Οι Εκπαιδευτικοί και οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Στάσεις-Αντιλήψεις και Προοπτικές
View/ Open
Date
2003Author
Χριστοφόρου, Βασιλική
Christoforou, Vasiliki
Metadata
Show full item recordAbstract
Η εργασία αυτή διερευνά τις στάσεις των εκπαιδευτικών
απέναντι στις Νέες Τεχνολογίες, τους παράγοντες που τις
διαμορφώνουν, αλλά και τις πιθανές επιδράσεις στο ρόλο του
δασκάλου. Η πλειοψηφία των ερωτώμενων προτίθεται να τις
εφαρμόσει στη διδασκαλία και προτείνει την εισαγωγή τους σε
όλους τους τύπους σχολείων. Οι στάσεις των εκπαιδευτικών
επηρεάζονται από την ύπαρξη υλικοτεχνικής υποδομής στα
σχολεία, την ύπαρξη αξιόλογου ηλεκτρονικού υλικού, αλλά και την
αναγνώριση της πληροφορικής ως επιστήμης του μέλλοντος. Οι
άντρες εκδήλωσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις Νέες
Τεχνολογίες από ότι οι γυναίκες και συνάντησαν τα λιγότερα
προβλήματα, κατά το χειρισμό τους. Οι νεότεροι εκπαιδευτικοί
είχαν ήδη κάποιες προϋπάρχουσες γνώσεις σ’ αυτές, αλλά θα
ανέστειλαν την εφαρμογή τους, σε περίπτωση προβλημάτων
(τεχνικά, έλλειψη υποδομής κ.α.). Ωστόσο, οι πιο μεγάλοι
συνάδελφοί τους εκδήλωσαν εντονότερο ενδιαφέρον για τις Νέες
Τεχνολογίες και αντιμετώπισαν λιγότερες δυσκολίες χρήσης.
Προτείνεται η διοργάνωση περισσότερων σεμιναρίων κατάρτισης,
αν και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής δε θα αντικαταστήσει ποτέ το
δάσκαλο στη μαθησιακή διαδικασία. ________________________________________________________________________________________________________________________This research probes into the teachers’ attitudes towards
New Technology, the factors that affect those attitudes and the
possible consequences on the teacher’s role. The majority of the
interviewed intent to apply them into the classroom and suggest
their introduction to all types of schools. The existence of assisting
infrastructure, the electronic material and the recognition of
Computer Science as “The Science of the Future” has an effect on
teacher’s attitudes. Men were more interested in New Technology
than women and have less problem dealing with computers.
Younger teacher knew already how to handle computers, but they
would abandon their application into the class in case of trouble
(technical, lack of infrastructure e.t.c). On the other hand, older
colleagues show greater interest in New Technology, even though
a computer would never substitute a teacher in the classroom.