Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 5-24 of 167
-
Αγωγή ορθού λόγου για εκπαιδευτικούς: Η ένταξη της σε προπτυχιακό επίπεδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης ζητημάτων που σχετίζονται με δυσκολίες του προφορικού λόγου. Τα πιο βασικά προβλήματα στην άρθρωση είναι ο τραυλισμός, ο ρωτακισμός ... -
Αδρή κινητικότητα σε παιδιά με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η παρατήρηση της αδρής κινητικότητας σε παιδιά με σύνδρομο down, Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πιλοτική παρέμβαση στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας, σε μαθητή που επιλέχθηκε ... -
Αθλητικός λόγος- Αθλητικό άρθρο. Ένα διδακτικό σενάριο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία και η διδακτική παρέμβαση έχουν ως στόχο να αναδείξουν τον πλούτο, τις ιδιαιτερότητες, τις ιδιομορφίες και τη γλωσσική αξία της γλώσσας του ποδοσφαίρου. Επίσης η πτυχιακή αυτή αναλύει ... -
Ανάμειξη υλικών, αναγνώριση και διαχωρισμός μειγμάτων. Μια διδακτική μαθησιακή σειρά με την μέθοδο jigsaw για τη Δ τάξη Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα εργασία αφορά στην ανάπτυξη μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α) (Teaching Learning Sequence) στο γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης Δημοτικού. Το θέμα της είναι η ‘Ανάμειξη ... -
Ανάπτυξη και αξιολόγηση αλληλεπιδραστικού αφηγήματος για τη Μεγάλη Εβδομάδα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία ενός αλληλεπιδραστικού αφηγήματος με τη χρήση της διαδικτυακή πλατφόρμας προγραμματισμού του Scratch, και εξετάζει τη συμβολή της διαδραστικής αφήγησης στη βελτίωση της διαδικασίας ... -
Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας σε παιδί με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες αφορούν τις κινήσεις εκείνες που σχετίζονται με μικρές μυϊκές ομάδες και κυρίως με τα δάχτυλα. Οι δεξιότητες αυτές αναπτύσσονται τελευταίες καθώς είναι ιδιαίτερα περιπλοκές, αλλά ιδιαίτερα ... -
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να ανακαλύψουμε τις αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος της Ιστορίας. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών αξιοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. ... -
Αναλυτικά προγράμματα : οι αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος των θρησκευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη των απόψεων των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία των Θρησκευτικών. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Στο εισαγωγικό ... -
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α.), με θέμα τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών από μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, στο ... -
Απόψεις των σημερινών δασκάλων για τη γλωσσική διδασκαλία των μαθητικών τους χρόνων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των αλλαγών στην διδακτική της γλώσσας με το πέρασμα των χρόνων, βασισμένη σε απόψεις σημερινών εκπαιδευτικών οι οποίοι ήταν μαθητές τις δεκαετίες 1970 και 1980 . Πιο ... -
Αποτελέσματα μιας νέας πρότασης διδασκαλίας των κλασμάτων στην Ε’ τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η συγκεκριμένη εργασία αφορά στο μάθημα των μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρόταση μάθησης των κλασμάτων και των δεκαδικών αριθμών. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται στη μάθηση/διδασκαλία ... -
Αυτοβιογραφίες του Χριστόπουλου για την Εθνική Αντίσταση στη Φλώρινα κατά τον Εμφύλιο Πόλεμο (1946-1949)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05) -
Γεια, ciao, hola: Όλοι οι μαθητές παίζουν και μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα. Κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για την ελληνική ως Γ2/ΞΓ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ξένη, σε μαθητές με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Στόχος του υλικού είναι, αφενός, ... -
Γλωσσικές πολιτικές δίγλωσσων οικογενειών: ιδιαίτερα στην μικρή ηλικία των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Μια από τις ποικίλες συνιστώσες της παγκοσμιοποίησης, είναι η διαπολιτισμική επικοινωνία, η οποία στις σύγχρονες κοινωνίες αποτελεί πλέον τον κανόνα, καθώς και οι πολύγλωσσες συναντήσεις, οι οποίες ξεκινούν ήδη από την ... -
Γλωσσική ανάπτυξη, παιχνίδι και μουσική: ένα διαθεματικό project στη Β΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06-02)Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα διαθεματικό project συνδυάζοντας τη γλωσσική ανάπτυξη μέσα από μουσικο-κινητικά παιχνίδια για παιδιά της Β Δημοτικού. Σκοπός της είναι να διερευνήσει τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης ... -
Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των υποψηφίων δασκάλων στους ρητούς αριθμούς
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Οι ρητοί αριθμοί αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά αντικείμενα στη διδασκαλία των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα οποία μαθητές και εκπαιδευτικοί συναντούν δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κατέχουν τις ... -
Γνωρίζοντας το θέατρο μέσα από μία άλλη γλώσσα: μια πρόταση για πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου CLIL
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η πτυχιακή παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού πακέτου βασισμένο στην εκπαιδευτική προσέγγιση Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΕΓ), για τη διδασκαλία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, ... -
Γνωρίζω άλλους πολιτισμούς μέσα από το παραμύθι: κατασκευή διαθεματικού εκπαιδευτικού υλικού για το Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Μέσω της συγκεκριμένης εργασίας γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της πολυπολιτισμικής σύγκλισης με παράλληλη αναφορά και ανάπτυξη όλων εκείνων των στοιχείων που διευκολύνουν την επίτευξη αυτού του στόχου. ... -
Γραφή-ανάγνωση και φιλαναγνωσία στο σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η Λογοτεχνία ως ξεχωριστό γνωστικό πεδίο, όπως καταχωρίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ), με τις διάφορες μορφές έργων που την συναπαρτίζουν είναι δυνατόν να βοηθήσει τον μαθητή ... -
Γραφοκινητικές δεξιότητες και σύνδρομο Down: ένα πρόγραμμα παρέμβασης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα μαρτυρούν ότι οι μαθητές με Σύνδρομο Down (ΣD) έχουν τη δυνατότητα να μάθουν ανάγνωση και γραφή. Όμως, η έκθεση των μαθητών σε εργασίες που βοηθούν στην ανάπτυξη των γραφοκινητικών και αναγνωστικών ...