Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 1053
-
Το Γλωσσικό ζήτημα μέσα από την ματιά των πρωταγωνιστών των «Ευαγγελιακών»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την σχέση μεταξύ του γλωσσικού ζητήματος και της εξέλιξης των αιματηρών επεισοδίων το 1901 που ονομάστηκαν «Ευαγγελιακά». Οι εθνικές επιδιώξεις του 19ου αι., που αποτέλεσαν σημείο σύγκλισης ... -
Προσφυγικοί σύλλογοι και πολιτισμικές ταυτότητες στην Πτολεμαΐδα.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Στη Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία «κοσμογονικό» γεγονός υπήρξε η μέγιστη τραγωδία για τον Ελληνισμό, αυτή της Μικρασιατικής καταστροφής, με τον ξεριζωμό των προσφύγων από τις πατρίδες τους και την έλευση αυτών στην Ελλάδα, ... -
Διαθλάσεις του αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α. στον αθηναϊκό τύπο (1955-1959). Το παράδειγμα της αθηναϊκής εφημερίδας "Ελευθερία"
(2024)Η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις αναφορές της εφημερίδας «Ελευθερία» στο τελευταίο μέρος των φύλλων κατά το χρονικό διάστημα 1955-1959 για τον κυπριακό απελευθερωτικό αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α. εναντίον των Άγγλων και ... -
Το Λαογραφικό Μουσείο Κοζάνης και Έντυπά του
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-01)Το Ιστορικό – Λαογραφικό & Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Κοζάνης, ιδρύθηκε το 1969 και εγκαινιάστηκε επίσημα στις 10 Οκτωβρίου 1987. Το Μουσείο είναι δημιούργημα του Συνδέσμου Γραμμάτων και Τεχνών Νομού Κοζάνης του οποίου ... -
Ιστορία και γλώσσα: έρευνα για το πώς οι μαθητές της Ε΄ δημοτικού κατανοούν τοναφηγηματικό λόγο του σχολικού εγχειριδίου ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Υπάρχει ένας πλούτος σύγχρονων και παλαιότερων ερευνών πάνω στην διαδικασία εκμάθησης της σχολικής Ιστορίας, που πηγάζει από το ενδιαφέρον των μελετητών για την φύση της Ιστορίας και την πολυπλοκότητα της διδακτικής της ... -
Αξιοποίηση της Προφορικής Εξωτερίκευσης για την καταγραφή Στρατηγικών Κατανόησης Προφορικού Λόγου μαθητών Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-03)Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια αποτύπωσης και καταγραφής των στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου που ενεργοποιούνται από τους/τις μαθητές/τριες Λυκείου. Σε αυτή συμμετείχαν 15 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης ... -
Σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή μαθηματικού παιχνιδιού για την ιστορία των δεκαδικών αριθμών στο δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-03)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αναφέρεται στη σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός παιχνιδιού με θέμα την ιστορία των δεκαδικών αριθμών, αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch και έναν μικροελεγκτή ... -
Νανοτεχνολογία και Πολιτιστική Κληρονομιά: εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε ενότητες της χημείας στη Δ/βάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-11)Ο κόσμος μας βασίζεται στην τεχνολογία όλο περισσότερο και η νανοτεχνολογία από την άλλη αποτελεί την είσοδο σε ένα νέο πεδίο. Ένα πεδίο χωρίς πλήρη ανάπτυξη, αλλά πολλά υποσχόμενο που καθιερώθηκε γρήγορα σχεδόν σε κάθε ... -
Νοερή επιχειρηματολογία και αναλογική σκέψη στην επίλυση προβλήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Ο μαθηματικός αναλογικός συλλογισμός αποτελεί βασική έννοια στην εκπαίδευση των Μαθηματικών και αφορά ποικίλες καταστάσεις της καθημερινότητας. Αν και η έννοια της αναλογίας διδάσκεται από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο, ... -
Διερεύνηση της επίλυσης ιστορικών μαθηματικών προβλημάτων από μαθητές Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Τα προβλήματα αποτελούν κεντρικό στοιχείο στη μαθηματική εκπαίδευση και συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των μαθητών. Μάλιστα, η χρήση ιστορικών μαθηματικών προβλημάτων στην τάξη μπορεί να συμβάλλει ... -
