Διερεύνητη τακτικών - τρόπων βελτίωσης του έργου των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)
Abstract
Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι Τεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) μπορούν να βελτιώσουν το έργο των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια διερεύνηση βασισμένη στο χρήστη.
Διερευνώνται οι πραγματικές συνθήκες λειτουργίας σε συνδυασμό με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Για το σκοπό αυτό στην έρευνα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολικών μονάδων, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές εκπαίδευσης και προϊστάμενοι επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης. Παράλληλα, εξετάζονται οι απόψεις τους σχετικά με τα εμπόδια που συναντούν οι σχολικοί σύμβουλοι στο έργο τους και τους τρόπους με τους οποίους οι Τ.Π.Ε. μπορούν να αξιοποιηθούν. Ακολουθείται η ποσοτική προσέγγιση απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές σχολικών μονάδων και η ποιοτική προσέγγιση απέναντι στα λοιπά στελέχη εκπαίδευσης.
Προκύπτει ότι παράγοντες όπως ατομικά – υπηρεσιακά χαρακτηριστικά, βαθμίδα εκπαίδευσης, τύπος σχολείου, περιφέρεια, αστικότητα και γεωφυσικά χαρακτηριστικά, αριθμός σχολείων και εκπαιδευτικών που αντιστοιχεί σε κάθε σχολικό σύμβουλο επηρεάζουν την επικοινωνία και συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους.
Οι Τ.Π.Ε. αποδεικνύεται ότι μπορούν να βελτιώσουν το έργο των σχολικών συμβούλων καθώς και τη συνεργασία τους με τα στελέχη εκπαίδευσης. Παράλληλα, όμως, απαιτούνται αλλαγές σε τεχνολογικό, οργανωσιακό και θεσμικό επίπεδο.