Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 1-20 of 331
-
Encardia: η γλώσσα και η μουσική παράδοση των Ελλήνων της Κάτω Ιταλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η εργασία αυτή «Encardia: Η γλώσσα και η μουσική παράδοση των Ελλήνων της Κάτω Ιταλίας» αναφέρεται στη γλώσσα και τον μουσικό πολιτισμό της Κάτω Ιταλίας. Δομείται σε τρία κεφάλαια, καθένα από τα οποία εγγίζει διαφορετική ... -
"Exemplum Olympicum: μαρτυρίες του Ιερού Χρυσοστόμου για ολυμπιακά αθλήματα & συντελεστές" (η πυγμαχία, το παγκράτιο, το πένταθλο, οι ιπποδρομίες-αρματοδρομίες, οι κήρυκες, οι θεατές, κριτική των αγώνων)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016) -
"Exemplum Olympicum: μαρτυρίες του Ιερού Χρυστοστόμου για ολυμπιακά αθλήματα & συντελεστές" (το στάδιο, ο δίαυλος, ο δρόμος, το άλμα, η πάλη, οι αθλητές, οι παιδοτρίβες και οι αγωνοθέτες)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016) -
Hands – on Ιστορία των Μαθηματικών: Το πρόβλημα του Ανόι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί αν τα υλικά και μέσα, και πιο συγκεκριμένα ένα μαθηματικό παιχνίδι όπως είναι ο πύργος του Ανόι, έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν και να βελτιώσουν τη μαθηματική εκπαίδευση ... -
Αγωγή ορθού λόγου για εκπαιδευτικούς: Η ένταξη της σε προπτυχιακό επίπεδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης ζητημάτων που σχετίζονται με δυσκολίες του προφορικού λόγου. Τα πιο βασικά προβλήματα στην άρθρωση είναι ο τραυλισμός, ο ρωτακισμός ... -
Αδρή κινητικότητα σε παιδιά με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η παρατήρηση της αδρής κινητικότητας σε παιδιά με σύνδρομο down, Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πιλοτική παρέμβαση στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας, σε μαθητή που επιλέχθηκε ... -
Αθλητικός λόγος- Αθλητικό άρθρο. Ένα διδακτικό σενάριο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία και η διδακτική παρέμβαση έχουν ως στόχο να αναδείξουν τον πλούτο, τις ιδιαιτερότητες, τις ιδιομορφίες και τη γλωσσική αξία της γλώσσας του ποδοσφαίρου. Επίσης η πτυχιακή αυτή αναλύει ... -
Ακρίτας - Μπούφι Πολιτιστικές και Λαογραφικές διαδρομές Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Το χωριό Ακρίτας (Μπούφι) είναι ορεινό κεφαλοχώρι της οροσειράς του Βαρνούντα (Περιστέρι), του οποίου η ιστορία ξεκινάει από την αρχαιότητα και φτάνει μέχρι σήμερα. Το χωριό γνώρισε σημαντική ανάπτυξη συγκριτικά με τα ... -
Ανάλυση του σχολικού βιβλίου της Α' τάξης των μαθηματικών σχετικά με τη δυνατότητα χρήσης του από μαθητές με δυσκολίες στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η μελέτη των σχολικών βιβλίων ως προς τη χρήση τους από τους μαθητές και τις μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αν προλαμβάνουν και αντιμετωπίζουν ... -
Ανάμειξη υλικών, αναγνώριση και διαχωρισμός μειγμάτων. Μια διδακτική μαθησιακή σειρά με την μέθοδο jigsaw για τη Δ τάξη Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα εργασία αφορά στην ανάπτυξη μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α) (Teaching Learning Sequence) στο γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης Δημοτικού. Το θέμα της είναι η ‘Ανάμειξη ... -
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο Δημοτικό Σχολείο για το φαινόμενο της σαύρας Γκέκο με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εισαγωγή του φαινομένου της σαύρας Γκέκο στο Δημοτικό σχολείο. Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, αξιοποιώντας τη διερευνητική μέθοδο ... -
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο Δημοτικό Σχολείο για το φαινόμενο του λωτού με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Η εισαγωγή περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί πρόκληση. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για ... -
Ανάπτυξη και αξιολόγηση αλληλεπιδραστικού αφηγήματος για τη Μεγάλη Εβδομάδα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία ενός αλληλεπιδραστικού αφηγήματος με τη χρήση της διαδικτυακή πλατφόρμας προγραμματισμού του Scratch, και εξετάζει τη συμβολή της διαδραστικής αφήγησης στη βελτίωση της διαδικασίας ... -
Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας σε παιδί με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες αφορούν τις κινήσεις εκείνες που σχετίζονται με μικρές μυϊκές ομάδες και κυρίως με τα δάχτυλα. Οι δεξιότητες αυτές αναπτύσσονται τελευταίες καθώς είναι ιδιαίτερα περιπλοκές, αλλά ιδιαίτερα ... -
Αναβλητικότητα, κίνητρα και συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών- υποψήφιων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Η ακαδημαϊκή αναβλητικότητα των φοιτητών/τριών έχει διερευνηθεί κυρίως σε σχέση με την έλλειψη παρακίνησης. Επιπλέον, πολλοί ερευνητές συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών/τριών, ... -
Αναγνωστικές δεξιότητες και στρατηγικές: Ένα πρόγραμμα ανίχνευσης στρατηγικών ανάγνωσης σε μαθητές του δημοτικού σχολείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η ανάγνωση καθίσταται μια ιδιαίτερη σύνθετη διαδικασία καθώς για την επίτευξή της απαιτείται η ενεργοποίηση ποικίλων νοητικών και γλωσσικών διεργασιών, με βασικές συνιστώσες της να είναι η αποκωδικοποίηση, η κατανόηση και ... -
Αναγνωστικές συνήθειες και στάσεις φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνήθηκαν αναγνωστικές συνήθειες και στάσεις φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων του ελλαδικού χώρου. Το παρόν θέμα κρίθηκε σημαντικό να διερευνηθεί προκειμένου να αποτυπωθεί μια γενική εικόνα ... -
Ανακυκλώσιμα υλικά στην εκπαίδευση, η χρήση και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και καταγραφή των δημιουργικών φάσεων κατασκευών. Στο πρώτο Κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στο υπό πραγμάτευση θέμα, αναλύεται το Πως το ανακυκλώσιμο υλικό μπορεί ... -
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να ανακαλύψουμε τις αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος της Ιστορίας. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών αξιοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. ... -
Αναλυτικά προγράμματα : οι αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος των θρησκευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη των απόψεων των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία των Θρησκευτικών. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Στο εισαγωγικό ...