηγεσία, κοινωνική δικαιοσύνη και συμπερίληψη σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης και ταυτότητας φύλου στο σχολικό πλαίσιο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-10)Καθώς, τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και περισσότερο υπαρκτή η ορατότητα των ατόμων και οικογενειών ΛΟΑΤΚΙ+ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, παρουσιάστηκε η ανάγκη για την υλοποίηση της παρούσας ερευνητικής προσέγγισης, η ... -
Οι εκπαιδευτικοί των Επαγγελματικών Λυκείων μιλούν για το σχολικό κλίμα: Μια μελέτη στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχολογίας του Λόγου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη του λόγου των εκπαιδευτικών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό κλίμα. Ειδικότερα, γίνεται διερεύνηση για το πώς κατασκευάζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ. ... -
Η συμβολή του διευθυντή στην εισαγωγή καινοτομιών στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να αναλαμβάνουν την υλοποίηση καινοτόμων δραστηριοτήτων. Το αντικείμενο αυτής της μελέτης αφορά τη συμβολή του διευθυντή ... -
Η νοηματοδότηση του έργου και της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η εργασία ασχολείται με τη μελέτη και παρουσίαση της νοηματοδότησης του έργου και της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Επιχειρεί την ενίσχυση της ... -
Οι αντιλήψεις γονέων παιδιών δημοτικού σχολείου για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η εκδήλωση της πανδημικής κρίσης της Covid 19 το Μάρτιο του 2020 είχε ως αποτέλεσμα η καθημερινότητα των ατόμων να εισέλθει σε μία νέα, πρωτόγνωρη πραγματικότητα. Οι περιορισμοί που επιβάλλονταν για την αναχαίτιση της ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Σ Ο.Α.Ε.Δ. για τον θεσμό του μέντορα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Οι νεότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση δημιουργούν πολλαπλές απαιτήσεις από τους ανθρώπους που τη στελεχώνουν, είτε πρόκειται για διευθυντές, είτε για εκπαιδευτικούς. Αναμφισβήτητα, η Διοίκηση των εκπαιδευτικών δομών, ... -
Συγκριτική μελέτη και ανάλυση των συστημάτων αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Φιλανδία-Αγγλία-Πορτογαλία- Γαλλία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική μελέτη τεσσάρων εκπαιδευτικών συστημάτων ως προς το ζήτημα της αξιολόγησης. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας γίνεται αναφορά στο Φιλανδικό, Γαλλικό, Αγγλικό ... -
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη του διευθυντή στη διαχείριση της αλλαγής και της καινοτομίας στο σχολείο Διερεύνηση των αντιλήψεων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην εισαγωγή και διαχείριση εκπαιδευτικών αλλαγών και καινοτομιών, κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η σχολική ηγεσία, η οποία καλείται να ανταπεξέλθει υπηρετώντας έναν διττό ρόλο, που χαρακτηρίζεται από ενισχυμένες συναισθηματικές ... -
Δεξιότητες διαχείρισης ενδοσχολικής βίας από τους εκπαιδευτικούς και σχολικό κλίμα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η ενδοσχολική βία είναι ένα φαινόμενο, το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό μόνο στις σύγχρονες κοινωνίες, αντίθετα προϋπάρχει εδώ και αρκετές δεκαετίες. Αυτό που διαφοροποιείται σήμερα είναι ίσως η εμφάνιση όλο και περισσότερων ... -
Το σχολικό κλίμα στις επαγγελματικές σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ Θεσσαλονίκης: διερεύνηση απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Το σχολικό κλίμα αποτελεί μια όψη της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας που έχει προσελκύσει έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον διεθνώς, ωστόσο, τα διαθέσιμα εμπειρικά ευρήματα στο περιβάλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης ... -
Διερεύνηση πηγών επαγγελματικού στρες και επιπέδου επαγγελματικής εξουθένωσης νηπιαγωγών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Το επάγγελμα του/της νηπιαγωγού είναι ένα απαιτητικό επάγγελμα, το οποίο φέρνει τον/την κάθε νηπιαγωγό αντιμέτωπο με πολλές προκλήσεις. Μια από αυτές είναι η εκδήλωση επαγγελματικού στρες, το οποίο συνδέεται με τη θέση ...