Αναβλητικότητα, κίνητρα και συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών- υποψήφιων δασκάλων
Abstract
Περίληψη
Η ακαδημαϊκή αναβλητικότητα των φοιτητών/τριών έχει διερευνηθεί κυρίως σε σχέση
με την έλλειψη παρακίνησης. Επιπλέον, πολλοί ερευνητές συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον
τους στην συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών/τριών, καθώς και κατά πόσο αυτή
σχετίζεται με τα ακαδημαϊκά τους κίνητρα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει
την ακαδημαϊκή αναβλητικότητα φοιτητών-υποψήφιων δασκάλων , τη συναισθηματική
νοημοσύνη και την ακαδημαϊκή κινητοποίησή τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 108 φοιτητές
και φοιτήτριες που φοιτούσαν στο παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του
Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από τα αποτελέσματα προέκυψε πως η ακαδημαϊκή
αναβλητικότητα συνδέεται θετικά με την έλλειψη παρακίνησης. Επίσης, φάνηκε πως οι
φοιτητές με υψηλά ποσοστά ικανοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης ήταν αρκετά
κινητοποιημένοι και εμφάνιζαν χαμηλά ποσοστά αναβλητικότητας. Παρατηρήθηκαν ακόμη
μικρές διαφορές της αναβλητικότητας, της έλλειψης κινήτρων και της συναισθηματικής
νοημοσύνης μεταξύ των φύλων. Τα αποτελέσματα αυτά είναι σημαντικά για την τάση των
φοιτητών να χρονοτριβούν στις πανεπιστημιακές υποχρεώσεις τους.Abstract
The academic procrastination of students / three has been investigated mainly in relation to
lack of motivation. In addition, many researchers focus on the emotional intelligence of
students / three, as well as whether it is related to their academic motivation. The purpose of
this study was to examine the academic procrastination of student-teacher teachers, their
emotional intelligence and their academic motivation. The research involved 108 students
who studied at the pedagogical department of primary education of the University of Western
Macedonia. The results showed that academic procrastination is positively associated with
lack of motivation. It also showed that students with high rates of emotional intelligence were
quite mobilized and had low rates of procrastination. Small differences in procrastination,
lack of motivation, and emotional intelligence between the sexes were also observed. These
results are important for the tendency of students to procrastinate in their university
obligations.