Επαγγελματική γνώση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την διδασκαλία των Στοχαστικών Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Στο νέο πρόγραμμα σπουδών για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, η Στατιστική και οι Πιθανότητες κατέχουν σημαντική θέση. Με την κατανόηση των Στοχαστικών Μαθηματικών, οι μαθητές θα μπορούν να αναπτύσσουν στρατηγικές ... -
Η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη και η συνάφειά της με σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Στην παρούσα διπλωματική εργασία σκιαγραφείται η σωκρατική διδασκαλία και ιδιαίτερα – κυρίως μέσα από τους πλατωνικούς διαλόγους Μένων, Λάχης και Θεαίτητος – η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη. Διερευνώνται οι εκφάνσεις της ... -
Αξιολόγηση στα Μαθηματικά του Γυμνασίου με τη Μέθοδο της Γενικευμένης μη Παραμετρικής Κατηγοριοποίησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η Γνωστική Διαγνωστική Αξιολόγηση (ΓΔΑ) είναι μια σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαιδευτική αξιολόγηση που στοχεύει στη λεπτομερή ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών. Η ΓΔΑ επιτρέπει την αναγνώριση των συγκεκριμένων ... -
Σύγκριση μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και τυπικών συνομηλίκων τους ως προς την κατασκευή μαθηματικού προβλήματος
(2023)Οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση που δύναται να ενσωματωθεί στη διδασκαλία τους είναι η Κατασκευή ... -
Η αξιολόγηση του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' τάξης Δημοτικού για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της χρήσης του σχολικού βιβλίου των Μαθηματικών της Α’ Δημοτικού από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή μαθητές σε κίνδυνο εμφάνισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Ειδικότερα, ... -
Εκτιμήσεις πάνω σε αριθμογραμμή και η σχέση τους με τις χωρικές ικανότητες στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η παρούσα εργασία είχε σκοπό να εξετάσει αφενός την ικανότητα των παιδιών για την πραγματοποίηση εκτιμήσεων με φυσικούς αριθμούς πάνω σε αριθμογραμμή και αφετέρου τη σχέση αυτής με τις χωρικές τους ικανότητες. Για τον ... -
Παρανοήσεις και επίπεδα βεβαιότητας μαθητών Δημοτικού στη σύγκριση δεκαδικών αριθμών: Μια διδακτική παρέμβαση με ανατρεπτικό κείμενο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη των παρανοήσεων στη σύγκριση δεκαδικών αριθμών, εξετάζοντας τα λάθη και τα επίπεδα βεβαιότητας των απαντήσεων των μαθητών. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η εκτίμηση ... -
Διερεύνηση για την ύπαρξη μεταφοράς γνώσης μεταξύ των μουσικών και των μαθηματικών κλασμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Ο βασικός σκοπός με την παρούσα έρευνα είναι να μελετηθεί η πιθανή σύνδεση και εναλλαγή της γνώσης μεταξύ μουσικών και μαθηματικών κλασμάτων σε Επαγγελματίες Μουσικούς και σε Μαθητές που ασχολούνται με τη μουσική. Εξετάζεται ... -
Η εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών βιβλίων Άλγεβρας στην Ελληνική μαθηματική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-03)Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών είναι ο οδηγός και ο βοηθός του εκπαιδευτικού που τον καθοδηγεί στο εκπαιδευτικό του έργο. Πρέπει να προσαρμοστεί στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις και να συνδεθεί με τον σημερινό τρόπο ... -
Μαθηματική εκπαίδευση και ανάπτυξη πολιτειότητας. Η περίπτωση της κλιματικής αλλαγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Ο σημερινός κόσμος μαστίζεται από μια σειρά από κρίσεις: η οικονομική, περιβαλλο-ντική, υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Οι πόλεμοι, οι αντιμεταναστευτικές ...