Αναγνωστικές συνήθειες και στάσεις φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνήθηκαν αναγνωστικές συνήθειες και στάσεις
φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων του ελλαδικού χώρου. Το παρόν θέμα κρίθηκε
σημαντικό να διερευνηθεί προκειμένου να αποτυπωθεί μια γενική εικόνα της
ανάγνωσης μελλοντικών εκπαιδευτικών του ελλαδικού χώρου, αφού δεν υπάρχουν
παρόμοιες έρευνες στο συγκεκριμένο πεδίο. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα
μέσω ερωτηματολογίου ατομικής συμπλήρωσης. Έλαβαν μέρος 73 φοιτητές/τριες
παιδαγωγικών τμημάτων με χρήση μη πιθανοτικής δειγματοληψίας. Φοιτητές/τριες
που έλαβαν μέρος στην παρούσα έρευνα ανέφεραν ότι αν και έχουν τη δυνατότητα να
διαβάζουν στον ελεύθερο χρόνο τους δεν επιλέγουν να το κάνουν και προτιμούν να
περνούν διαφορετικά τον ελεύθερο χρόνο τους. Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι αν και
δήλωσαν «καλοί αναγνώστες», από την άποψη ότι δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά
την ανάγνωση, ένα σημαντικό ποσοστό δεν θα επέλεγε την ανάγνωση ενός βιβλίου
στον ελεύθερο χρόνο του. Ενδιαφέροντα κρίθηκαν και τα ευρήματα από τις συγκρίσεις
μεταβλητών, καθώς δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση του φύλου και του
μέσου όρου βαθμολογίας με τις αναγνωστικές στάσεις φοιτητών/τριών παιδαγωγικών
τμημάτων. ________________________________________________In the present undergraduate thesis, the reading habits and attitudes of students from
educational departments in Greece were investigated. This topic was deemed important
to explore in order to provide a general overview of the reading habits of future
educators in Greece, as there are no similar studies in this specific field in the country.
A quantitative study was conducted using a self-completion questionnaire. Seventythree students from educational departments participated, utilizing non-probability
sampling. Students who participated in this research reported that although they have
the ability to read in their free time, they choose not to and prefer to spend their free
time differently. More specifically, it was found that even though they identified
themselves as "good readers," meaning they do not face difficulties while reading, a
significant percentage would not choose to read a book in their free time. The findings
from the comparisons of variables were also interesting, as no statistically significant
relationship was found between gender and average grades with the reading attitudes
of students in educational departments.