Αδρή κινητικότητα σε παιδιά με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η παρατήρηση της αδρής κινητικότητας σε παιδιά με σύνδρομο down, Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πιλοτική παρέμβαση στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας, σε μαθητή που επιλέχθηκε τυχαία αφού πληρούσε τις προϋποθέσεις. Ο μαθητής συμπλήρωσε τη δοκιμασία TGMD-2 με τη μορφή προέλεγχου, συμμετείχε σε δέκα συνολικά παρεμβάσεις, με στόχο τη βελτίωση και την ανάπτυξη της αδρής του κινητικότητας μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες, ενώ μετά το πέρας τους υποβλήθηκε σε έναν μετέλεγχο με τη δοκιμασία TGMD-2, για να γίνει έγκυρη διεξαγωγή συμπερασμάτων για την αδρή του κινητικότητα. Επίσης, έπειτα από κάθε παρέμβαση, τηρούνταν ημερολόγιο για να σημειωθεί η απόδοση του μαθητή. Οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν ήταν ειδικά διαμορφωμένες, ώστε να είναι κοντά στο νοητικό επίπεδο του μαθητή και να προσελκύουν το ενδιαφέρον του. Σταδιακά παρατηρήθηκε βελτίωση της αδρής κινητικότητας του μαθητή μέσα από τις παρεμβάσεις και επιτεύχθηκαν και άλλοι επιμέρους στόχοι που είχαν τεθεί. Συμπεραίνεται, ότι τα προγράμματα παρέμβασης και η εξατομικευμένη διδασκαλία επιτελούν σημαντικό έργο, καθώς ενισχύεται η ψυχοκινητική ανάπτυξη και οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των μαθητών, αλλά παράλληλα επιτυγχάνεται και η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον γύρω τους. The purpose of the present project was to study the development and the improvement of gross motor of children with Down syndrome. In order to achieve this goal the pilot intervention took place in the Special School of Florina at a student who was chosen randomly after satisfying the requirements. The student completed the TGMD-2 test in the form of pre-audit, participated in a total of ten interventions, while after the end subjected to a post-control by the TGMD-2 test to be valid draw conclusions for gross motor. Also, after each intervention a diary was kept to note the student's performance. The activities were designed and implemented so as to be close to the mental level of the student in order to attract his interest. Improvement in pupil's gross motor was gradually observed through the interventions and all the other individual goals, which had been set, were successfully achieved. It is concluded that the intervention programmes and the individual education programmes perform an important task; they enhance psychomotor development, social and emotional skills of the students, but also achieve the interaction with the environment around them.