Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Issue Date
Now showing items 1-20 of 1034
-
Οι Εκπαιδευτικοί και οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Στάσεις-Αντιλήψεις και Προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2003)Η εργασία αυτή διερευνά τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στις Νέες Τεχνολογίες, τους παράγοντες που τις διαμορφώνουν, αλλά και τις πιθανές επιδράσεις στο ρόλο του δασκάλου. Η πλειοψηφία των ερωτώμενων προτίθεται ... -
Στάσεις και ετοιμότητα δασκάλων ως προς την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο
(Πέννα, Αλεξία, 2008)Η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο θεωρείται αναμφίβολα ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο παιδαγωγικό καθήκον. Η ένταξη στοχεύει στο να παίζουν, να μαθαίνουν και να συνεργάζονται μεταξύ ... -
Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να υλοποιήσουν τις αρχές, τους στόχους, τις μεθοδολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις, όπως αυτές προτείνονται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
(Ζυγούρη, Έλενα, 2008)«…Από τον πρώτο εγγράμματο πολιτισμό των Σουμερίων γύρω στο 3500 π.Χ. μέχρι την «Πράσινη Επανάσταση» του 20ού αιώνα, η ακμή κάθε φορά ενός πολιτισμού βασίζεται στην υπερεκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος, δηλαδή της ... -
Η διερεύνηση των στάσεων, προτιμήσεων και της μαθηματικής ικανότητας των παιδιών του δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2009) -
Όψεις των μοντέλων και της μοντελοποίησης στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών: διερεύνηση αντιλήψεων μελλοντικών εκπαιδευτικών για τα μοντέλα στις Φυσικές Επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2012)Ο ρόλος των μοντέλων και της μοντελοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες είναι πολύ σημαντικός καθώς η ορθή χρήση τους και η ανάπτυξη ικανοτήτων μοντελοποίησης αποτελεί βασικό στόχο στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών. Στην ... -
Θέματα Ηθικής Ανάπτυξης και Δημοκρατίας στη Διδακτική Πρακτική: οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2013-07)Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σε θέματα Ηθικής Ανάπτυξης και Δημοκρατίας, και κυρίως η πρόθεσή τους να εντάξουν σχετικά ζητήματα στη διδασκαλία, αποτελούν το κύριο αντικείμενο έρευνας της παρούσας διπλωματικής εργασίας. ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης για το θεσμό του μέντορα νεοδιόριστου εκπαιδευτικού: εμπειρική διερεύνηση και συγκριτική αποτίμηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να διερευνήσει θεωρητικά και εμπειρικά την αναγκαιότητα της εισαγωγής του θεσμού του μέντορα νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση. Με ... -
Η Αντίσταση και ο Εμφύλιος στη Μακεδονία: Τα πρόσωπα και οι ιστορίες του (Νομός Φλώρινας)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)H παρούσα εργασία εντάσσεται στο πλαίσιο της μελέτης των ιστορικών περιόδων της Κατοχής, της Αντίστασης και του Εμφυλίου, καθοδηγούμενη από μαρτυρίες των κατοίκων της Φλώρινας. Σκοπός της εργασίας είναι να καταγράψει, να ... -
Πειραματική παρέμβαση διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως ξένης σε σλαβόφωνο περιβάλλον
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την αποτελεσματικότητα της χρήσης ιστοριών μέσω μιας διαθεματικής προσέγγισης και να διευκρινίσει ή/και να επιβεβαιώσει τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής αυτής, σχετικά με την εκμάθηση ... -
Ο Φίλιππος Δραγούμης και το ζήτημα των ξενοφώνων: προβληματισμοί και εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη της Δυτικής Μακεδονίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014) -
Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου στην Πρώτη: η ιστορία, η αρχιτεκτονική, η εικονογράφηση του ναού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-05-20)Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης το ναό του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στο χωριό Πρώτη της Φλώρινας. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη αναφορά στην ιστορική εξέλιξη του χωριού γενικότερα και, στη συνέχεια, στην ... -
Παιδί και άτυπη μάθηση στον ελεύθερο χρόνο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-06)A large body of research in recent years deals with leisure and its importance to the education and development of children, as well as with their activities and interests within this time. This research, taking into ... -
Δημόσια κατανόηση της Επιστήμης και της Τεχνολογίας: η μελέτη της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε εντατικό πρόγραμμα Erasmus
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-12)Η σύνδεση της επιστήμης και της τεχνολογίας με το γενικό κοινό αποτελεί ένα ισχυρό πεδίο ενδιαφέροντος μέσα στην κοινότητα των εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες τις τελευταίες δεκαετίες. Μπροστά σε αυτό το σκοπό, ... -
Διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές διαπολιτισμικής λογοτεχνίας των βαλκανικών λαών στην ελληνική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Μόνο και μόνο από τη στιγμή που μία ομάδα ανθρώπων κατάφερε να χαράξει μια κοινή πορεία στην ιστορία, δημιουργώντας μια κοινωνία ή γενικότερα ένα έθνος, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται από ... -
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής σειράς στη γνωστική περιοχή των ηχητικών φαινομένων: έμφαση στην εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου jigsaw στο γνωστικό αντικείμενο των ηχητικών φαινομένων. Το δείγμα της έρευνας είναι φοιτητές τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι α) να ... -
Οι εννέα λόγοι του Μεγάλου Βασιλείου στην εξαήμερο: ανάλυση-παιδαγωγική προσέγγιση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η πραγματοποίηση της παρουσίασης των εννέα ομιλιών του Μεγάλου Βασιλείου, σχετικά με την εξαήμερο δημιουργία του κόσμου. Μέσα από τα στάδια της δημιουργίας και εξέλιξης των φυσικών φαινομένων ... -
Γνωρίζω την Ελλάδα μέσα από παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια: ένα πρότζεκτ για την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε μεταπτυχιακούς φοιτητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά στην εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας βασισμένου σε συνδυασμό διδακτικών μεθόδων και επικεντρωμένου στη διδασκαλία της γλώσσας με βάση την προσανατολισμένη ... -
Συμπεριφορές μαθητών Λυκείου στην υπολογιστική εκτίμηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-01-14)Μία θεμελιώδης δεξιότητα του πραγματικού κόσμου είναι η ικανότητα της υπολογιστικής εκτίμησης. Μέσω της δεξιότητας αυτής επιτρέπεται ο έλεγχος για το αν η λύση ενός αριθμητικού προβλήματος είναι λογική, η καλύτερη κατανόηση ... -
Η εκπαίδευση και ο πολιτισμός στη Φλώρινα την περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου μέσα από τον τοπικό τύπο (1940-1949)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-01-15) -
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, οι Διδαχές του και η λαϊκή απήχησή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-03)Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είναι μια από τις πιο εμβληματικές μορφές της Ορθοδοξίας μας.Ήταν γνωστός και ως Πατροκοσμάς.Το κοσμικό του όνομα ήταν Κώνστας.Οι προφητείες του αποκάλυψαν όλα τα μελλούμενα που σιγά σιγά ξεδιπλώνονται ...