Μουσεία και Ενήλικες: Επικοινωνιακή και Εκπαιδευτική Πολιτική, Αρχαιολογικών, Ιστορικών και Λαογραφικών Μουσείων στην Ελλάδα
Abstract
H παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, πραγματεύεται τη διερεύνηση της
εκπαιδευτικής και της επικοινωνιακής πολιτικής των αρχαιολογικών, των ιστορικών και
των λαογραφικών μουσείων της Ελλάδας, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο
προσεγγίζουν τους ενηλίκους.
Για να επιτευχθεί αυτό, εντάχτηκε ένα θεωρητικό πλαίσιο, που συμπεριλαμβάνει
την επιστημονική και την ακαδημαϊκή βιβλιογραφία, με τις θεωρίες που αφορούν τους
ενηλίκους. Παράλληλα, διατυπώνει τις επικοινωνιακές και τις εκπαιδευτικές θεωρίες, που
συνεπικουρούνται από ένα αντίστοιχο ερευνητικό πλαίσιο, αναφορικά με τα εν λόγω
μουσεία.
Το ερωτηματολόγιο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε, μεθοδολογικά, συνιστά ένα
σημαντικό ερευνητικό εργαλείο, που όχι μόνο αποτυπώνει και αποσαφηνίζει τα
ζητούμενα στοιχεία, αλλά επίσης καταδεικνύει τις μουσειακές επικοινωνιακές και τις
εκπαιδευτικές επιλογές σε σχέση με τους ενηλίκους μάλιστα ενισχυμένα από αυξημένα
ποσοστά ανταπόκρισης.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας, παρέχονται σύγχρονα δεδομένα της
επικοινωνιακής και της εκπαιδευτικής πολιτικής των αρχαιολογικών, των ιστορικών και
των λαογραφικών μουσείων της Ελλάδας_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This study provides a review of how archaeological, historical and folklore
museums in Greece, operate in their current-real life-processes, as far as-communication
and educational policy is adopted for adult audiences, in particular.
A theoretical framework is included, concerning the scientific and academic
literature on theories of adults or basic and current museum communication theories, and
theories of learning as well while a relevant research framework of archaeological,
historical and folklore museums is also conducted.
The questionnaire, that is used, herewith, as a fundamental research tool, not only
defines the systematic collection of data, and results of museum communicational and
educational choices, but is also based and encompasses increased museum response rates.
The analyzed areas included both communicational and educational policies of
archaeological, historical and folklore museums-according to research results