Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 1034
-
Οι γονείς και το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος: Γνώσεις, αντιλήψεις, στάσεις, προτιμήσεις και πρακτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά έρευνα που έχει σκοπό να διερευνήσει τις γνώσεις, αντιλήψεις, στάσεις, προτιμήσεις και πρακτικές των γονέων σχετικά με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος που αποτελεί μάθημα του Αναλυτικού ... -
Υλικός πολιτισμός και ιστορική κατανόηση: έρευνα σε μαθητές δημοτικού στο μουσείο Άργους Ορεστικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η μουσειακή εκπαίδευση, έχει γνωρίσει ιδιαίτερη ανάπτυξη σε διεθνή κλίμακα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, με πολλά μουσεία να εστιάζουν στην εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολικές ομάδες. Η παρούσα έρευνα αφορά ... -
Ανακυκλώσιμα υλικά στην εκπαίδευση, η χρήση και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και καταγραφή των δημιουργικών φάσεων κατασκευών. Στο πρώτο Κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στο υπό πραγμάτευση θέμα, αναλύεται το Πως το ανακυκλώσιμο υλικό μπορεί ... -
Αναγνωστικές συνήθειες και στάσεις φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνήθηκαν αναγνωστικές συνήθειες και στάσεις φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων του ελλαδικού χώρου. Το παρόν θέμα κρίθηκε σημαντικό να διερευνηθεί προκειμένου να αποτυπωθεί μια γενική εικόνα ... -
Ιστορίες σχολείων: το ιστορικό Α' Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Στη παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή για το Α’ Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας. Πιο συγκεκριμένα, αυτή εξετάζεται μέσα από τις εκθέσεις επιθεωρητών που συγγράφονταν κάθε σχολικό έτος. Αρχικά, γίνεται μια ... -
Η Παιδεία και η Εκπαίδευση στα Τρίκαλα από το 1881 έως το 1923
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι να μελετηθεί η κατάσταση που επικρατούσε στην περιοχή των Τρικάλων, κατά την Οθωμανική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία εξειδικεύεται στον τομέα της παιδείας και της ... -
Γνώσεις, αντιλήψεις και στάσεις των μαθητών/τριών Ε’ και Στ’ τάξης του Δημοτικού στην πόλη της Φλώρινας για ενεργειακά ζητήματα του τόπου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις γνώσεις, αντιλήψεις και στάσεις των μαθητών/τριών Ε’ και Στ’ Δημοτικού της πόλης της Φλώρινας, για ενεργειακά ζητήματα του τόπου. Πιο συγκεκριμένα, στοχεύει να διερευνήσει: α) τη συμμετοχή ... -
Ψηφιακά εργαλεία και γνώσεις υποψηφίων εκπαιδευτικών για την κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Στην σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα παρατηρείται μια τάση για ενσωμάτωση των ψηφιακών πόρων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες, με τους εκπαιδευτικούς να παρακινούνται να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία κατά τον ... -
Συγκριτική έρευνα των απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και Φλώρινας για την αξιοποίηση του ιστορικού comic στη διδασκαλία της ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η σχολική πραγματικότητα για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας φαίνεται να μη συνάδει με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και τις επιταγές του επιστημονικού ακαδημαϊκού χώρου, οι οποίες αναδεικνύουν την ανάγκη ... -
Τα ψηφιακά κόμικς στο Δημοτικό Σχολείο: Απόψεις εκπαιδευτικών για την παιδαγωγική τους αξιοποίηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Ο 21ος αιώνας εκτός των άλλων μεταβολών που έχει επιφέρει στη σημερινή πραγματικότητα, έμελλε να αποτελέσει το «χωροχρόνο» μέσω του οποίου οι σύγχρονοι νέοι και νέες, βομβαρδίζονται καθημερινά από τις εξελίξεις στο χώρο ... -
Διερεύνηση του βαθμού εθισμού φοιτητών/τριών στο διαδίκτυο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Το διαδίκτυο παρέχει πολλές δυνατότητες στη σημερινή εποχή, ωστόσο η υπερβολική χρήση του διαδικτύου μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά ζητημάτων, όπως εθισμό, ακαδημαϊκές προκλήσεις και μειωμένες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. ... -
Η σχολική ιστορία πέρα από τα μάτια της ιδεολογίας και του φανατισμού: Έρευνα σε εν ενεργεία δασκάλους για τα επίμαχα συγκρουσιακά-γεγονότα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η σχολική ιστορία πέρα από τα μάτια της ιδεολογίας και του φανατισμού: Έρευνα σε εν ενεργεία δασκάλους για τα επίμαχα συγκρουσιακά-γεγονότα» στοχεύει στο να ερευνήσουμε και να πάρουμε απαντήσεις ... -
Η σχολική ηγεσία ως παράγοντας αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)The present thesis examines school leadership as a factor of effectiveness in the school unit. The main objective of the study is to analyze the contribution and role of school leadership in enhancing the effectiveness ... -
Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην ενίσχυση της επαγγελματικής ευημερίας των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Οι διευθυντές δύνανται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη και στην βελτίωση της σχολικής μονάδας. Στο χώρο της εκπαίδευσης ο διευθυντής αποτελεί σημαντικό παράγοντα της ευημερίας, της επαγγελματικής ικανοποίησης ... -
Ενισχύοντας τις δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού των δασκάλων: Εφαρμογές παιγνιώδους μάθησης στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Η παρούσα εργασία, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο ερευνητικό της μέρος, συζητά και διερευνά τον βαθμό εξοικείωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και ειδικότερα δασκάλων, με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Μελετά, ... -
Μελέτη των ρόλων που διαδραματίζουν η κατάλληλη δόμηση της σχολικής τάξης και ο κατευθυντικός ρόλος του εκπαιδευτικού, στην υποστήριξη μαθητή με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα: Μία μελέτη περίπτωσης σε σχολείο της Φλώρινας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, γνωστή ως ΔΕΠ/Υ, έχει απασχολήσει παγκοσμίως, το τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης εδώ και πολλές δεκαετίες. Η συγκεκριμένη διαταραχή εκδηλώνεται ... -
Σχολική επίδοση και έμφυλες διακρίσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να αναδείξει την παρουσία των έμφυλων διακρίσεων που παρατηρούνται στο σχολικό πλαίσιο και τη σχέση τους με τη σχολική επίδοση. Η υλοποίηση της παρούσας έρευνας βασίστηκε στην ποσοτική ... -
Σχολική επίδοση και κοινωνική καταγωγή των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι απόψεις των γονέων.
(2024)Η έρευνα που ακολουθεί αποτελεί πεδίο έρευνας σχετικά με τον βαθμό επίδρασης της κοινωνικής καταγωγής των μαθητών στη σχολική επίδοση τους. Η σχολική επίδοση των μαθητών πολλές φορές μπορεί να επηρεαστεί από το περιβάλλον ... -
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο Δημοτικό Σχολείο για το φαινόμενο του λωτού με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Η εισαγωγή περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί πρόκληση. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για ... -
Παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης για τη βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στην ετερότητα και την ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη σχολική τάξη (μελέτη περίπτωσης).
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Η συγκεκριμένη επιστημονική εργασία πραγματεύεται τη στάση των μαθητών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στους συμμαθητές τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την επίδραση των διδακτικών παρεμβάσεων ...