Ανάπτυξη και αξιολόγηση αλληλεπιδραστικού αφηγήματος για τη Μεγάλη Εβδομάδα
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία ενός αλληλεπιδραστικού αφηγήματος με τη χρήση της διαδικτυακή πλατφόρμας προγραμματισμού του Scratch, και εξετάζει τη συμβολή της διαδραστικής αφήγησης στη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης. Αφορμή για την εκπόνησή της, αποτέλεσε η διαπίστωση, πως οι σημερινοί μαθητές στην πλειοψηφία τους, δυσκολεύονται να συμμετέχουν σε παρωχημένες διδασκαλίες, οι οποίες απέχουν κατά πολύ, πλέον, από τα δικά τους ενδιαφέροντα και έτσι απομακρύνονται συναισθηματικά από την αξία της μόρφωσης. Αναζητώντας επομένως, έναν τρόπο να γεφυρώσουμε την απόσταση αυτή, αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε τη θετική απήχηση των νέων τεχνολογιών σε όλες ανεξαιρέτως τις ηλικιακές ομάδες, και να προτείνουμε ένα νέο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών που να βασίζεται στη χρήση τους. Μέτα από την ολοκλήρωση της ανάλογης έρευνας, οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα πως οι αρχικές μας προσδοκίες περί παροχής κινήτρων και ενεργής συμμετοχής στη μάθηση, επαληθεύτηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό. Επομένως, αξίζει να γίνουν και άλλες, παρόμοιες μελέτες, ώστε να συμβάλλουν και αυτές με τη σειρά τους στην αναβάθμιση την ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
This paper discusses the creation of an interactive narration using the wed of Scratch programming platform, and examines the contribution of interactive storytelling to the improvement of the learning process. The reason for its preparation was the realization that the majority of today’s students has difficulty participating in outdated teaching, which is not relevant to their own interests and thus they become emotionally detached from the value of education. Investigating therefore, a way to bridge that emotional distance, we decided to take advantage of the positive impact of new technologies on all age groups without exception and propose a new way of teaching Religious Education based on its use. After the completion of the corresponding investigation, we came to the conclusion that our initial expectations to motivate and make students participate in learning, were well justified. Consequently, it is worth conducting similar studies, which are to contribute to the upgrading of the Greek education reality.