Οι απόψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης του Ν. Θεσσαλονίκης σχετικά με τη συνεργασία με τις/τους γενικούς εκπαιδευτικούς στο δημοτικό και την εφαρμογή της συνδιδασκαλίας
View/ Open
Date
2024-02Author
Τζιώτζου, Βαρβάρα Σουλτάνα
Tziotzou, Varvara Soultana
Metadata
Show full item recordAbstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των απόψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τη συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που διδάσκουν στο περιβάλλον μιας εκ των τάξεων του δημοτικού και την εφαρμογή της μεθόδου της συνδιδασκαλίας. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε δείγμα 15 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολικές μονάδες του Ν. Θεσσαλονίκης. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με χρήση κατάλληλης ημι-δομημένης συνέντευξης ενώ η ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων έγινε με χρήση της μεθοδολογίας της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης αναγνωρίζουν ως πολύ σημαντική τη συνεργασία με τις/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, από την έρευνα προέκυψε πως σκοπός της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι η συζήτηση, η ανταλλαγή απόψεων, η ανταλλαγή πληροφοριών και η ανταλλαγή υλικού. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα οφέλη της συνεργασίας είναι η καλύτερη υποστήριξη των μαθητών/τριών, η καλύτερη οργάνωση μαθημάτων, η αναγνώριση των εξατομικευμένων αναγκών των μαθητών/τριών, η εξατομίκευση της μάθησης και η βελτίωση της συμμετοχής και της απόδοσης των μαθητών/τριών. Τα ευρήματα επιβεβαίωσαν πως σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή εφαρμογή της συνδιδασκαλίας είναι η θέληση, η καλή διάθεση, η σωστή επιμόρφωση/ κατάρτιση των εκπαιδευτικών, οι κατάλληλες τεχνικές υποδομές και η υποστήριξη από την/τον εκπαιδευτικό Γενικής Αγωγής προς την/τον εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης. Τέλος, προέκυψε πως βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την συνεργασία και τη συνδιδασκαλία είναι η σύγκρουση ρόλων (μη ξεκάθαρες αρμοδιότητες), η μη ισότιμη αντιμετώπιση από τις/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, η έλλειψη κατάρτισης των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, η ανεπάρκεια πόρων, το πρόγραμμα σπουδών, ο ανταγωνισμός και η έλλειψη διάθεσης συνεργασίας (απροθυμία) μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών._______________________________________________________________________________________________________________The purpose of this thesis is to study the opinions of parallel support teachers who work in primary schools of the Prefecture of Thessaloniki, regarding the cooperation with the General Education teachers who teach in the environment of one of the primary classes and the application of the co-teaching method . For this purpose, a qualitative research was carried out on a sample of 15 primary education parallel support teachers who work in school units of the Prefecture of Thessaloniki. The collection of data was done using an appropriate semi-structured interview while the analysis of the qualitative data was done using the methodology of thematic analysis. The results of the research showed that parallel support teachers recognize the cooperation with general education teachers as very important. In addition, the research revealed that the purpose of cooperation between teachers is the discussion, the exchange of opinions, the exchange of information and the exchange of material. In addition, the results showed that the benefits of collaboration are better student support, better lesson organization, recognition of individual student needs, personalization of learning, and improved student participation and performance. The findings confirmed that important factors that influence the successful implementation of co-teaching are the will, good mood, proper education/training of teachers, appropriate technical infrastructure and support from the General Education teacher to the parallel support teacher. Finally, it emerged that the main challenges faced by teachers during collaboration and co-teaching are role conflict (unclear responsibilities), non-equal treatment by general education teachers, lack of training for general education teachers, insufficient resources, the program studies, the competition and the lack of willingness to cooperate (reluctance) between the two teachers