Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση: απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων
View/ Open
Date
2019-10Author
Σταθοπούλου, Παλασία
Stathopoulou, Palasia
Metadata
Show full item recordAbstract
Εξαιτίας της συνεχούς μεταβολής των δεδομένων της σημερινής εποχής,
προκύπτει ως αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός τομέας να τείνει σε βελτίωση των
παραδοσιακών πρακτικών εντάσσοντας νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Οι
καινοτόμες αυτές ιδέες, πρέπει να συμβαδίζουν τόσο με την εποχή, όσο και με τα
ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Εξέχοντα ρόλο στην εισαγωγή και
εφαρμογή καινοτόμων δράσεων στην εκπαίδευση, διαδραματίζουν διευθυντές και
εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να στρέφεται η προσοχή στον τρόπο με τον οποίο
αντιλαμβάνονται τις καινοτομίες. Ένας από τους σπουδαιότερους λόγους που δίνεται
έμφαση σε νέες δράσεις και πρακτικές είναι, το να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να
κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και να ξεπεράσουν τις παλιές αντιλήψεις και
μεθόδους διδασκαλίας του παραδοσιακού ελληνικού συστήματος, ώστε να
αναπτυχθούν πολίτες με βούληση και διευρυμένους ορίζοντες ( Fullan, 2016)
Για το λόγο αυτό , το ενδιαφέρον της έρευνας στρέφεται στο να διερευνηθούν οι
παράγοντες που επηρεάζουν τις διαδικασίες των αλλαγών και να μπορέσουν να
δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ορθό σχεδιασμό εισαγωγής και εφαρμογής
καινοτομιών στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Προκύπτει λοιπόν, ως σκοπός της
έρευνας, το να εξεταστούν οι λόγοι που επηρεάζουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις
των διευθυντών και των εκπαιδευτικών, όσον αφορά την εισαγωγή, καθώς και την
εφαρμογή των καινοτομιών στην εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ως
σημαντικός στόχος της έρευνας, το να διερευνηθούν μέσα από τις αντιλήψεις των
εμπλεκομένων, όλοι εκείνοι οι παράγοντες οι οποίοι διαδραματίζουν καθοριστικό
ρόλο ώστε μια καινοτομία να είναι επιτυχής
_______________________________________________________________________________
Due to the constant change in the data of the present era, the educational sector
tends to tend to improve traditional practices by incorporating new pedagogical
approaches. These innovative ideas must go hand in hand with both the age and the
pupils' interests and needs. An important role in the introduction and implementation
of innovative actions in education is played by managers and teachers, drawing
attention to the way they perceive innovations. One of the most important reasons for
emphasizing new actions and practices is that teachers can stimulate students' interest
and overcome the old perceptions and teaching methods of the traditional Greek
system in order to develop citizens with will and broader horizons (Fullan, 2016)
For this reason, the interest of the research is to explore the factors that influence
the processes of change and to create the conditions for a proper planning of
introducing and applying innovations to the educational organizations. It therefore
arises, as an objective of the research, to examine the reasons that influence the
attitudes and perceptions of managers and teachers regarding the introduction and
implementation of innovations in education. In addition, it is worth noting that the
important objective of research, to explore through the perceptions of the
stakeholders, all those factors that play a key role in making innovation a success